Diskutera – Simulatorspel du vill se

Medlem

Chef för Xbox eller playstation och bestämma hur nästa konsol ska bli och se om den säljer 😂

Medlem
Skrivet av RolftheBarber:

Politikersimulator. Jobba dig upp från praktikant till statsminister. Smörj journalister, brotta ned kolleger innan de skrålar högerextrema sånger på valvakan, undvik könssjukdomar på partistämman. Känns som att det borde finnas bra med stoff.

Skulle kunna bli succe! Försöka hålla alla skelett i den egna garderoben gömda. Få en grävande journalist att försvinna, muta en domare, osv. Fler skelett och fler som försöker hitta dem för varje steg i karriären som du tar.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Masturbator simulator

Medlem
Skrivet av lonian:

En simulering av verkligheten. Ett Matrix spel där alla jobb som finns i verkligheten är i VR spelet.
Gå runt som städare och städa på en biograf eller ta ett jobb som byggnadsarbetare. Efter en månads slit så får du pengar och skall betala räkningen på lägenheten eller huset du bor i och kan köpa nya möbler.
Oj vad tråkigt det låter med simulatorer.

hehe grejen är att den flesta spelmekanikerna i VR är simulatorer. Skjutvapen med magasin ur, magasin i, mekanism upphakad på sistaskottspärr, manöverhandtag. Fäktning har fysiska element som center av tyngdkraft, hävkraft mot både vapen och kroppsleder. Smida vapen är också minispel av att kombinera olika ämnen och använda rätt maskiner.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

hehe grejen är att den flesta spelmekanikerna i VR är simulatorer. Skjutvapen med magasin ur, magasin i, mekanism upphakad på sistaskottspärr, manöverhandtag. Fäktning har fysiska element som center av tyngdkraft, hävkraft mot både vapen och kroppsleder. Smida vapen är också minispel av att kombinera olika ämnen och använda rätt maskiner.

Kör jag half-life 2 i vr så stänger jag av alla sådana moment som att klättra upp för stegar med händerna då det sker automatiskt bara genom att gå mot stegen i annat fall. Tog faktiskt och stängde av allt som krävde vapensimulering också, gick tyvärr inte stänga av pump rörelserna på pumphaglet vilket gjorde pumphaglet till sämsta vapnet i spelet då det blev för långsamt.

I Half-Life Alyx är det dock bättre implementerat, mycket färre stegar att klättra i och långsammare takt så det går att hantera vapnen med att ladda osv.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Politiksimulator. En studie i hur propaganda skapar extrema beteende hos intet ont anande individer.

Kanske redan finns iofs?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av lonian:

Kör jag half-life 2 i vr så stänger jag av alla sådana moment som att klättra upp för stegar med händerna då det sker automatiskt bara genom att gå mot stegen i annat fall. Tog faktiskt och stängde av allt som krävde vapensimulering också, gick tyvärr inte stänga av pump rörelserna på pumphaglet vilket gjorde pumphaglet till sämsta vapnet i spelet då det blev för långsamt.

I Half-Life Alyx är det dock bättre implementerat, mycket färre stegar att klättra i och långsammare takt så det går att hantera vapnen med att ladda osv.

Whaat körde hela half life 2 vr med allt manuellt.
Visste inte ens man kunde stänga av att tex ladda om vapen manuellt mm.
snacka om att förstöra upplevelsen 😅
Att teleportera sig upp för stegar fattar jag dock att man kan stänga av pga komfort-skäl.
Det var rätt buggigt i början att klättra manuellt men dom har fixat det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Whaat körde hela half life 2 vr med allt manuellt.
Visste inte ens man kunde stänga av att tex ladda om vapen manuellt mm.
snacka om att förstöra upplevelsen 😅
Att teleportera sig upp för stegar fattar jag dock att man kan stänga av pga komfort-skäl.
Det var rätt buggigt i början att klättra manuellt men dom har fixat det

Spel jag redan är van vid lirar jag sittandes och vill ha styrningen som det var tänkt från början.
Vet att Resident evil 2 går att ha i first person vy men gillar third person om jag kan välja det och lira med xbox kontrollern. För mig förstörs upplevelsen om en del simpla saker ger hinder för mig. Lite samma känsla som när allt på wii skulle vifftas på bara för att wii kontrollern fanns.

Som sagt, spel som från början är byggt för vr är inget jag stör mig på då de vet när allt blir rätt. Alyx är perfektonen där.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Spel jag redan är van vid lirar jag sittandes och vill ha styrningen som det var tänkt från början.
Vet att Resident evil 2 går att ha i first person vy men gillar third person om jag kan välja det och lira med xbox kontrollern. För mig förstörs upplevelsen om en del simpla saker ger hinder för mig. Lite samma känsla som när allt på wii skulle vifftas på bara för att wii kontrollern fanns.

Som sagt, spel som från början är byggt för vr är inget jag stör mig på då de vet när allt blir rätt. Alyx är perfektonen där.

Ok men jag håller inte med.
Half life 2 vr är så bra gjort att det känns som ett VR spel. Prova spela det som ett VR spel så får du uppöeva en än bättre spel, ist för att bra spela som man är van

Lika så Capcoms officiella VR modes på Resident evil och Praydogs RE moddar är inte långt ifrån heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fotbollshuliganism simulator 😂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Manchester United FC ❤️

Medlem

Har spelat en massa The Angler på senaste tiden. En grym kombination hade varit både The Angler & The Hunter - Fiske & jakt. Alltid något att göra om man ser något(t.ex. om fisken inte nappar). Jag är inte intresserad av jakt överhuvudtaget i verkligheten - Men i teorin(spel) är det spännande!

Medlem

En tjejsimulator kanske? Fika, äta godis och pilla med mobilen typ eller vad det nu är som tjejer gör.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Aldrig förstått mig på simulator grejen. Okej visst flyga plan kan jag se varför vissa skulle tycka det är roligt. Men typ att klippagräsmattan simulator?

Tror det för många handlar om att ha ett spel man kan chilla i. Jag fann t.ex. Powerwash Simulator väldigt rogivande att lira samtidigt som man har en ljudbok eller podcast på i bakgrunden. Behöver inte tänka så mycket på vad man gör.

Medlem

Spränga byggnader simulator. Vet att det finns något åt det hållet men de var oerhört kass. Jag vill ha något med red faction guerilla fysik fast gånger tusen.

Medlem

Alltid drömt om ett exploitativt kroppsbyggespel. Väljer man att ta anabola finns det en slagknapp när man är på gymmet. Under tävling måste man också hålla koll på leendet medelst snabb tryckning på en knapp. Lyckas man inte trycka tillräckligt snabbt ser leendet jäkligt stelt ut och trycker man imte alls ser man skitarg ut.
Kommentatorerna ska ha nåt att säga om varje sorts fysik man byggt, hur underlig den än är (och det ska vara fullt möjligt). "Oh my. Looks like Mr Kuk forgot to train the left side of his body."

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Aldrig förstått mig på simulator grejen. Okej visst flyga plan kan jag se varför vissa skulle tycka det är roligt. Men typ att klippagräsmattan simulator?

Det är på rea så bara slå till!

https://store.steampowered.com/app/1480560/Lawn_Mowing_Simula...


signatur

gorm streamar ibland!

Medlem

Seriemördare-simulator.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Gamla Syndicate Wars fast strategi bara. Framtida städer som man ska försöka ta över och expandera.

KoP
Medlem
Skrivet av returpack:

Brevbärarsimulator.

Finns redan. Kolla in spelet Lake. Lite myspysigt.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Aldrig förstått mig på simulator grejen. Okej visst flyga plan kan jag se varför vissa skulle tycka det är roligt. Men typ att klippagräsmattan simulator?

Är väl ganska så low hanging fruit att utveckla också för mindre team eller indie utvecklare.

Har personligen ej köpt något simulatorspel, känns som stort slöseri med tid imo. 😄

Medlem

Skulle gärna se en remake av det otroligt underskattade spelet Rock Manager https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rock_Manager

Det är riktigt roligt att mixa låtarna och barnvakta vuxenbebisarna till musiker, muta journalister, fejka skandaler och ta till alla fulknep man kan för att hamna på topplistorna.

Medlem

Bygga ihop Ikea möbel simulator

12
Skriv svar