Testa Striden – en lagshooter i 1970-talets Norrland

Robot
Testa Striden – en lagshooter i 1970-talets Norrland

Utvecklat i Boden, testa det på Steam nu.

#striden


Medlem

GOTY


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Såg Lirik testade Striden igår. Kul med svenska röster och att burkmaten heter kalops bland annat.


signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Medlem

Har inte testat, men bara conceptet ger mig "silent heroes"-vibbar, den där gamla bf1942 modden där vi krigar mot norge


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Haha känns nästan lite surrealistiskt att se ett spel utspelas så nära jag växte upp med skyltar som Boden, Porjus osv. Sällan jag blir pepp på den här typen av spel men det här måste provas!

Medlem

jag tänker på Zonen...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk

Det där måste vara de tjockaste vägmärkena någonsin


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag tänker på Generation zero

Medlem
Skrivet av Bard:

Haha känns nästan lite surrealistiskt att se ett spel utspelas så nära jag växte upp med skyltar som Boden, Porjus osv. Sällan jag blir pepp på den här typen av spel men det här måste provas!

Så länge inte Harads nämns så är ja nöjd 😁


signatur

Ruthless Milsim - gå med idag!
https://discord.gg/5Ab9sGVeMj

Medlem

Silent Heroes modden var bäst, om detta är i närheten så är det givet!

Edit: det ser ju riktigt jäkla roligt ut med!


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Om det inte finns en enda referens till Repmånad så kommer Herr Larsson bringa olyckan över utvecklarna.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Har inte testat, men bara conceptet ger mig "silent heroes"-vibbar, den där gamla bf1942 modden där vi krigar mot norge

OOooh det bringar tillbaka en hel del minnen
Jag satt och gjorde en hel del kartor till "Silent Heroes" modden på den tiden, vi var ett litet eget gäng som gjorde egna kartor och kallade oss "Silent Mappers"

Releasehästryttare

Rejält mycket har ändrats i spelet sen de visade upp det för ett år en här på fz

https://www.fz.se/forum/trad/454498-speltesta-svensk-fps-mult...

Synd då de tagit bort den videon.

Redaktör
Skrivet av floke:

Om det inte finns en enda referens till Repmånad så kommer Herr Larsson bringa olyckan över utvecklarna.

5 Fortress kan inte reglementet!


signatur
Medlem

Synd att man inte slåss mot dansken.

Medlem
Skrivet av DonLongBong:

Så länge inte Harads nämns så är ja nöjd 😁

Haha lägg av! Jag är ju från Harads! Säger det sällan, brukar hänvisa till Boden

Medlem
Skrivet av Bard:

Haha lägg av! Jag är ju från Harads! Säger det sällan, brukar hänvisa till Boden

"Har jag fötts i Harads, så kan jag dö i Harads" - Ubbe


signatur

Spelar på: PC, Nintendo Switch, PS5 och iOS.
Äger även: NES, SNES, Saturn, Playstation 1,2,3,4, PSP, XBOX360.

Medlem

Helt obegripligt. Spenderande en kvart med att springa runt med en hammare och bli skjuten av folk med riktiga vapen.

Medlem
Skrivet av RoxonMicke:

Såg Lirik testade Striden igår. Kul med svenska röster och att burkmaten heter kalops bland annat.

Åhh vilken miss, då det utspelar sig i Norrland så borde det vara lapskojs som burkmat.

Medlem

KSP 58 sköt jag med men jag missade AK4 och M/45, jag hade AK5. Hursom, hoppas detta också blir konsol. Ser riktigt coolt ut!

Medlem

vill lira men har massa problem med steam


signatur

//monster

Medlem

Ser intressant ut, ska definitivt testa det.


signatur

Ultrawide: Break free from the ordinary. See the game as it's meant to be seen.

Medlem

Älg-tanks? WTF!

Är björnen en perk eller ett pet?

När hammaren är framme får jag WET-vibbar (saknar det och dess känsla), de har rätt i en sak..

"Loot, Build, Plunder and send the radio signal for freedom. STRIDEN is the fast-paced, sandbox looter shooter survival game that you've never experienced before."

Medlem

Blev att prova och nu efter 20min så försvinner det nog från datorn, känns som att dom har en bit kvar dock synd att det va lite väl cod/bf känsla över det hela.

Då år utan tvekan generation zero ett spel med liknande tema men mycket bättre känsla =p

Vem vet ett hc läge kanske kan ändra på det hela i framtiden

Medlem

Ser coolt ut och trevligt att spelet kommer från Boden
tyvärr så är inte multiplayer shooters nått som intresserar mig om det inte är virtual reality.
Svårt för "fastklistrat vapen" och vapen animationer 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Born 'n raised uppåt landet... även bott i boden en sväng...
få se om det är som lumpen med det lilla extra


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ser coolt ut och trevligt att spelet kommer från Boden
tyvärr så är inte multiplayer shooters nått som intresserar mig om det inte är virtual reality.
Svårt för "fastklistrat vapen" och vapen animationer 😅

Får jag nyfiket fråga - Har du någonsin kommenterat en enda nyhet utan att nämna ordet VR? 😂

Medlem

Intressant koncept, tvivlar på att det lever någon månad efter release. Bara vapenljuden var tillräckligt för att lämna och avinstallera innan evighetsmatchen ens var i närheten av över.

Medlem
Skrivet av Razken:

Får jag nyfiket fråga - Har du någonsin kommenterat en enda nyhet utan att nämna ordet VR? 😂

Ja majoriteten av gångerna.
Jag har över 15000 inlägg


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Oj oj, jag och mina kompisar hade riktigt kul med detta. Kändes som ett nytänk som funkar. Just nu kan det dock bli enformigt rätt fort. Men absolut ett av de roligaste spelen jag spelat på länge.

12
Skriv svar