Nightdive remastrar The Thing från 2002
Amen jävlar vad fint! Älskar filmen, säkert sett den en 20 gånger i alla fall.
Spelet var ju lika läskigt det, när man inte visste vem man kunde lita på och så.
Ja den där aspekten med att man inte visste vilka som blivit aliens var riktigt intressant och tillförde till skräcken.
Nu blir ju detta en remaster. Men hade gärna sett en uppföljare med modern grafik och ett uppdaterat sådant system.
"Writer and Fighter"
Kul! Spelade faktiskt om det förra året igen!
Ja den där aspekten med att man inte visste vilka som blivit aliens var riktigt intressant och tillförde till skräcken.
Nu blir ju detta en remaster. Men hade gärna sett en uppföljare med modern grafik och ett uppdaterat sådant system.
Det lär få ganska ok grafik, tror du inte det?
Edit: Eller jaha, du menar "next gen" grafik då kanske iofs... ja en remaster får kanske bara lite bättre shaders och saker, uppdaterade modeller...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Edit: Eller jaha, du menar "next gen" grafik då kanske iofs... ja en remaster får kanske bara lite bättre shaders och saker, uppdaterade modeller...
Ja alltså med tanke på vad Nightdive gör för typer av remaster så är det ju mest uppdateringar av den gamla grafiken.
Tänker som sagt mer på next gen/current gen.
"Writer and Fighter"
Jag gjorde denna trailer 😂
Men ja, QOL updates, skavanker fixade, nya assets, nya rendering tech, men i stora drag samma spel.
Fan ta underrubbar, alltså.
Vad i...jag hade en ju!! Glömde jag spara den 😥
Fixar
"Writer and Fighter"
Var sugen på detta när det släpptes men missade det. Då filmen är en av mina favoriter i skräckgenren så måste det testas denna gång
Är det ens någon som har efterfrågat en remaster utav The Thing spelet ifrån 2002? Udda val. Spelet var väl som bäst ok (enligt eget tycke).
Se filmen istället (Carpenters version). 🙂
Tror ingen efterfrågat och tror inte det är en säljmagnet heller, det är ett ok spel.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Var det någon som sa "Deus Ex" och "No One Lives Forver" (?)
En remaster av ett spel från 2002 känns ju helt underligt. Kommer ni ihåg hur spelet såg ut? Här behövs det en remake för att bli något annat än ett mediokert mobilspel.
Är det ens någon som har efterfrågat en remaster utav The Thing spelet ifrån 2002? Udda val. Spelet var väl som bäst ok (enligt eget tycke).
Se filmen istället (Carpenters version). 🙂
Jag har full förståelse om man inte är så sugen på en remaster. Spelet var väl ingen direkt succe vad jag minns. Däremot så har jag själv velat ha en remaster bra länge nu. Vet inte om det fungerar nu men under lång tid så gick inte ens spelet att spela i nyare versioner av Windows utan hemgjorda patchar och meck. Jag hade ännu hellre velat ha en remake med extra allt. Men är det någon som kan remasters så är det ju det här gänget. Så jag är rätt nöjd ändå.
Men igen. Jag fattar, för det är väl jag och fem pers till typ som är sugna. Massivt fan av filmen. Överdriver inte ens om jag säger att jag sett den över 50 gånger. Sist nu på bio när Filmhuset visade den.
Var det någon som sa "Deus Ex" och "No One Lives Forver" (?)
Deus Ex är möjligt men NOLF-ipt är väl i limbo tyvärr.
"Writer and Fighter"