Nominera till tidernas bästa spelår!

Medlem

År 2002 är utan några tvivel mitt val.

Varför då, frågar ni kanske.
Det finns tre starka anledningar enligt mig:
The Elder Scrolls 3: Morrowind
Metal Gears Solid 2: Sons of Liberty,
Grand Theft Auto: Vice City.

Dessa tre spel är fortfarande bland mina favoriter 22 år senare. Det är inte mycket som kommer i närheten av dess kvalite. Kan än idag önska att jag kunde få uppleva dessa spel igen som om det vore första gången.

Medlem

Heroes 3 släpptes 1999. Solklar etta

Medlem

Kul med en till omröstning i flera steg! Förra var riktigt rolig, med bästa spelskurken.

Bra att ni skrivit upp ca tre spel för varje år så man drar sig lite till minnes. Dock hade det varit bra om ni skrev dit fler, kanske 10 per år. Jag vet att Wikipedia refereras till men jag och säkert flera med mig är inte tillräckligt motiverade för att göra egen research utanför forumet. I framtida delfinaler får ni gärna skriva ut fler spel per år, vilket ni iofs säkert redan tänkt på.

Edit: Forumiterna skriver ut fler spel för varje år i kommentarerna, visst, men jag vidhåller ändå min åsikt/mitt förslag.

Medlem

1998 men det jag nog spelade mest från det året var Starcraft

Medlem

-97 till -07-ish är fan sinnesjuka 10 år.

Medlem

Sätter 2008. Xbox 360 ägde och jag levde på ångorna av Mass Effect fortfarande och fick uppleva Mirrors Edge och Dead Space utöver spelen ni listade. Jag minns att jag där och då gottade mig över spelåret.

Medlem

-97, lätt. Tomb Raider 2 och FF7 samtidigt som höstmörkret letade sig på. Dagarna var räddade!

Medlem

Nej, det var inte bättre förr.

2018 bjöd på god of war, detroit become human, spider-man, red dead redemption 2 mfl. 4 spel som alla var för sig bjudit på några av mina bästa gaming-upplevelser.

Medlem

2013 gta 5 ,the last of us ,ac black flag , nog det bästa spelåret för mig .

Medlem

Svårt. Men svaret är antingen 1996 eller 1998. Båda åren var helt otroliga.

Personliga favoriter från 1996 som ni inte nämnde: Duke Nukem 3D, Command & Conquer: Red Alert, Heroes of Might and Magic II, The Elder Scrolls II: Daggerfall, Realms of the Haunting, Death Rally, Master of Orion II och expansionen Warcraft II: Beyond the Dark Portal.

Om 1996 var ett superbt spelår så var 1998 en revolution som visade vart spel kunde ta vägen i framtiden.

Personliga favoriter som ni inte nämnde: Starcraft, Unreal, Baldur's Gate, Fallout 2, Battlezone, Myth II: Soulblighter, Descent: FreeSpace - The Great War, Warhammer: Dark Omen, Jazz Jackrabbit 2, Castlevania: Symphony of the Night, The Elder Scrolls Adventures: Redguard.

Och spelade man mycket Playstation eller N64 också (vilket jag inte gjorde) så var de åren ännu roligare.

Medlem

Dom som var med och upplevde före och efter Quake i kombination med internet vet. Resten famlar i blindo.


signatur

1338 - One Step Above

Dödgrävaren
Medlem

Helt yr av nostalgi nu av denna artikel, omröstning och folks kommentarer. Underbart!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Jag måste också säga 2007. Utöver spelen hade jag haft turen att kunna skaffa min första gaming-PC, Wii och PS3. Ja fy fan.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Rätt svårt detta då jag har så många favoriter från 70 och frammåt..varje år finns det något spel jag prisar till skyarna


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

1988 kom (till Amiga då) Pool of Radiance, The Great Giana Sisters, Firepower, California Games, Last Ninja 2, Bubble Bobble, F/A-18 Interceptor, Dungeon Master, Carrier Command, Nebulus, Galdregon's Domain, Starglider 2, Questron 2, Laser Squad, Alternate Reality (som tyvärr aldrig blev helt klar), Barbarian, ik+, Bards Tale 2, Space Quest 2, Times Of Lore, War in Middle Earth, Zak McKracken

detta är ett rätt svårt år att slå faktiskt...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Minns 2010 och 2011 som schyssta spelår, detsamma gäller 2013 men även 2019 och framåt har varit oslagbara spelår.

Medlem

1987 och 1988 för min del.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Jag måste välja 2005.
Både F.E.A.R. och Battlefield 2. Fantastiska spel helt i min smak.

Medlem

Jag valde alldeles för många 🤣

Medlem

X-com Ufo Defense. Sommaren 1994 spelade jag och en kompis Ufo, som vi kallade det, hela sommaren. 16 år gamla och inga jobb eller förpliktelser. Magiskt ❤️🥹

Medlem

Jag tror 1997 är mitt favoritår

Fallout
Super Mario 64
Golden Eye
Final Fantasy 7
Quake 2
GTA
Curse of Monkey Island
Gran Turismo
Tekken 3

Min guldålder för gaming var där 1997-2000.

Hedersonämnade till 2013:
GTA V
The Last of us
Mfl.

Medlem

1999 för min del, med Age of Empires 2 och Heroes of Might & Magic 3, två spel som fortfarande spelas flitigt!

Medlem

Svårt men 2020 var ett riktigt bra år med spel som Cyberpunk 2077, Ghost of tsuhima, Last of us 2, HL alyx, FFVII remake, RES3 remake, Mafia remake, AC valhalla, Astro playroom m.m.

Medlem

Alla år verkar ha något som man spelat och som var riktigt bra. Men för att låta som en trasig skiva... 1998 är året för mig också... Dock kanske 1999 eftersom jag fick Zelda som julklapp... Grim Fandango är mitt "all time favorite"; frågan jag ställer mig är hur fanken jag klarade av det när det var aktuellt första gången. Jag har kört igenom den flera gånger senare; remastern på Steam bla. Det är så långsökta saker och inget sätt att ta reda på lösningen..

Men musiken, pussel och humorn får mig att dra på smilgroparna så här 25 år senare...

Medlem

Var sugen på att rösta på något äldre år, många fantastiska minnen. Men. 2015, Witcher 3 och Bloodborne, Fyfan vilket år det var!

Medlem

2006, 2007, 2011, 2013 och 2018. De flesta av mina favoritspel släpptes under just dessa år.

123
Skriv svar