Elden Ring: Shadow of the Erdtree

Robot
Elden Ring: Shadow of the Erdtree

FZ:s Mikael Berg laddar upp inför expansionen med ett studiebesök i Land of Shadow!

#elden-ring, #shadow-of-the-erdtree

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Jag höll förhandstitten så spoilerfri jag kunde, men svarar gärna på frågor i kommentarerna om någon undrar nått. Här kan man ju använda spoilertags lite smidigare. 😅

Medlem

Men alltså kommer man kunna spela med sin existerande karaktär och behålla sin lvl och alla saker eller måste man börja fresh?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SWEBarb:

Men alltså kommer man kunna spela med sin existerande karaktär och behålla sin lvl och alla saker eller måste man börja fresh?

Du måste inte börja om!

Medlem

Vet du om de nya kategorierna av vapen är exklusiva för DLC området eller är det något man kan ta del av även som låg level på vägen?

signatur

osv.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Minnels:

Vet du om de nya kategorierna av vapen är exklusiva för DLC området eller är det något man kan ta del av även som låg level på vägen?

Bra fråga. Det vet jag faktiskt inte. Spontant skulle jag tro att det gäller både dlc:t och den vanliga världen då det är så många tillskott (över 100 nya vapen) men det är inget jag tar gift på.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Jag höll förhandstitten så spoilerfri jag kunde, men svarar gärna på frågor i kommentarerna om någon undrar nått. Här kan man ju använda spoilertags lite smidigare. 😅

Ge oss massvis med lorespoilers!

Är Miquella verkligen "the good guy"?

Medlem

Hur fungerar det om man har grindat upp sin karaktär till väldigt hög level. Blir det "för enkelt" i expansionen då eller balanseras man ner i level på något sätt?

Medlem

Fy fan vad jag är redo att grotta ner mig i Elden Ring igen!! Min DEX/STR karaktär kör jag gärna vidare med.

Medlem

Kul!

"Tyvärr" undviker jag att läsa / kolla något, även om du säkert gjort ett bra jobb med att minimera spoilers.

Snart är det dags!

signatur

The more I practice, the luckier I get.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Biterolf:

Haha, det får du vänta till recensionen på - i bästa fall (för huruvida jag klurar ihop narrativet är högst oklart).

Skrivet av Esko_V:

Hur fungerar det om man har grindat upp sin karaktär till väldigt hög level. Blir det "för enkelt" i expansionen då eller balanseras man ner i level på något sätt?

Det är en rätt hög rekommenderad level på dlc:n som gäller. Vi som var i Paris och kände på spelet fick själva en 150-level karaktär att utgå från. Man har talat om att 130-150 är en rimlig nivå att bege sig in i skugglandet. Men det beror ju i första hand på spelaren i fråga vad som passar bäst.

Med det sagt kommer expansionen att balanseras på sätt och vis. Jag vet inte the ins and outs of it, men det finns ett system för att boosta din egen och spirit ashes effektivitet i strid i DLC:t just för att svårighetsgraden skruvas upp.

Releasehästryttare

Om ni vill se mer :

Medlem

Älskar att de gått tillbaka till dysterheten à la Dark Souls. Atmosfären i DS-spelen har alltid tilltalat mig mer, beror nog också på att jag är ett stort Berserk-fan.

Inaktiv

FIxat platinum på grundspelet, men har ingen lust för denna typ av spel just nu.

ZF
Medlem
Skrivet av Minnels:

Skrivet av Mikael Berg:

Bra fråga. Det vet jag faktiskt inte. Spontant skulle jag tro att det gäller både dlc:t och den vanliga världen då det är så många tillskott (över 100 nya vapen) men det är inget jag tar gift på.

Gissar att de inte spridit ut mer grejer i de gamla områdena. 100 låter mycket, men om de nya delarna av kartan är såpass stora som de tidigare vita fläckarna skulle antyda så borde det vara lagom att placera samtliga där.

Skrivet av Biterolf:

Är det inte många, för att inte säga de flesta, i ER som anser sig vara det.

Till och med dyngätarn på sitt eget speciella sätt verkar ha någon slags uppfattning om att han förbättrar världen.. ;D

Skrivet av Esko_V:

Med tanke på vem fartbulan framför ingången tydligen är tror jag inte många behöver oroa sig för att vara OP.

Känner man ändå att det blev väl lätt så går det ju alltid att dela om förmågorna till en sån där helkass karaktär som jag oundvikligen alltid råkar göra för att sen bara fulspela ändå.

Medlem

Skippar denna tråd tills jag kört ut DLC:n.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Biterolf:

Det kommer han absolut inte vara. Han är ju typ Griffith

Är känslan jag får av honom iaf

Medlem

Kommer bli sommarens höjdpunkt. Semestern med ungarna nedputtad till plats tvåa 😅

Medlem

Kan ju alltid hoppas att dom fixar ultrawide stöd, men lär väl aldrig hända.
Blir väl att köra offline-läge, och med mod för 3440x1400p

signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem
Skrivet av Esko_V:

Undrar jag med 😅

Medlem
Skrivet av Nimin:

Undrar jag med 😅

Som jag fattat så finns det ett eget uppgraderings system enbart i expansionsdelen för att öka skadan och sänka skadan du tar från fiender där. Just för att balansera ut och ge en jämn upplevelse oavsett level. Men är man orimligt hög lvl så kanske det inte hjälper, fast då får man nästan skylla sig själv 😅

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Som jag fattat så finns det ett eget uppgraderings system enbart i expansionsdelen för att öka skadan och sänka skadan du tar från fiender där. Just för att balansera ut och ge en jämn upplevelse oavsett level. Men är man orimligt hög lvl så kanske det inte hjälper, fast då får man nästan skylla sig själv 😅

Detta låter väldigt bra. Haft lite ångest över hur man skulle tänka här, men nu slipper jag det.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Får se helt enkelt. Min main som jag samlat allt med är i journey 4 och är runt lvl 300.

Medlem

Sonen älskar det här spelet och ser verkligen fram emot att spela expansionen.

Han har dock blivit drabbad av någon form av cloud save bugg och blivit av med alla sina olika builds/karaktärer som han hade spelat hundratals timmar med. Så han har varit lite frustrerad och arg över det.

Är det någon här som har råkat ut för något liknande och har hittat en lösning på hur man kan få tillbaka sina skapade karaktärer.
Har försökt att googla mig fram till något sätt att kunna göra det men inte lyckats hitta något.

Avstängd
Skrivet av Gobberson:

Sonen älskar det här spelet och ser verkligen fram emot att spela expansionen.

Han har dock blivit drabbad av någon form av cloud save bugg och blivit av med alla sina olika builds/karaktärer som han hade spelat hundratals timmar med. Så han har varit lite frustrerad och arg över det.

Är det någon här som har råkat ut för något liknande och har hittat en lösning på hur man kan få tillbaka sina skapade karaktärer.
Har försökt att googla mig fram till något sätt att kunna göra det men inte lyckats hitta något.

Ligger de inte under C:\Users\[username]\AppData\Roaming\EldenRing är det nog klippt.

Windows + R och tryck in "%APPDATA%"

.c02 och .sl2 filerna är saves.

signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

1
Skriv svar