Avalanche Studios stänger två av sina studior
Montreal var väl kanske inte en stor förlust då dom inte släppt något sedan Avalanche köpte upp dom... och inget innan heller för den delen, dom verkade dock jobba på något i fantasy-miljö?
New York är det värre med för det är dom som gör Contraband (och tidigare Just Cause 3 och 4).
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Montreal var väl kanske inte en stor förlust då dom inte släppt något sedan Avalanche köpte upp dom... och inget innan heller för den delen, dom verkade dock jobba på något i fantasy-miljö?
New York är det värre med för det är dom som gör Contraband (och tidigare Just Cause 3 och 4).
Om de inte släppt något sedan uppköpet så har de per definition gått med förlust. Då lokalhyror och löner kostar en jävla massa pengar.
"Året är 2040 den sista spelstudion har precis sagt upp sina sista anställda och stänger nu portarna." nej men man undrar ju lite hur länge de här ska hålla på:P
Folk verkar dock missa att det anställts väldigt mycket till branschen, särskilt under pandemin.
Om de inte släppt något sedan uppköpet så har de per definition gått med förlust. Då lokalhyror och löner kostar en jävla massa pengar.
Menade att det inte var en förlust för spelvärlden då dom inte gjort något spel
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Jag vet, ville bara vara lite dryg
Men sen om det är som du sa, att montreal inte släppt något alls, så känns det rätt givet att avalanche lägger ner just dem.
Sedan kan deras studionedläggningar vara påtvingat av ägarna, Egmont.
Vad har avalanche släppt de senaste åren ?
Ett halvdåligt multiplayer spel släpptes 2019, 5 år sedan. Ett dåligt just cause släpptes 2018, 6 år sedan. Jag tror de börjar få slut på pengar och Egmont är inte sugna på att pumpa in nya.
Om inte contraband blir en halvhit så ser det nog mörkt ut för framtiden.
Jag vet, ville bara vara lite dryg
Men sen om det är som du sa, att montreal inte släppt något alls, så känns det rätt givet att avalanche lägger ner just dem.
Sedan kan deras studionedläggningar vara påtvingat av ägarna, Egmont.
Vad har avalanche släppt de senaste åren ?
Ett halvdåligt multiplayer spel släpptes 2019, 5 år sedan. Ett dåligt just cause släpptes 2018, 6 år sedan. Jag tror de börjar få slut på pengar och Egmont är inte sugna på att pumpa in nya.
Om inte contraband blir en halvhit så ser det nog mörkt ut för framtiden.
Förutom en hel del DLC till the Hunter så har även the Angler och Ravenbound släppts de senaste åren. Så det släpps saker
Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942
Folk verkar dock missa att det anställts väldigt mycket till branschen, särskilt under pandemin.
This. Det är sällan man ser något om detta utan bara att de gör sig av med folk. Pandemin skapade ju en riktig boom och folk var mer tillgängliga än normalt. Verkar vara rätt många som bara öste på med personal utan någon plan för framtiden när pandemin var över och intresset och pengarna minskat.
Lite som folk som ”passar på” och maxlånar när det är låga räntor och sen står där med skägget i brevlådan när ekonomin vänder.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Har svårt att tänka mig att de arbetar som enskilda studios hela tiden. Som de flesta studios med flera kontor så skiftar man ju uppgifter där de behövs, och kollar du credits kommer du nog se att de faktiskt varit med och släppt spel.
Fantastiska nyheter!
Ja just det, det är du som blir glad när spelutvecklare blir av med sina jobb. Förstår fortfarande inte varför. Är det någon bitterhet efter att du själv försökt komma in i spelbranschen men gång på gång blivit ratad, eller? Hur som helst reflekterar det väldigt dåligt på dig med dessa smaklösa kommentarer.
Det borde stå kontor ist för studio.
Ett kontor är inte generellt bundet till ett spel och ett spel kan utvecklas av flera kontor som en studio har.
"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets
What you don't learn with wisdom, you learn with pain.
Ja just det, det är du som blir glad när spelutvecklare blir av med sina jobb. Förstår fortfarande inte varför. Är det någon bitterhet efter att du själv försökt komma in i spelbranschen men gång på gång blivit ratad, eller? Hur som helst reflekterar det väldigt dåligt på dig med dessa smaklösa kommentarer.
Det jag blir glad över är att vi som ras är (i det stora) klara med att göra spel. Vi har hållit på nu och kämpat i mer än ett halvt sekel och äntligen är vi klara. Vi har gjort det! Vi ska vara stolta över våra resultat och ge oss på nya utmaningar.
Det jag blir glad över är att vi som ras är (i det stora) klara med att göra spel. Vi har hållit på nu och kämpat i mer än ett halvt sekel och äntligen är vi klara. Vi har gjort det! Vi ska vara stolta över våra resultat och ge oss på nya utmaningar.
...vilket är ett lika vansinnigt "argument" precis som alla tidigare gånger du uttryckt det.
Frågeställningen är väl snarare varför du fortsätter trolla.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
...vilket är ett lika vansinnigt "argument" precis som alla tidigare gånger du uttryckt det.
Frågeställningen är väl snarare varför du fortsätter trolla.
Så du tycker att det behövs fler spel. Du har spelat de du vill spela och nu har du slut på spel och vill ha fler?
Så du tycker att det behövs fler spel. Du har spelat de du vill spela och nu har du slut på spel och vill ha fler?
Jag tycker inte minst det behövs fler *bra* spel. Vad jag upplever vara bra skiljer sig åt vad andra upplever (och det förändras dessutom över tid, med andra referensramar och erfarenheter, så väl i allmänhet som specifikt tillämpat på spelvärlden), så ja, det behövs fler spel. Och kommer så fortsätta göra. Det är inte svårare än så.
Jag tycker inte minst det behövs fler *bra* spel. Vad jag upplever vara bra skiljer sig åt vad andra upplever (och det förändras dessutom över tid, med andra referensramar och erfarenheter, så väl i allmänhet som specifikt tillämpat på spelvärlden), så ja, det behövs fler spel. Och kommer så fortsätta göra. Det är inte svårare än så.
Håller inte med. Det finns, i min mening, fler bra spel än vi någonsin behöver. Lite remakes och en och annan revolutionerande spel finns det plats för men i det stora hela så är vi klara. 95% av alla som jobbar med spel kan gå hem.
Håller inte med. Det finns, i min mening, fler bra spel än vi någonsin behöver. Lite remakes och en och annan revolutionerande spel finns det plats för men i det stora hela så är vi klara. 95% av alla som jobbar med spel kan gå hem.
Vi vet att du inte håller med, för du skriver det i (mer eller mindre bokstavligen) varenda tråd du kommer åt. Det är tur att de flesta är av en annan åsikt än du.
De gamla spelen du vill spela finns ju kvar även om det kommer nya spel.
Sluta trolla i varenda nyhet om nedskärningar i spelbranschen.
De gamla spelen du vill spela finns ju kvar även om det kommer nya spel.
Sluta trolla i varenda nyhet om nedskärningar i spelbranschen.
Jag trollar inte utan utrycker min genuina glädje över att vi har kommit så långt som vi gjort. Är inte ni glada? Vi har JÄTTEMYCKET BRA SPEL. Det är goda nyheter, inte dåliga.
Jag trollar inte utan utrycker min genuina glädje över att vi har kommit så långt som vi gjort. Är inte ni glada? Vi har JÄTTEMYCKET BRA SPEL. Det är goda nyheter, inte dåliga.
Fast spel som redan skapats förändras ju inte av att det görs fler spel. Överhuvudtaget. (Med extremt få undantag, Overwatch som blev Overwatch 2 är ett av dem - det är ju lite GaaS-problem mer än något annat, dock.) Det är liksom inte som att du behöver betala lönerna för sådana som arbetar på spelstudior om du inte vill köpa spelen, det är ingen som tvingar dig att göra det.
Är du rädd för att det ska skapas bättre spel, eller vad är det frågan om? Ser du inte hur trasigt ditt "argument" är?
Så jo, allt tyder på att du faktiskt trollar.