Snabbkollen – spelar du mindre när det är varmt väder?
Påverkas ditt spelande av sommarvädret kan ju tolkas åt båda hållen. Svarade Ja. Men jag gillar inte värmen alls och toleransen för högre temperaturer och sol har blivit lägre i och med vissa mediciner jag måste ta. Så sitter ofta mer och spelar på sommaren än på vintern och hösten då temperaturen är mer rimlig så man orkar göra saker.
Sen hur mycket mer är en annan fråga, men rent spontant tror jag det blir lite mer.
Vädret i sig har otroligt lite mer mitt spelande att göra. Det kvittar om det är +30°C och sol, jag går inte utomhus bara för att det fint väder om jag hellre sitter inomhus och spelar något.
På samma sätt sitter jag inte inomhus när det -30°C och kolsvart ute ifall jag har träningar, middagar/utekvällar för att umgås med folk. Däremot är utbudet större på sommaren för att göra saker utomhus och ifrån skärmar.
En kall pilsner på balkongen och en bra bok går långt före spelande. Nu har jag själv lite av en speltorka visserligen, men jag myser hellre ner mig i soffan till hösten när mörkret kommer. Hade jag däremot haft tillgång till ”Song of Conquest” på mitt Switch hade det nog gått varmt nu
Orkar inte starta spel. Det blir mer med FZ istället.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Nej, jag spelar precis lika mycket oavsett väder. Man hinner med bad och annat ändå när man är sjukpensionär.
Antar att du blivit sjukpensionär i relativt unga år då? Hoppas du ändå har en riktigt go tillvaro och njuter av bra spel och annat kul!
Varmt rum med fördragna gardiner är inte speciellt kul, datorn alstrar ju en hel del värme. Men när det svalar sent på kvällen är det sjukt härligt att spela med en kall öl bredvid, på motsatt sida av skrivbordet från chassit så att man inte häller den rakt i det övre utblåset om man spiller 😄
Spelar nog mindre på sommaren, men det beror på att det finns mer saker att/som behöver göras utomhus. Greja i trädgården, tälja, leka med barnen, svalka sig i skuggan etc. Så det beror inte på att "det är fint väder då spelar man inte" utan med åldern och att man är småbarnsförälder och villaägare...
Submission is for the weak
Nej, absolut inte. Speciellt på semestern ser jag till att köpa ett magnifikt singleplayer-äventyr som jag kan avnjuta i sommarstugan när man har en massa tid över. Man kan ju inte sola och bada hela semestern, liksom. Semestern 2022 blev det Elden Ring och ifjol blev det Diablo IV. Jag har ännu inte bestämt mig vilket årets semesterspel blir.
Verkar som att en tredjedel av folket på FZ skulle behöva gå ut och röra gräs eller vad man nu säger.
röka*
Spelar i princip ingenting månaderna Maj -> September. Passar på att vara ute o få frisk luft större delen av min lediga tid sommartid. Handkontrollen dammas av i Oktober när kylen och mörkret kommer.
Vad gör du ute då? Blir man inte trött på att gå promenader och ligga på stranden dygnet runt i flera månader?
Nu spelar jag mindre av andra anledningar. Men blir det för varmt så spelar jag mindre.
Varmblodig sjukpensionär försöker stå ut med sommarvärmen i korta sessioner med spel, men när den är som värst - ligger man mest utslagen på soffan med filmer & serier. När det väl känns som behagligast, det vill säga då regnet kommer hälsar på ibland som det blir spelande i all dess former.