Snabbkollen – spelar du mindre när det är varmt väder?

Robot
Snabbkollen – spelar du mindre när det är varmt väder?

Eller är du en Fredrik och spelar mer i sol?

#snabbkollen

Medlem

Nej, jag spelar precis lika mycket oavsett väder. Man hinner med bad och annat ändå när man är sjukpensionär.

signatur

Jätteintressant information.

Medlem

När det finns en anledning till att gå ut så spelar jag mindre.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Datorn går varmare så blir mer fläktar mot chassiet

Medlem

Ja man får ta tillvara dom 1-2 veckor om året vi har fint väder i sverige

Medlem

Spelar lika mycket året om går nästan aldrig ut 😆

Medlem

Påverkas ditt spelande av sommarvädret kan ju tolkas åt båda hållen. Svarade Ja. Men jag gillar inte värmen alls och toleransen för högre temperaturer och sol har blivit lägre i och med vissa mediciner jag måste ta. Så sitter ofta mer och spelar på sommaren än på vintern och hösten då temperaturen är mer rimlig så man orkar göra saker.
Sen hur mycket mer är en annan fråga, men rent spontant tror jag det blir lite mer.

Medlem

Spenderar mer tid framför TVn och spelar onekligen mer. Ogillar sommarvärmen och trivs då bäst på soffan med stora fläkten i full gång.

phi
Medlem

Vädret i sig har otroligt lite mer mitt spelande att göra. Det kvittar om det är +30°C och sol, jag går inte utomhus bara för att det fint väder om jag hellre sitter inomhus och spelar något.

På samma sätt sitter jag inte inomhus när det -30°C och kolsvart ute ifall jag har träningar, middagar/utekvällar för att umgås med folk. Däremot är utbudet större på sommaren för att göra saker utomhus och ifrån skärmar.

JRA
Medlem

Verkar som att en tredjedel av folket på FZ skulle behöva gå ut och röra gräs eller vad man nu säger.

Medlem

Med tanke på att jag har en värstingdator på övervåningen, så ja. Alstrar alldeles för mycket värme under högsommaren.

Men nu har jag en PS5:a i vardagsrummet på bottenvåningen, så det blir nog mer spelandes i sommar, om det blir varmt.

Medlem

En kall pilsner på balkongen och en bra bok går långt före spelande. Nu har jag själv lite av en speltorka visserligen, men jag myser hellre ner mig i soffan till hösten när mörkret kommer. Hade jag däremot haft tillgång till ”Song of Conquest” på mitt Switch hade det nog gått varmt nu

Redaktör
Ponny

Spelar faktiskt mer i värme, skulle jag påstå. Men det säger mer om mitt pigment än något annat.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kan inte njuta av spel lika mycket när det är för varmt, det är typ för distraherande och obehagligt för att kunna sjunka in helt

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Spelar mindre pga ljusare dagar, inte just värmen.
Istället för att börja spela kl 19 så börjar jag spela 23 tex.

Medlem

Det finns inget bra väder, bara bra spel.

Medlem

Orkar inte starta spel. Det blir mer med FZ istället.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Snarare tvärt om, är det för varmt att gå ut så blir det mer hänga hemma i svalkan.
-det är inte så att jag gillar att plåga mig själv i 30 gradig sol, har aldrig förstått mig på den sortens själv skadebeteende.

Medlem

Spelar mindre under sommaren både pg.a. värmen och att jag har fler hobbys som kan utövas då. Det är dock inget absolut, förra sommaren blev det en hel lirande tack vare Steam Decken.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Nej, jag spelar precis lika mycket oavsett väder. Man hinner med bad och annat ändå när man är sjukpensionär.

Antar att du blivit sjukpensionär i relativt unga år då? Hoppas du ändå har en riktigt go tillvaro och njuter av bra spel och annat kul!

Medlem

Varmt rum med fördragna gardiner är inte speciellt kul, datorn alstrar ju en hel del värme. Men när det svalar sent på kvällen är det sjukt härligt att spela med en kall öl bredvid, på motsatt sida av skrivbordet från chassit så att man inte häller den rakt i det övre utblåset om man spiller 😄

Medlem

Spelar nog mindre på sommaren, men det beror på att det finns mer saker att/som behöver göras utomhus. Greja i trädgården, tälja, leka med barnen, svalka sig i skuggan etc. Så det beror inte på att "det är fint väder då spelar man inte" utan med åldern och att man är småbarnsförälder och villaägare...

signatur

Submission is for the weak

Medlem

Nej, absolut inte. Speciellt på semestern ser jag till att köpa ett magnifikt singleplayer-äventyr som jag kan avnjuta i sommarstugan när man har en massa tid över. Man kan ju inte sola och bada hela semestern, liksom. Semestern 2022 blev det Elden Ring och ifjol blev det Diablo IV. Jag har ännu inte bestämt mig vilket årets semesterspel blir.

Inaktiv

Finns inget att göra ute, så blir att spela hela dagarna ändå. Får se hur länge man kan stänga in sig i lägenheten när man går på semester.

Medlem

Spelar i princip ingenting månaderna Maj -> September. Passar på att vara ute o få frisk luft större delen av min lediga tid sommartid. Handkontrollen dammas av i Oktober när kylen och mörkret kommer.

Medlem
Skrivet av JRA:

Verkar som att en tredjedel av folket på FZ skulle behöva gå ut och röra gräs eller vad man nu säger.

röka*

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Spelar i princip ingenting månaderna Maj -> September. Passar på att vara ute o få frisk luft större delen av min lediga tid sommartid. Handkontrollen dammas av i Oktober när kylen och mörkret kommer.

Vad gör du ute då? Blir man inte trött på att gå promenader och ligga på stranden dygnet runt i flera månader?

Medlem

Blir mycket mindre spelande. Stockholm är en fantastiskt fin stad på sommaren, så jag är ute med sambo och vänner på olika aktiviteter mycket mer på sommaren.

ELF
Medlem

Nu spelar jag mindre av andra anledningar. Men blir det för varmt så spelar jag mindre.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Varmblodig sjukpensionär försöker stå ut med sommarvärmen i korta sessioner med spel, men när den är som värst - ligger man mest utslagen på soffan med filmer & serier. När det väl känns som behagligast, det vill säga då regnet kommer hälsar på ibland som det blir spelande i all dess former.

12
Skriv svar