Snabbkollen – Vem ska utveckla Fallout 5?
Tyvärr är väl dagens Obsidian inget självklart val numera. Deras senaste titlar har inte varit något exceptionellt. Får se hur det blir med Avowed men jag förväntar mig inget RPG mästerverk direkt.
Största chansen att se ett Fallout 5 som kan bli något utöver det vanliga, är nog om man ger det till en helt ny studio. Bäst alternativ idag är troligtvis Warhorse Studios.
Obsidian är inte samma företag som de var när de släppte alla sina hits, så jag skulle nog föredra någon annan bubblare i detta fall.
Pillars of Eternity 2015 och The Outer Worlds 2019 har ju lite annat att säga. Får se hur Avowed blir
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Pillars of Eternity 2015 och The Outer Worlds 2019 har ju lite annat att säga. Får se hur Avowed blir
Outer worlds må vara lite halv b men dialogerna och vissa karaktärerna krossar FO4 beiga mellanmjölks misär.
Dock så blev den öppna världen ganska tråkig och själva skjutdelen känndes förlegad där hade det kunnat lyfts rejält.
Så jag tror med att de fortfarande kan men lite översyn hade nog hjälpt.
Röstade på Obsidian, men tror även InXile hade kunnat göra ett grymt jobb.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Vet inte om du menar att de två spelen är bra eller dåliga, men jag skulle säga att det är med dem som Obsidian tappade formen. Högst mediokra spel.
Jag tycker att Obsidian är ganska överskattade och särskilt NV, som i princip alla prisar till skyarna trots att det har fått näst sämst betyg i hela serien. Hade gärna sett någon annan göra ett nytt Fallout, men har inga bra förslag på vem som skulle göra det.
Efter att ha sett serien så blev jag för första gången sugen på att spela Fallout. Blev Fallout 4 men så visade sig att spelet blir helknäppt om man inte med 60fps låst.. Hoppas innerligt att framtida spel i serien klarar av upplåst fps.
Jätteintressant information.
Vet inte om du menar att de två spelen är bra eller dåliga, men jag skulle säga att det är med dem som Obsidian tappade formen. Högst mediokra spel.
Pillars är sjukt bra ur ett rollspelsperspektiv, författarskapet är riktigt vasst. Pillars 2 är ännu bättre på alla plan. Den enda nackdelen är att stridssystemet inte är jättekul. Det är toppexempel på varför Obsidian är bra. Om du anser att det är där Obsidian tappade formen så bör det rimligtvis inte finnas något av deras spel som du lär tycka om.
Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.
Jag tycker att Obsidian är ganska överskattade och särskilt NV, som i princip alla prisar till skyarna trots att det har fått näst sämst betyg i hela serien. Hade gärna sett någon annan göra ett nytt Fallout, men har inga bra förslag på vem som skulle göra det.
Då får jag fixa spelet igen, tack!
Spelar det någon roll nu? Jag hoppas bara på att alla Microsoft/Xbox ägda företag gör bättre och fler spel i högre takt än tidigare. Många av spelen som Xbox skriver som sina just nu är ju igentligen inte deras spel. Utan spel som redan var på g innan dom olika företagen blev uppköpta.
Lämna över det till en koreansk eller europeisk utvecklare. Kasta pengar på dem och gefan i att blanda in modern amrikansk politik eller DEI.
Larian hade kunnat göra ett bra jobb om man gick tillbaka till den Fallout 1&2 stilen.
CD Project Red hade nog kunnat göra det bra.
Owlcat och Hairbrained schematics andra intressanta studios
Absolut inte Larian, vi behöver inte en till D:OS2-klon.
Obsidian OM de får bra med resurser och ledning till att få ihop något färdigt för en gångs skull. Bethesda och buggar i all ära, men Obsidian kommer inte långt efter när det gäller trasighet ibland. Och en del av deras projekt blir spretiga och/eller överambitiösa.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
InXile.
Ja, dom enda som fattar Fallout idag,