Ubisoft-läckare: Watch Dogs är död och begraven som spelserie
Ja ist för att jobba vidare på konceptet med hacking från skuggorna typ så blev det tramsigt och "coolt" med intetsägande karaktärer med lila hår och som man varken vet ut eller in på.
Svårt att återhämta sig från sånt.
Ja ist för att jobba vidare på konceptet med hacking från skuggorna typ så blev det tramsigt och "coolt" med intetsägande karaktärer med lila hår och som man varken vet ut eller in på.
Svårt att återhämta sig från sånt.
Låter precis som samma vägval som Saints Row gjorde. Personligen tyckte jag den spelserien blev skit efter spel nr. 2.
Ja ist för att jobba vidare på konceptet med hacking från skuggorna typ så blev det tramsigt och "coolt" med intetsägande karaktärer med lila hår och som man varken vet ut eller in på.
Svårt att återhämta sig från sånt.
Typ exakt vad jag skulle säga. Gillade ettan skarpt, om än något enformigt. Tvåan blev mest trams.
Stämmer in i kören. Gillade verkligen det första spelet, med det lite mer seriösa tonläget. Därefter gick det bara utför.
Håller med dig och föregående talare. Ettan var riktigt kul, 2an var ren skit. 3an var underhållande, men knappast bra.
I drank what?
EA och Ubisoft verkar tävla om vem som kan misshandla sina IPs mest.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
Jag är nog den enda som gillade tvåan. Tyckte Markus var en intressant karaktär och jag gillade det lite mer lätta humorn. Sedan var San Francisco roligare och mer färgglatt än Framför det gråa och lite tråkiga Chicago. Storyn i ettan var bättre än tvåan. Men tycker tvåan som spel är bättre i alla andra punkter. legion sög dock. Var kul i 3 timmar att kunna byta gubbe men fanns ingen bra röd tråd.
Jag är nog den enda som gillade tvåan.
Jag gillade tvåan också, men det var mest tack vare San Francisco som spelvärld, och inte berättelsen eller karaktärerna.
EA och Ubisoft verkar tävla om vem som kan misshandla sina IPs mest.
Glöm inte Bethesda dom är rätt grymma på det med. Deras fans som gör att spelen överlever genom mods och annat. Förutom nu med FO serien som gett en rejäl skjuts.
Låter precis som samma vägval som Saints Row gjorde. Personligen tyckte jag den spelserien blev skit efter spel nr. 2.
De första Saints Row spelen var rätt mediokra, speciellt om man spelar dem nu. Sen var 3:an och 4:an betydligt bättre. Rebooten har jag inte köpt, den verkade rätt risig. Lite som de försökta gå tillbaks till första spelen.
Jag gillade 1an som kändes mest gangster aktigt. 2an var lite urflippat men skoj gameplay. 3an märkte man hur UBIsoft blivit så PK när de sabbade känslan. Bland annat att de kriminella gängen bestod till 50 % av kvinnor. Fotomodeller som gick omkring med hagelbrakare. Inkludering deluxe har sabbat känslan för egen del iaf.
Tänker på EA som också gått åt samma håll. Battlefield där man under 2a världskriget kunde lira som kvinna i Sovjet. Vita, svarta, asiat m.m
Tänk om Band of Brothers serien hade gjort samma grej. Sabba känslan. Visst det är en tv serie men ändå.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Det jag inte förstår är hur Ubisoft får ekonomin att gå ihop när de nästan enbart släpper spel som är mediokra. (de senaste 10 åren)
Många andra spelstudior får ju lägga ner om de gör ETT spel som inte säljer bra.
Får de pengar från Franska staten tro?
Det är väl bara läsa finansiella rapporter. Assassin's Creed Mirage och Avatar Frontiers of Pandora gick bättre än förväntat, så de är uppåt senaste året efter att haft en dipp innan.
Jag gillade 1an som kändes mest gangster aktigt. 2an var lite urflippat men skoj gameplay. 3an märkte man hur UBIsoft blivit så PK när de sabbade känslan. Bland annat att de kriminella gängen bestod till 50 % av kvinnor. Fotomodeller som gick omkring med hagelbrakare. Inkludering deluxe har sabbat känslan för egen del iaf.
Tänker på EA som också gått åt samma håll. Battlefield där man under 2a världskriget kunde lira som kvinna i Sovjet. Vita, svarta, asiat m.m
Tänk om Band of Brothers serien hade gjort samma grej. Sabba känslan. Visst det är en tv serie men ändå.
Det var det enda de fick rätt i BF V. Sovjetiska armén HADE kvinnor i stridande förband. Men de var också de enda såvitt jag vet.
I drank what?
Det är väl bara läsa finansiella rapporter. Assassin's Creed Mirage och Avatar Frontiers of Pandora gick bättre än förväntat, så de är uppåt senaste året efter att haft en dipp innan.
Gällande Avatar undrar man ju om framgångarna delvis beror på att spelet ingick i hårdvaruköp?
Jag gillade inte 2an när den kom men jag tror det för min del var ett praktexempel på ett spel som förstördes av halvdassig framerate och seg styrning. När sen det kom en uppdatering till Xbox som fixade framerate till 60 så tyckte jag det var rätt kul.
Trean hatade jag inledningsvis. Men när man kom förbi inledningen och körde en bit så hade jag rätt kul.
Om man går tillbaka och spelar spelen igen (som jag nyligen gjort) så det klart överlägset 2an som åldrats bäst ( spelat pc ). Bäst karta och gameplay. 1 är bra men åldrats sämre. Legion suger på alla fronter.
Sämst map, sämst gameplay, värdelöst koncept med att man måste byta karaktärer och det värsta av allt är att man vill skippa all dialog för att det är så otroligt cringe dialog. "You nad bruv bruv ma nan ye". Som brittisk slang vriden till 3000. Att du stöter på typ 20 olika karaktärer med samma röst gör inte saken bättre.
Glöm inte Bethesda dom är rätt grymma på det med. Deras fans som gör att spelen överlever genom mods och annat. Förutom nu med FO serien som gett en rejäl skjuts.
Sant. Men dom kör iaf vidare på serier som fansen gillar. EA och Ubi bara lägger ner allt som inte ger maxad vinst.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
Trean var bättre än jag hade befarat innan jag spelade det. Det var ungefär som de första två i spelstilen. Tänket bakom att byta karaktär var bara en variation på att uppgradera en och samma karaktär eller som i RDR 2 välja rätt vapen från hästen när du ska jaga; istället valde du en karaktär med de egenskaper du behövde för tillfället. Ett experiment, inte optimalt och lite omständigt, men det funkade ok för mig. Då upplever jag att det snarare är annat som gör det svårt att fortsätta serien rätt av.
De började i ett mörkt och dystert Chicago, fortsatte i en färgglad nutida social mediamiljö i San Francisco till en fiktiv maskeradliknande dystopisk nära framtid i London. Men då spelen hade återkommande karaktärer i både tvåan och Legion inklusive deras dlc, var det uppenbarligen samma spelvärld som delade en historia berättad i kronologisk ordning. Vad skulle nästa spel handla om, i vilken tid? Ubisoft sabbade det själva genom att göra det svårt för sig att fortsätta berättelsen rakt av med de här karaktärerna. Både Far Cry och AC har hoppat lite hursomhelst med sina berättelser, de skulle gjort något liknande med Watch Dogs, och inte bundit dem så hårt till varandra.
Jag ser själv gärna fler spel på temat och med samma spelupplägg, om de kommer på hur de ska gå vidare.
Det jag inte förstår är hur Ubisoft får ekonomin att gå ihop när de nästan enbart släpper spel som är mediokra. (de senaste 10 åren)
Många andra spelstudior får ju lägga ner om de gör ETT spel som inte säljer bra.
Får de pengar från Franska staten tro?
Dom säljer spel till 12 åringar som inte bryr sig om spelet har en handling eller inte. Ubisoft är världsmästare på att förstöra sina fantastiska ip'n och spel.
Dom säljer spel till 12 åringar som inte bryr sig om spelet har en handling eller inte. Ubisoft är världsmästare på att förstöra sina fantastiska ip'n och spel.
Tror faktiskt Ubisoft säljer mest till äldre från 25-30 och uppåt.
Folk som sitter trötta fast i AAA träsket.
Därför dom förstör som dom gjort för att dom tror det lockar dom unga men det gör det inte.