Fanns det ett hemligt Quake-avslöjande i senaste Xbox Developers Direct?
Tänk om fler hade uppskattat Enemy Territory: Quake Wars, den bästa multiplayer-shootern genom alla tider.
Men jag tar gärna ett Quake 6 med fokus på singleplayer också, men inte av MachineGames som gjorde om en seriös och allvarstyngd serie till komedi och spektakel (Wolfenstein).
Memento Mori
Tänk om fler hade uppskattat Enemy Territory: Quake Wars, den bästa multiplayer-shootern genom alla tider.
Men jag tar gärna ett Quake 6 med fokus på singleplayer också, men inte av MachineGames som gjorde om en seriös och allvarstyngd serie till komedi och spektakel (Wolfenstein).
Håller med om Quake Wars. Det var ett helt fantastiskt multiplayer-spel.
"Writer and Fighter"
Håller med om Quake Wars. Det var ett helt fantastiskt multiplayer-spel.
Hoho ja, vilken pärla. RTCW:ET. Engineer o pang pang! Nu blev jag glad igen. Glömt bort helt.
Min kollega som är 60+ spelar det fortfarande varje vecka
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
"En annan fråga är ju också i så fall vart Quake 5 försvann?"
Är inte quake champions = quake 5?
Tror inte de kommer att göra en remaster av quake 3, däremot kanske av quake 4 om de jobbar på en fortsättning av denna.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Man hade ju hoppats att det är ID software som utvecklar. Lät ju som att de var rätt färdiga med DOOM efter Eternal. Hade varit magiskt med en DOOMbehandling på quake.
Har sagt det förr men vill ha mer av Q1 som fokuserar på det härligt mörka och gotiska som gjorde ettan så unikt. Skitigt, smutsigt och rostigt med en massa kulter och satanism samt andra otherworldy stuff à la Lovecraft.
Är inte lika förtjust i Strogg-världen men tackar såklart inte nej till ett nytt single player Quake i det stuket heller.
En remaster av Quake III Arena vore gudomligt. <3
Nej, det vore det inte. Dessutom är det konstigt då de har Quake Champions.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
"En annan fråga är ju också i så fall vart Quake 5 försvann?"
Är inte quake champions = quake 5?
Tror inte de kommer att göra en remaster av quake 3, däremot kanske av quake 4 om de jobbar på en fortsättning av denna.
Kan inte Enemy Territory: Quake Wars ses lite som en 5:a? Hur som helst så vore det riktigt jävla grymt med ett nytt Quake.
Sant, båda borde nog kanske ses som en 5:a.
"Writer and Fighter"
Vet inte om jag skulle kalla wolfenstein seriös och allvarstyngd, har ju alltid varit överdriven och campy 😂
Bara namnet Quake.
Quake var min inkörsport till PC online gaming.
Spela Quake shareware versionen över nätet så lätt kändes som magi på den tiden. Det var bara skriva in en server ip och ansluta så var man in. Om inte meddelandet Server is full poppade upp i konsolen.
Då fick man skriva en annan adress.
Ja i början fick man ha adresserna i huvet eller på en skrivet nånstans. Sen insåg jag att copy/paste funkade i konsolen 😅
Bara namnet Quake.
Spela Quake shareware versionen över nätet så lätt kändes som magi på den tiden. Det var bara skriva in en server ip och ansluta så var man in. Om inte meddelandet Server is full poppade upp i konsolen.
Ja i början fick man ha adresserna i huvet eller på en skrivet nånstans. Sen insåg jag att copy/paste funkade i konsolen 😅
Haha ja det där minns jag!
"Writer and Fighter"
Hoho ja, vilken pärla. RTCW:ET. Engineer o pang pang! Nu blev jag glad igen. Glömt bort helt.
Ja jäklar. Körde alltid engineer också. Sjukt tight spel. Tyvärr blev det kalle anka av allt med pacman-kartor och sparad xp osv.
Dök upp på Steam förra året btw.
00:00:02:42
Bara namnet Quake.
Det gör det fortfarande.
Eller ja, nu har jag av någon anledning problem med att Ironvail helt plötsligt inte vill ansluta, funkar dock med vkQuake.
Men att det ändå kan vara så enkelt år 2024. Bara ange ip-address och vips så är man ansluten. Inget krav på launcher eller att behöva ansluta till någon master server som har stängts ned för flera år sedan.
1996 är längre kommet tekniskt än 2024
Det gör det fortfarande.
Eller ja, nu har jag av någon anledning problem med att Ironvail helt plötsligt inte vill ansluta, funkar dock med vkQuake.
Men att det ändå kan vara så enkelt år 2024. Bara ange ip-address och vips så är man ansluten. Inget krav på launcher eller att behöva ansluta till någon master server som har stängts ned för flera år sedan.
1996 är längre kommet tekniskt än 2024
Nåja jag tyckte det blev en otrolig QoL förbättring när man kunde ansluta via QuakeSpy.
Föregångaren till GameSpy 3D
"Lets get on with the killing"