Skärmdumpar från spel
Har ni lyckats ladda ned starfield redan era rymdpirater?
Det blev lite off-topic, det är från de trailers som släpptes igår. Jag adderade en skärmdump från ett spel jag spelat för att bli mer on-topic.
Här kommer sista bunten från God of War Ragnarök (PS5):
Vilket jäkla spel! Tillsammans med föregående titel så placerar sig denna upplevelse otroligt högt upp på listan över mina personliga favoriter. Visst finns det lite skavanker här och där—spelmässigt är det lite spretigt—men som berättelse är det rakt av magiskt.
Fler bilder (SPOILERS):
Konsolgubbe
Trek to Yomi (PS5):
Blev ännu ett PS Plus-spel för min del (som en liten avstickare från TotK, där jag inte lägger tid på bilder pga. det spelets UI).
Trek to Yomi är ett ganska häftigt litet spel. Det fullkomligen dryper av stämningsfull estetik, och varje scen är och nosar på perfektion när det gäller miljöer, kameravinklar och belysning. Rent grafiskt är det alltså, trots avsaknad av färger, väldigt vackert (bortsett från karaktärernas ansikten, som hade behövt lite extra kärlek). Även berättelsen fyller sina skor på ett relativt tillfredsställande sätt (trots att den inte är särskilt nyskapande), och du som spelare har en viss inverkan gällande hur den ganska dystra sagan slutar.
Dessvärre håller spelet inte hela vägen när det gäller till gameplay. Jag tragglade mig fram ganska långt på svårighetsgraden ’normal’, men striderna kändes repetitiva och jag kom inte alls överens med hur pareringar fungerar. De känns oregelbundna på ett jäkligt irriterande vis. Då detta endast var ett ”mellanspel” för mig valde jag därför att peta ner svårighetsgraden, varpå upplevelsen fick ett mycket bättre flyt. Trots vissa tillkortakommanden kan jag alltså ändå rekommendera spelet som ett kort, otroligt artistiskt, avbrott från ”vanliga” spel.
Konsolgubbe
Många klassiker i videohyllan.
<Uppladdad bildlänk>
Det var ett tag sedan man såg ”Tsarface” och ”The Oddfather”.
<Uppladdad bildlänk>
Rast
Vad för spel? 🙂
Vad för spel? 🙂
Oops. Glömde skriva. Lake heter det. Riktigt mysigt spel. Man delar ut post typ.
Oops. Glömde skriva. Lake heter det. Riktigt mysigt spel. Man delar ut post typ.
Tack snälla 🙂 Ha en fin kväll 🌹
MythForce
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc