Forza Motorsport ska släppas "i år" – låter väldigt lite som detta halvår
Skulle ha släppts detta halvår, men ännu inga konkreta förseningsbesked.
Blir garanterat ett köp med det jag sett hittills.
Men jag känner på mig att det kommer vara tungdrivet i början och kanske inte så optimerat när allt är påslaget.
Mja, jag tror det kommer flyta - 60 fps har ju varit Forza Motorsports varumärke sen tvåan.
Tycker det är dåligt att dom tog bort Forza 7 för nästan två år sedan och det finns fortfarande inget nytt spel i serien. Undrar hur mycket det hade kostat dom att förlänga licenserna? Surt att man inte har en skivläsare...
Hur menar du ? Jag var tvungen att kika nu och jag kan trycka på installera på forza7 i xboxappen (pc)
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Hur menar du ? Jag var tvungen att kika nu och jag kan trycka på installera på forza7 i xboxappen (pc)
Han menar att det inte längre går att köpa spelet officiellt från MS.
Alla spel du äger kan du fortfarande ladda ner och spela så länge du ägde dem innan, dock kan online funktioner vara nere för en del äldre titlar.
Skälet att FM7 är borttaget är licenser som gått ut och det inte längre kostar mindre att förnya/förlänga alla licenser än vad dem får in på försäljning av spelet.
Han menar att det inte längre går att köpa spelet officiellt från MS.
Alla spel du äger kan du fortfarande ladda ner och spela så länge du ägde dem innan, dock kan online funktioner vara nere för en del äldre titlar.
Skälet att FM7 är borttaget är licenser som gått ut och det inte längre kostar mindre att förnya/förlänga alla licenser än vad dem får in på försäljning av spelet.
Oj, vad dåligt. Minns inte att något gran turismo tagits bort
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Jodå, GT6 blev bortplockat, fast det är ju ett PS3-spel också.
Och med det lämnar vi GT - vi behöver inte tjafsa plattformar.
Är väl inte helt dumt att jämföra Forza med dess konkurrent? Att det råkar vara PS-exklusivt är kanske inte så relevant.
Har lite dålig kolla på det också men sökte lite snabbt och kunde bara se GT7 och Sport som tillgängliga att köpa och i fall slutat sälja 6 och bakåt.
Forza spelen som fortfarande är tillgängliga från officiella butiker (MS store och Steam) där nedladdning av spelen sker är Forza Horizon 4 och 5.
Du kan dock fortfarande registrera nycklar för tidigare titlar från tredjepart om du hittar någon eller köpa det på skiva.
Jodå, GT6 blev bortplockat, fast det är ju ett PS3-spel också.
Är väl inte helt dumt att jämföra Forza med dess konkurrent? Att det råkar vara PS-exklusivt är kanske inte så relevant.
Spelen kan jämföras ja. Men det här blir bara plattformskrig.