Spana in gameplay-prototyp från nedlagda Star Wars 1313
Jag hoppas fortfarande på att vi en dag får ett nytt "skitigare/smutsigare" spel i Star Wars-universumet där man inte spelar enbart som en jedi
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Är det bara jag eller känns det väldigt Jedi: Fallen Order fast med prisjägare? Jag hade nog tyckt att det var jäkligt mysigt pga. settingen men gameplayet ser ju faktiskt ganska oinspirerat ut. Den klassiska "jaga efter person som scriptat kastar lådor och andra hinder framför en så att man måste parkoura lite" är ju rätt uttjatat, haha.
Hade ändå varit trevligt dock som sagt, men mer pga. setting. Precis som Fallen Order var trevligt pga. setting.
Gameplayet såg väldigt oinspirerat ut. Allt för scriptat och nästintill quick-time-event känsla på det mesta. Antar att de hade fyllt ut det hela med lite tredjepersons pew-pew... men hade nog inte varit något speciellt.
Fast det står att det är en prototyp, så kanske var mer ett proof of concept.
Tycker att det är tråkigt att 1313 lades ner, men bra mycket tråkigare att även Project Ragtag lades ner, hade verkligen stora förhoppningar på det spelet.
Håller för övrigt på med att spela Jedi Knight: Jedi Academy igen för första gången på över 10 år. Fortfarande ett riktigt bra spel!
Jag får nästan förutsätta att detta var någon sorts tutorial eller så, det ser lite ut som det. Typ starten av spelet.
Min tanke med. Tutorial för kontroller, mer eller mindre.
Gameplayet såg väldigt oinspirerat ut. Allt för scriptat och nästintill quick-time-event känsla på det mesta. Antar att de hade fyllt ut det hela med lite tredjepersons pew-pew... men hade nog inte varit något speciellt.
Väldigt tidigt koncept av spelet, långt innan utvecklingen drar igång på alvar. Sen är det ett tag sen spelet vart nedlagt, så gameplay iden var nog rätt förtiden.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Väldigt tidigt koncept av spelet, långt innan utvecklingen drar igång på alvar. Sen är det ett tag sen spelet vart nedlagt, så gameplay iden var nog rätt förtiden.
Självklart är det otroligt tidigt i utvecklingen. Men en sån här prototyp är ju just till för att hitta gameplayet, se om det är kul och har potential. Det såg väldigt oinspirerat ut på den fronten, var allt jag menade.
Perkele salt i såren..
Detta hade blivit jäkligt coolt tror jag. Uncharted meets Star Wars.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||