Rykte: Sony planerar för "Playstation Game Pass"
Så skitnödig kommentar så jag bara måste skratta lite åt dig.
Klart Sony inte har gamepass. Ingen tror det. Det Sony har heter playstation now som, likt gamepass, är en prenumerationstjänst som ger tillgång till ett bibliotek av spel som kan streamas eller laddas ner.
Now är billigare, har fler titlar och fler features än GP.
Vad menar du med fler features? Ps now är väl bara streaming?
Klart Sony inte har gamepass. Ingen tror det. Det Sony har heter playstation now som, likt gamepass, är en prenumerationstjänst som ger tillgång till ett bibliotek av spel som kan streamas eller laddas ner.
Lol. Varför så arg? Var inte ens menat att provocera.
Låt oss ta detta från början.
1. Sony har en tjänst som i nuläget LIKNAR Game Pass (detta är det folk menar när de säger att Sony har ett alternativ till GP)
2. Sony överväger nu att lansera ett "riktigt" alternativ som (uppenbart?) är tänkt att konkurrera mer med GP
Var det "skitnödigt" av mig att dra dessa slutsatser? Är det något jag inte förstått? I så fall får du jättegärna förklara för mig.
Jag förstår att man hyllar PS Now över Game pass om man endast har en Playstation och inte har råd/lust att skaffa något annat men jag som skaffar det mesta tycker att du har fel. Du kan inte ladda ner spel till din PC med PS now. Du måste streama och sist jag testade så var man tvungen att använda handkontroll. Med game pass kan du testa spel genom att snabbt streama en stund för att sedan ladda ner det om det var något för dig. Du kan i många spel skifta mellan konsol och PC och köra vidare på samma save eller progression. Du kan spela på din platta eller mobil med game pass. Men den kanske största fördelen kontra PS now är att alla första parts inklusive AAA-titlarna kommer dag ett. Även vissa tredjeparts kommer dag ett. Jag säger inte att PS Now är kasst men det är i stort sett bara om man spelar på sin Playstation det är bra. Jag välkomnar att Sony gör ett omtag och hoppas att det kommer ges mer kärlek till PC samt att spelen kommer direkt.
Förövrigt tycker jag PS+ och Xbox gold är bullshit som borde vara gratis. Som att betala en månadsavgift för att få spela på Steam eller Epic.
Nja, beror väl lite på vad man pratar om egentligen.
För det första har ju generationen pågått nu i över ett år tekniskt sett. Sony ska lansera "Game Pass" till våren, då är vi inne på 1,5 år ungefär.
För det andra kan vi ju prata om hur länge GP har funnits. Lanserades redan 2017 av MS, dvs ett försprång på runt fem år när Sony väl lanserar sitt "riktiga" alternativ. Sony har ju redan GP enligt många.
Hursomhelst är det väl en ganska ointressant diskussion. Det som blir intressant är ju vilka olika "tiers" Sony kommer ha. Om det högsta "tieret" innebär alla Sonys exklusiva spel dag ett så är det ju intressant. Kan nog bli en framgångssaga då om priset är det rätta.
Vi får se!
Mjo ser man det på det sättet så har du ju rätt. Men samtidigt lanserade väl Sony PS Now redan 2014? Aja hur som haver så blir det spännande å följa. Jag tror dock definitivt inte att vi kan förvänta oss ett lika aggressivt Sony och absolut inte förstapartsspelen dag 1 till den nya tjänsten.
Nu tycker jag inte det har ballat ur än i tråden. Men jag vill bara påminna om att vi fortsätter hålla tonen. Det är lätt trådar som detta blir en diskussion om att "min pappa är bättre än din pappa" och det är ju egentligen ingen mening att prata (bråka) om vad som är bättre eller sämre mellan Xbox och Playstations tjänster. Om Sony tittar på Game Pass och skapar en egen tjänst som är mer liknande så är det ju vi konsumenter som vinner på det.
Jag själv har ingen PS5 och är ett stort fan av Game Pass, men tycker det där bra om Sony förbättrar sin tjänst för er PS-ägare.
Hoppas alla har en bra helg!
"Writer and Fighter"
Om du köper Game Pass for PC för 150kr så har du blivit lurad då den kostar 99kr.
Och om du pratar om Game Pass Ultimate så blir du fortfarande lite lurad då den kostar 135kr. Men det känns ju dumt att köpa den om du bara spelar Game Pass spel på PC.
Skrev bara ut vad tidigare hade skrivit ut vad det kostar, har ärligt ingen koll. Jg har aldrig betalat fullpris.
Oavsett inte värt det.
Skaffade nydligen 12månaders ps+ på black friday, undrar hur de gör då, om man kan uppgradera för en mindre slant.
Tror MS hade samma problem när de införde Ultimate, men då hade de någon form av uppgradering du kunde göra. Jag tror att det nya priset sen inte heller gällde förrän gamla prenumerationen gått ut trots att du fick ta del av hela tjänsten.
"Writer and Fighter"
Lol. Varför så arg? Var inte ens menat att provocera.
Låt oss ta detta från början.
1. Sony har en tjänst som i nuläget LIKNAR Game Pass (detta är det folk menar när de säger att Sony har ett alternativ till GP)
2. Sony överväger nu att lansera ett "riktigt" alternativ som (uppenbart?) är tänkt att konkurrera mer med GP
Var det "skitnödigt" av mig att dra dessa slutsatser? Är det något jag inte förstått? I så fall får du jättegärna förklara för mig.
Inte alls arg. Fick ju mig ett gott skratt
Vad är kravet för att klassas som ett "riktigt" alternativ?
I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.
Om det är en kommentar som är skitnödig så är det ju din kommentar om något så jag måste bara skratta lite åt dig.
Vad menar du med fler features? Ps now är väl bara streaming?
Se länk i signatur
I am not affiliated, associated, authorized, endorsed by, or in any way officially connected with Sony, or any of its subsidiaries or its affiliates.
Om det är en kommentar som är skitnödig så är det ju din kommentar om något så jag måste bara skratta lite åt dig.
Kul jag kunde göra någon glad. Kul att du valde använda samma uttryck också så vi inte missförtår varandra. Typ som ravenlord gjorde och trodde jag blev arg
Men Kanske du också vet vad kravet på att vara en, så kallad, "riktig" prenumerationstjänst är. Meddela gärna
Det här skulle de ha gjort för ca 1 år sedan. Xbox Game Pass har blivit för stort och har fått ett för stort name recognition. Magkänslan säger att det inte kommer gå som nu Sony kanske hoppas på.
Så därför ska dom inte alls göra det nu menar du? Dom 100-tals miljoner PS4 användarna skulle jag nog påstå är en stor marknad att göra mycket med och är knappast "försent" bara för att Microsoft redan har gjort det. Förstår inte alls ditt resonemang där.
Dock tror jag inte dom kommer göra samma sak som Gamepass och släppa sina egna titlar på release dagen på en egen tjänst då dom säkerligen hade förlorat pengar på det jämfört med att sälja spel som God of War och Horizon till 10-20 miljoner spelare.
Så ska bli väldigt intressant och se vad Sony gör. Den enda anledning jag kan tänka mig att dom skulle ta den förlusten är om det skulle vara för att inte tappa för mycket till Xbox så man tar en finansiell förlust för den anledningen. Tror dock knappast dom behöver göra det då där fortfarande är så sjukt högt tryck på att få tag i PS5 och deras spel med största sannolikhet kommer fortsätta sälja lika bra den närmsta tiden som dom har gjort dom senaste åren.
Det här skulle de ha gjort för ca 1 år sedan. Xbox Game Pass har blivit för stort och har fått ett för stort name recognition. Magkänslan säger att det inte kommer gå som nu Sony kanske hoppas på.
Din magkänsla är ju helt objektiv så den tar jag till banken!😉😉
PS3:ans avancerade och "konstiga" arkitektur har verkligen blivit något som skapat en hel del framtida problem för Sony. Men jag tror inte de räknade med att folk skulle bli så fokuserade på bakåtkompartibla titlar när de byggde PS3:an.
De kan alltid köra på med sin ps now teknik så vi kan streama dem. Körde igenom mirrors edge, ps3 versionen, för ett tag sedan via ps now gick hur bra som helst.
Streamade til och med hela horizon på svåraste svårighetsgraden utan problem.
Det funkar fin fint o streama bara man har lite flås på linan sin.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
De kan alltid köra på med sin ps now teknik så vi kan streama dem. Körde igenom mirrors edge, ps3 versionen, för ett tag sedan via ps now gick hur bra som helst.
Streamade til och med hela horizon på svåraste svårighetsgraden utan problem.
Det funkar fin fint o streama bara man har lite flås på linan sin.
Jo, men det är ju först de senaste åren vi kunnat gör något åt det hållet. Det har ju pratats under hela ps4-generationen om att vi vill kunna spela ps3-spel på konsolen, men att tekniken satt stopp för det. Så det har ju varit uppenbart att ps3:ans arkitektur har ställt till problem för Sony.
"Writer and Fighter"
Nja, beror väl lite på vad man pratar om egentligen.
För det första har ju generationen pågått nu i över ett år tekniskt sett. Sony ska lansera "Game Pass" till våren, då är vi inne på 1,5 år ungefär.
För det andra kan vi ju prata om hur länge GP har funnits. Lanserades redan 2017 av MS, dvs ett försprång på runt fem år när Sony väl lanserar sitt "riktiga" alternativ. Sony har ju redan GP enligt många.
Hursomhelst är det väl en ganska ointressant diskussion. Det som blir intressant är ju vilka olika "tiers" Sony kommer ha. Om det högsta "tieret" innebär alla Sonys exklusiva spel dag ett så är det ju intressant. Kan nog bli en framgångssaga då om priset är det rätta.
Vi får se!
Ja, hur länge en tjänst har funnits känns ju väldigt orelevant då det inte säger någonting om hur bra eller dålig Sonys motsvarighet kommer vara. När Game Pass togs fram så var ju Xbox också i ett brutalt underläge, något som Sony inte är. Det får mig att tro att detta inte kommer bli lika bra som GP, men åtminstone bättre än vad Now är idag.
Ja är ju det jag menar, att de försvinner på båda tjänsterna. Spelen brukar dock komma tillbaka på Game Pass, så det handlar väl om licenserna helt enkelt.
Ah, sorry. Läste lite för snabbt och missade sammanhanget.
Du borde läsa sida nr1, där finns det visst någon som tror att dom redan har det
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!
Om det bara är en sammanslagning av PS+ och Now så är det ju mest en axelryckning följt av en lång gäspning. Den högsta tieren som det pratades om med att betala för utvalda BC-spel kändes ju väldigt...Nintendo Online.
Däremot om de menar allvar med att skapa en Game Pass-tjänst med PS Studios-spel dag 1 på tjänsten och PC så är det ju väldigt intressant! Det hoppar jag på direkt utan tvekan.
Hoppas innerligt på alternativ två!
Jump in.
Ja, hur länge en tjänst har funnits känns ju väldigt orelevant då det inte säger någonting om hur bra eller dålig Sonys motsvarighet kommer vara. När Game Pass togs fram så var ju Xbox också i ett brutalt underläge, något som Sony inte är. Det får mig att tro att detta inte kommer bli lika bra som GP, men åtminstone bättre än vad Now är idag.
Jag tänker också att de förbereder sig för framtiden. Det håller på hända något på spelmarknaden där digitala tjänster spelar större och större roll. Vi är inte där än, men om marknaden drar åt hållet där det är speltjänster som Game Pass blir framtiden (likt hur Netflix och liknade tjänster dödade dvd-marknaden), då är det ju bra att framtidssäkra sig.
"Writer and Fighter"
Jag tänker också att de förbereder sig för framtiden. Det håller på hända något på spelmarknaden där digitala tjänster spelar större och större roll. Vi är inte där än, men om marknaden drar åt hållet där det är speltjänster som Game Pass blir framtiden (likt hur Netflix och liknade tjänster dödade dvd-marknaden), då är det ju bra att framtidssäkra sig.
Jag tror (tyvärr, enligt mig) att det i framtiden endast kommer finnas prenumerationstjänster likt PSnow och Game pass. Det kommer nog bli precis som med filmer och serier att det kommer finnas en 10 - 15 stycken olika tjänster där så gott som alla utvecklare har sin egna tjänst med sina egna spel. Lite som det är på PC med alla olika klienter/launchers :/
Jag tror (tyvärr, enligt mig) att det i framtiden endast kommer finnas prenumerationstjänster likt PSnow och Game pass. Det kommer nog bli precis som med filmer och serier att det kommer finnas en 10 - 15 stycken olika tjänster där så gott som alla utvecklare har sin egna tjänst med sina egna spel. Lite som det är på PC med alla olika klienter/launchers :/
Ja jag tror faktiskt också det är vad allt drar emot. Sen kan jag både se positiva och negativa saker med det. Jag var samlare förut, men just nu är jag bara glad att bli med alla skivor och onödig plast hemma så jag välkomnar digitala tjänster.
"Writer and Fighter"
Ja jag tror faktiskt också det är vad allt drar emot. Sen kan jag både se positiva och negativa saker med det. Jag var samlare förut, men just nu är jag bara glad att bli med alla skivor och onödig plast hemma så jag välkomnar digitala tjänster.
Personligen är jag inte för tillfället iaf intresserad av prenumerationstjänsterna som finns tillgänliga, kan ju dock ändras. Köper väldigt sällan spel för mer än 100 - 200 kr styck. Om jag köper ett spel på release blir det på skiva där jag alltid säljer spelet för en inte alltför stor förlust. Har faktiskt hänt att man ibland fått mer för spelet vid försäljning än vad man själv köpte det för
Personligen är jag inte för tillfället iaf intresserad av prenumerationstjänsterna som finns tillgänliga, kan ju dock ändras. Köper väldigt sällan spel för mer än 100 - 200 kr styck. Om jag köper ett spel på release blir det på skiva där jag alltid säljer spelet för en inte alltför stor förlust. Har faktiskt hänt att man ibland fått mer för spelet vid säljning än man själv köpte det för
Ja jag har ju barn också och det är perfekt med Game Pass för dem, finnas alltid något för dem och spela. Men även att de provar på spel de annars aldrig skulle ha provat på annars är bra. Min dotter hittade Slime Rancher och blev helt besatt av det, ett spel jag ALDRIG hade köpt åt henne för jag visste inte ens vad det var.
"Writer and Fighter"
Ja jag har ju barn också och det är perfekt med Game Pass för dem, finnas alltid något för dem och spela. Men även att de provar på spel de annars aldrig skulle ha provat på annars är bra. Min dotter hittade Slime Rancher och blev helt besatt av det, ett spel jag ALDRIG hade köpt åt henne för jag visste inte ens vad det var.
Absolut, då kan det vara bra. Har själv haft Gamepass vid några tillfällen vid några tillfällen då man fått 3 månader för 10 kr och visst prövade man på ett antal spel som man aldrig annars hade fått för sig att spela eller ens visste fanns. Finns säkert några guldkorn som man annars helt missat
Vilket ålderspann? har sneglat på det spelet till min dotter men osäker på om det är något att ha? Min mini-klon är 10.
Vilket ålderspann? har sneglat på det spelet till min dotter men osäker på om det är något att ha? Min mini-klon är 10.
Hon är 6 år nu och är pepp som fan för 2an som kommer snart. Det ska ha co-op också
"Writer and Fighter"