Elden Ring får ray tracing, men max 60 fps även på PC
Och strålspårningen kommer att patchas in i efterhand.
Minns i The Witcher 3 så fanns en inställning i options att köra 30 eller 60FPS.
vem vill låsa ett spel på 30FPS undrar jag?
Minns i The Witcher 3 så fanns en inställning i options att köra 30 eller 60FPS.
vem vill låsa ett spel på 30FPS undrar jag?
Det är nog främst om man ligger och fluktuerar från t.ex. 45 till 30 fps. Då känner man av dipparna rätt rejält, och då kan det vara bättre att bara ligga stadigt på 30.
Det är nog främst om man ligger och fluktuerar från t.ex. 45 till 30 fps. Då känner man av dipparna rätt rejält, och då kan det vara bättre att bara ligga stadigt på 30.
Ok ingen erfarenhet att spela med så låga FPS men jag upplever inte hoppande fps att man känner av det.
Speciellt inte om man spelar med handkontroll. Konstant 30FPS känns däremot som slowmotion.
Hade jag inte klarat 60FPS utan tex 45 så hade jag nog gjort allt för att inte låsa det i 30
Ok ingen erfarenhet att spela med så låga FPS men jag upplever inte hoppande fps att man känner av det.
Speciellt inte om man spelar med handkontroll. Konstant 30FPS känns däremot som slowmotion.
Hade jag inte klarat 60FPS utan tex 45 så hade jag nog gjort allt för att inte låsa det i 30
Jo jag instämmer. Hellre lite lägre inställningar i 60 fps än att ligga och fladdra någonstans därunder
En tråkig grej med det är att spelet då aldrig förekommer i några benchmarks, så man får en sämre uppfattning om vilken hårdvara som räcker för att spela.
Troligtvis ingen monsterdator som krävs för 60fps
Märkligt beslut.
Hur är det med deras andra spel på PC? Kan ju vara som med Skyrim att fysik och sånt är designat runt fps och fuckar upp över 60?
Hur är det med deras andra spel på PC? Kan ju vara som med Skyrim att fysik och sånt är designat runt fps och fuckar upp över 60?
Fast det är ju ännu mer skrämmande i såfall. Klarar man inte av att fixa detta sen pc releasen av DS3 borde man se om sitt team.
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Hur är det med deras andra spel på PC? Kan ju vara som med Skyrim att fysik och sånt är designat runt fps och fuckar upp över 60?
I Dark Souls:Prepare to die edition till PC var spelet låst till 30 fps. Med en fix kunde man låsa upp den till 60. Har för mig att nån bug då kunde uppkomma samt att all gear/vapen degraderades dubbelt så fort.
Efter det har alla efterkommande spel iaf fungerat väl i både 30 och 60 fps. Kanske blir det samma typ av problem om man överstiger 60.
Troligtvis ingen monsterdator som krävs för 60fps
Mm men många är ju i valet och kvalet mellan olika instegsgrafikkort.
Ok ingen erfarenhet att spela med så låga FPS men jag upplever inte hoppande fps att man känner av det.
Speciellt inte om man spelar med handkontroll. Konstant 30FPS känns däremot som slowmotion.
Hade jag inte klarat 60FPS utan tex 45 så hade jag nog gjort allt för att inte låsa det i 30
45 fps tycker jag är extremt jobbigt att spela med, det betyder att frame times konstant hoppar mellan 16-33ms. Då låser jag hellre till 30 fps. Iaf på de konsolspel som har möjligheten, på dator kan man ju dock nästan alltid tweaka till sig 60 fps på något sätt.
Mm men många är ju i valet och kvalet mellan olika instegsgrafikkort.
Senaste generationens instegs kort är väldigt bra förhållande tidigare gen.
Jag tror man med lätthet fixar så det flyter i 60.
Tidigare gen instegs kan jag inte uttala mig
45 fps tycker jag är extremt jobbigt att spela med, det betyder att frame times konstant hoppar mellan 16-33ms. Då låser jag hellre till 30 fps. Iaf på de konsolspel som har möjligheten, på dator kan man ju dock nästan alltid tweaka till sig 60 fps på något sätt.
Ok jag har som inte reagerat på dessa nivåer.
Vissa spel, tex the Witcher 3 är förfärligt i 30 FPS (Spelar ingen roll vad vissa säger) medans andra spel "funkar" i låst 30fps.
Känns som elden ring måste köras i 60 för att inte få en slowmo fest och det är rätt dåligt att utvecklarna inte lyckas fixa att man kan ha mer.
Det finns en video där de visar hur de gjorde sekiro. Där anpassar de animationer frame by frame och synkar detta med input från spelaren. Jag antar att det är därför de låser till 60 respektive 30 fps. De vill ha en spelmekanik som är perfekt synkad mellan animation och spelarens input. Jag gissar på att detta är anledningen snarare än okunskap eller lathet som många verkar tro i tråden här.
Vem bryr sig om fps över 60 i ett souls-spel då? Haha, inte direkt e-sportspel. Trevligt med raytracing till ps5an. Vill ha spelet NU.
Finns inte ett enda spel som inte mår bättre av att spelas i högre framerate. Och för oss som är vana vid 120-144+ känns 60 oftast slött.
Det här kan ha att göra med om de sätter in crossplay. Låser de alla till 60fps så får inte PC-spelare ett övertag i PVP.
Det finns en video där de visar hur de gjorde sekiro. Där anpassar de animationer frame by frame och synkar detta med input från spelaren. Jag antar att det är därför de låser till 60 respektive 30 fps. De vill ha en spelmekanik som är perfekt synkad mellan animation och spelarens input. Jag gissar på att detta är anledningen snarare än okunskap eller lathet som många verkar tro i tråden här.
Låter betydligt rimligare.
Det finns en video där de visar hur de gjorde sekiro. Där anpassar de animationer frame by frame och synkar detta med input från spelaren. Jag antar att det är därför de låser till 60 respektive 30 fps. De vill ha en spelmekanik som är perfekt synkad mellan animation och spelarens input. Jag gissar på att detta är anledningen snarare än okunskap eller lathet som många verkar tro i tråden här.
Animationer och framerate behöver inte vara samma. De kunde köra animationerna i 60 om de nu absolut måste det, men själva spelets framerate kunde varit upplåst.
Och ja, det är okunskap från From Softwares sida. Glöm inte bort att det tog en moddare en timme eller två efter release för att släppa en patch som tog bort 30 fps begränsningen på Dark Souls. Enda problemet var att en stege i spelet blev lite buggad, men det var också allt...
60 fps är helt lagom för ett spel man spelar med handkontroll
Lagom vet jag ej men 60 fps är absolut minimum 3e personsspel.
1 person 120 fps minimum
Det finns en video där de visar hur de gjorde sekiro. Där anpassar de animationer frame by frame och synkar detta med input från spelaren. Jag antar att det är därför de låser till 60 respektive 30 fps. De vill ha en spelmekanik som är perfekt synkad mellan animation och spelarens input. Jag gissar på att detta är anledningen snarare än okunskap eller lathet som många verkar tro i tråden här.
Att tro är gratis, att veta kostar.