Valve vill skrämmas med nästa Half-Life

Medlem

Jag vill minnas att jag blev skitskraj några gånger då man var tvungen att krypa i ventilationer och det hoppade fram en headcrab rakt i nyllet på en.

...och även för "fisken" som fanns med i spelet. Var väl något ställe där det var en jätte"fisk" som ville ha ihjäl en så fort man hoppade ner i vattnet!

Medlem

Kan nog bli svårt, EA har ju satt ribban högt med alla nya dumma påhitt

Medlem

kmr inte ihåg vilket half life det är man springer dock i en grotta i blir jagad av nån stor alien sen måste man gömma sig i små hål i väggarna aldrig haft sån panik förut när man hoppar ut ur hålet kmr direkt sen hör man stampandet som kmr närmare usch

Medlem

nu blev jag väldigt sugen på att rota fram mitt gammla half life 1 och upleva några gammla minnen

Medlem

Ravenholm dög för min del, var fan vettskrämd när jag satt ensam här i mörkret och tvingade mig igenom det.

Men, allt beror på hur man lägger upp det själv, var polare över och man satt och tryckte i sig godis och liknande så förstördes hela stämningen och det var inte alls samma sak. Då vart det bara gå fram och skjut vad fan som än dyker upp.

Medlem

Hoppas inte att dom försöker göra en skräckis bara.

Medlem

Ravenholm var ganska "spännande" och lite små kusligt.. Fortsätt så valve!

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Kan inte minnas att Half-Life varit läskigt, per say, men man har ju märkt när Valve i vilket fall försökt vara lite läskiga - som med Ravenholm, synd bara att det misslyckades så miserabelt (på mig i vilket fall).

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

half-life har väll varit lite mer spänning än skräck, men jag antar att dem influerats av L4D nu o vill få mer tunga känslor av panik till spelarna

Medlem

Ravenholm var ju spooky indeed... Sen i början av episode 1 när man sitter i samma tågvagn som de där stalkers eller vad de heter

Medlem

Det är väl bara att utannonsera det exklusivt för Wii.

Medlem

Det mest efterlängtade spelet någonsin!

Medlem

Ravenholm va nice, måste vatt 13 ellr nått när ja körde de första gången, då va pulsen hög framförallt när man satte eld på zombisarna, vilket jäkla skrik dom hade Bakgrundsmusiken höjde dessutom stämningen markant. O dom där hoppande grejerna, dom som hade blivit infekterade genom att ha en såndär radioaktiv headhoper på huvudet, hatade deras ljud dom förde när dom slog på en, blä!.

I övrigt har Half Life-serien inte varit skrämmande för mig, dock! Kanske tur, så uppskattar man stunder som Ravenholm mer. Typ i Fear 2 försökte Monolith skrämma spelaren konstant, vilket bara blev enformigt. Allt ska vara i måttliga mängder.

Men ser gärna lite fler skrämselmoment alá Ravenholm i EP3/HL3,

Medlem

första blev man ju lite skraj av men fan då var man ju en knodd då också.

Medlem

Opposing Force, när man springer runt med NW i mörka tunnelsystem och sen är det en gigantisk spindelgrej som jagar en, tror inte det är bigmomma men en liknande.

Medlem

intressant info från Gabe

Medlem

Headcrabs FTW, rätt var det är så attackerar dom och då jävler, dom och de där skrikande grisarna med tentakler var rätt kusliga.

Ser fram emot Black Mesa nåt oerhört och det ska bli kul att köra igenom Half-Life 1 i modifierad form och se om det är som man tror, nämligen bra mycket bättre än Half-Life 1: Ep 1 & Ep: 2 som sög.. Half-Life 2 var rätt bra men inget slår Half-Life i mina ögon

signatur
Medlem
Skrivet av ForrestFox:

de skulle kunna skrämma oss i Half-Life 3 med att använda Half-Life 2 spelmotorn
Den är ganska skrämmande dålig i dagens standard

Håller fullständigt med!
Med tanke på vad den presterar i dagsläget så kan nog nästa Half-Life bli Wii-exklusivt, utan att ens pressa konsolen XD
Får hoppas att de satsar lite mer på en ny motor, till och med WoW har ju fått bättre grafik och då är det skrämmande. Halva poängen med PC-gaming är ju att få uppleva bättre grafik än på konsolerna...

Medlem

Bara vi inte får se fler Antlions, inte för att dom va skrämmande, utan va ju så skrämmande tråkiga.
Var & annant spel har ju insektsproblemet...tänk utanför boxen!.

Psykologisk skrämseltaktik, om det görs rätt kan funka.
Dock ett ? om att skapa detta inom artificiell värld,
jag är dock skeptisk.

Medlem

Spel behöver inte vara skrämmande...

Medlem

Ettan var bitvis lite läskig men det var nog mest för att jag var liten då.. Ravenholm däremot var bara lite småcreepy, blev faktiskt besviken efter att det hypats.

Å andra sidan är det nog inte mycket som skrämmer mig efter Shalebridge Cradle i Thief III och Doom 3 satt man ju och svettades i konstant ;_;

Medlem

Bring it!

signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av ForrestFox:

de skulle kunna skrämma oss i Half-Life 3 med att använda Half-Life 2 spelmotorn
Den är ganska skrämmande dålig i dagens standard

Håller fullständigt med!
Med tanke på vad den presterar i dagsläget så kan nog nästa Half-Life bli Wii-exklusivt, utan att ens pressa konsolen XD
Får hoppas att de satsar lite mer på en ny motor, till och med WoW har ju fått bättre grafik och då är det skrämmande. Halva poängen med PC-gaming är ju att få uppleva bättre grafik än på konsolerna...

Menar du att wow ser bättre ut en sourcemotorn?

Eller är du så blind att du inte ser skillnaden mellan HL2 och EP2 / L4D2?
Att blinda lägger sån vikt vid grafiken förstår jag inte.

Ett spel med bra gameplay slår ett spel med många polygoner och värdelöst gameplay vilken dag som helst.

Avstängd

Jag var faktist lite rädd när den stora blåa saken kom. 2an var bara läbbigt i Raveholdt.

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

..//.. poängen med PC-gaming är ju att få uppleva bättre grafik än på konsolerna...

Det är att spela med kontroller som inte är gjorda för bara causal gamers...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Tyckte då inget Half-Life spel varit nämnvärt läskigt eller skrämmande. Aldrig tänkt på spelserien som en som försöker skrämma spelaren.

Medlem

Half Life: Episode 3 == Half Life 3 || DNF

Inaktiv

Om man läser lite vad som stod, så verkar det inte handla om klassisk "skräck" (colonial marine i mörka korridorer eller flickan i FEAR).

I HL2ep2 finns det två tillfällen som undertecknad upplevde som väldigt obehagliga (ska inte spoila om nu NÅGON syndare missat ep2), dessa händelser rör främst karaktärer som spelaren har en relation till, och gav mig en känsla av stor maktlöshet. Reaktionen är självklart individuell.

Läser man vad han säger, tror jag att det kan bli mycket intressant. Av samma anledning som jag är nyfiken på heavy rain

signatur

Ja. Det stämmer. Jag raljerar ganska mycket.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Knappast.
Mer "Den mest överskattade spelserien någonsin!".

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Jozo:

Knappast.
Mer "Den mest överskattade spelserien någonsin!".

Beror på vem du frågar. Det är väl en smaksak. Jag tycker iaf inte att den är överskattad. Är den mest stämningsfyllda shootern jag spelat iaf.

123
Skriv svar