Obehagliga spelmonster?
Nämner återigen skräckspelet (Visage) från 2020. Världens bästa skräckspel imo. Nominerar demonen med saxhänder från (Chapter 1: Lucy) i detta spel. Missa inte detta P.T. liknande psykologiska skräckmästerverk.
_______
Steam:
https://store.steampowered.com/app/594330/Visage/
Xbox ONE:
https://www.microsoft.com/sv-se/p/visage/9p9v698v6mvr#activet...
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Pyramid-skallen är fortfarande bland det vidrigaste.
Japp! Frågorna var så många när han visade sitt fula…tryne(?) i Silent hill 2.
Varför släpar han omkring på en gigantisk kniv? Hur ser han(?) ut under hjälmen?
Vad gjorde han egentligen mot det stackars mannekängmonstret??!
På en hedrande andraplats får jag säga xenomorphen i Alien isolation. AI:n är fortfarande (för) bra 😱
Alla jumbofiskar i Subnautica. I vatten känns man extra hjälplös.
För många år sedan så amatörsnorklade jag vid Kho Rock, en (då) orörtd ö någon timme utanför Koh Lanta. Det var helt fantastisk vacker...tills jag ser en fisk i min storlek stirrandes på mig, medans den ljusskyggt backade in bakom en stenbumling.
Kort därefter hade jag badat klart.
Intressant att en hel del av förslagen här har inte ögon.
Ligger kanske lite i det Giger tänkte på när han skapade xenomorphs.
"Giger conceived the Alien as being vaguely human but a human in full armor, protected from all outside forces. He mandated that the creature have no eyes, because he felt that it made them much more frightening if you could not tell they were looking at you"
Något jag har haft svårt för är första AvP som marine när blippande sätter igång
Sen ogillar jag starkt djupa vatten så har lite problem med subnatucia spelen när man börjar utforska och helt plötsligt stöter på en levithan.
Det där vidriga aset som sperareras från Rat King i The Last of Us 2.
Håller på med min 2a genomspelning av The Last of Us 2 just nu. Denna gång till PlayStation 5 i 60 frames vilket är super nice.
Minns inte detta monster så detta ser jag fram emot att få möta.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
De två scener som fastnat för mig är "look at you hacker" Shodan i system shock 2 och reaper reveal i mass effect. Men de är mer psykologisk skräck än slemmig så vet inte om det platsar. Alien Isolation höll mig på tårna också, men hedersomnämnande för alien midden till doom, speciellt första kartan (no spoilers).
The flood i första halo.
1000% det här, verkligen förvånad att ingen annan har nämnt The Flood. Jag spelade spelet i gymnasietiden och när The Flood avslöjades förvandlades spelet från episk sci fi till det mest äckliga och skrämmande spelet jag spelat. Allt från de hängande kroppsdelarna till antennliknande utväxterna till de exploderande gravida drönarna till de störande ljud de där små hoppande infektionsformerna gav ifrån sig gjorde att jag hade stora problem att spela om det spelet (tvingde mig själv igenom det med en vän som kallade mig mes varje gång som jag tvekade lol och även han tyckte vissa ställen var lite magstarka). Fastnar alltid vid kapitlet där de avslöjas. De liksom kommer ut från alla öppningar och skrymslen och tar över allt liv och gör dem till äckliga kadaver.
Fy fan, Bungie.
Kanske har fobi för body horror men har spelat gott om skräckspel (Dead Space, Silent Hill, Resident Evil, Amnesia och andra jag inte kommer ihåg nu) och inga har framkallat samma reaktion från mig som The Flood i Halo.
På andraplats ligger roof barnacles från half-life, riktigt vidriga monster.
1000% det här, verkligen förvånad att ingen annan har nämnt The Flood. Jag spelade spelet i gymnasietiden och när The Flood avslöjades förvandlades spelet från episk sci fi till det mest äckliga och skrämmande spelet jag spelat. Allt från de hängande kroppsdelarna till antennliknande utväxterna till de exploderande gravida drönarna till de störande ljud de där små hoppande infektionsformerna gav ifrån sig gjorde att jag hade stora problem att spela om det spelet (tvingde mig själv igenom det med en vän som kallade mig mes varje gång som jag tvekade lol och även han tyckte vissa ställen var lite magstarka). Fastnar alltid vid kapitlet där de avslöjas. De liksom kommer ut från alla öppningar och skrymslen och tar över allt liv och gör dem till äckliga kadaver.
Fy fan, Bungie.
Kanske har fobi för body horror men har spelat gott om skräckspel (Dead Space, Silent Hill, Resident Evil, Amnesia och andra jag inte kommer ihåg nu) och inga har framkallat samma reaktion från mig som The Flood i Halo.
Ja det bästa/värsta med the flood var ju hur oväntat det var, spelet gick från mysigt till läskigt jävligt fort.
För att inte nämna pianot i Mario 64.
https://www.youtube.com/watch?v=pjdG5CImm34
Kalla kårar längst ryggen av obehag
Amen fyfan! Tänkte att det kunde vara ett lagom mys-läskigt spela att köra igenom till halloween. Men jävlar vad jag inte kommer spela det nu! 😂
Ryzen 7 5700X3D | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S | 32GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight