No Man's Sky: Frontiers släppt – bygg egna bosättningar
Hur funkar pvp och sånt i NMS? Behöver man aktivera det eller är det alltid igång? Kan man flyga runt bland planeter och förstöra allt utan vidare eller måste man flagga sig själv för deltagande i pvp?
Tidigare var det typ 1/100.000.000.000 att du skulle möta på någon...vet inte om det ändrats (det är rätt många planeter alltså)
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Tidigare var det typ 1/100.000.000.000 att du skulle möta på någon...vet inte om det ändrats (det är rätt många planeter alltså)
Okej. Men har du svar på min fråga?
Togglar man PVP eller är det igång alltid?
Okej. Men har du svar på min fråga?
Togglar man PVP eller är det igång alltid?
Mig veterligen finns inte Pvp alls. Man kan hitta andra personer (jag har aldrig gjort det) men man kan även flyga till andra personers baser via Space Anomaly och göra missions ihop osv. Om det inte finns specifika pvp missions eller nåt så har jag aldrig sett någon form av pvp i spelet, det var dock 2-3 updates sedan jag lirade senast.
I övrigt så sätter du på/stänger av multiplayer-läge i settings, det är det enda du kan göra (återigen, sedan jag spelade sist). Har du MP-läge på så kan andra vandra in i din bas hur som helst och hämta grejer. En kollega från jobbet smög till min guldbas om mornarna och snodde mitt guld som grävts under natten - tills jag tog honom på bar gärning.
Har för mig man kan ställa in på sina baser om folk ska ha access eller inte. Mig veterligen går de inte förstöra dem dock. Någon får gärna rätta mig om jag har fel
Hur funkar pvp och sånt i NMS? Behöver man aktivera det eller är det alltid igång? Kan man flyga runt bland planeter och förstöra allt utan vidare eller måste man flagga sig själv för deltagande i pvp?
NMS är inte PVP-fokuserat alls, det går att döda varandra (tror jag?), men du har ingen som helst vinning av det. Jag tror inte heller andra spelare, om du inte bjuder in dem till ditt party, kan förstöra dina byggnader. Sen är spelet väl fortfarande klusterbaserat med max 16 personer per "server" och du kan stänga av player damage så de spelare som joinar ditt spel inte kan skada dig.
"Writer and Fighter"
Gillar att dom uppdaterar men jag måste säga att jag tycker fokuset är fel. Jag bryr mig inte om base building eller mechs, djur.. jag vill ha 1) utforskande (därför jag drogs till spelet, liksom många andra) 2) eftersom jag gillar utforskande så vill jag även att ha fler faror så som bättre/mer mångfaldiga strider (te.x banditer på marken). Fiende camps som man stöter på, roliga quests som gör att man måste utforska..
Tidigare var det typ 1/100.000.000.000 att du skulle möta på någon...vet inte om det ändrats (det är rätt många planeter alltså)
Jag gjorde det för jättelänge sen när det måste varit ungefär så stor chans. Jag blev skapligt förvånad, trodde det var en NPC som fått fnatt för jag tänkte inte ens på spelet som MP, men sen fattade jag att det ju var en annan spelare.
Gillar att dom uppdaterar men jag måste säga att jag tycker fokuset är fel. Jag bryr mig inte om base building eller mechs, djur.. jag vill ha 1) utforskande (därför jag drogs till spelet, liksom många andra) 2) eftersom jag gillar utforskande så vill jag även att ha fler faror så som bättre/mer mångfaldiga strider (te.x banditer på marken). Fiende camps som man stöter på, roliga quests som gör att man måste utforska..
Exakt, själva utforskandet blir supertråkigt väldigt snabbt. Efter en handfull system inser man att allt är identiskt uppbyggt, ingen variation i mallen och vad man kan förvänta sig hitta i varje system. Varje planet har en liknande layout men med olika färger och hela planeten ser exakt likadan ut överallt. Repeat. Imponerande att alla system, alla planeter i hela universum har exakt samma uppsättning av hubbar, bosättningar och identiska points of interest utspridda med exakt samma jämna mellanrum. Vilken slump alltså....
Hälften av alla expansioner borde ha fokuserat på att åtgärda detta.
Synd att dom inte uppdaterar gameplay-loopen, eller gör co-op roligare. Inventory-systemet suger, du kan knappt utforska med dina vänner, och du spenderar största tiden med att grinda. Tyvärr är spelet fortfarande en 5/10 för mig.
Installerade spelet inte för så längesen, men inventory systemet gör verkligen att jag inte vill fortsätta spela =/
Älskar att de uppdaterar och bara matar in grejer i spelet.. men (ursäkta språket nu...). FÖR HELVETE!!! Nu är detta tredje gången de uppdaterar boenden och basbyggande!!! De MÅSTE fan fixa strider mot andra fiender än dessa horribelt dööööötrista sentinels!!
Jag kommer givetvis ladda ner och prova ikväll. Men jag kan nästa nu garantera att jag kommer tröttna inom ett par timmar tyvärr.
Spelet skulle må så otroligt bra av npc strider både på mark, rymdstationer och de stora kryssningsfartygen. Mer variation på planeterna, har du väl landat på en planet så har du sett hela planeten sen, för det finns bara en typ av miljö. Släng in lite floder, Vattenfall, täta skogar. (Jo jag fattar att det är galet mycket o göra isåfall), men för.all del. Ge oss istället 250 nya delar att bygga en bas med, husdjur och mecha grejer att utforska de döende piss-planeterna. Jag ser tyvärr inte poängen.. No mans why?
All respekt till Hello Games men personligen så har ingen uppdatering fått mig att fastna hittills. Visst, det kommer mer content och features men jag tröttnar fort och saknar fortfarande substans. Det blir mest en själlös grind och det är något som lever kvar sedan release. Så upplever jag det.
Jag vill gilla No Man's Sky och jag antar att det till viss del blir vad man gör det till. Musiken är grym men spelet passar nog inte mig bara.
Okej. Men har du svar på min fråga?
Togglar man PVP eller är det igång alltid?
Jag vet inte då jag aldrig mött på någon
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Absolut jättekul att de uppdaterar spelet kontinuerligt men jag tror spelet hade gjort sig bättre om de satsade lite mer och gjorde lite större förändringar.
Om de tog 50kr betalt per expansion så hade de kunnat slänga in en hel del extra resurser på att åtgärda många av de aspekter som spelare klagar på.
Gratis är bra men det har sina baksidor också. No man's sky har potential att bli något riktigt bra men tyvärr är det alldeles för genetiskt och ganska tråkig game-loop med mycket grind.
Älskar att de fortsätter lägga till stora grejer, men personligen gillade jag det bättre som original, bara åka runt och mysa, koppla av efter jobbet. Bas-byggande, landfordon, osv... Inget jag direkt bryr mig om. Är ett av mina mest spelade spel, om än under en kort, intensiv period när det släpptes. Skönt men enformigt på den tiden. ...men så skönt... Ren meditation!
Jag vet inte
Alright! Tack för din input då i guess…
och du kan stänga av player damage så de spelare som joinar ditt spel inte kan skada dig.
Det där var nog det närmsta svaret på frågan jag kan komma utan att prova själv 😅 Tack!
Nu var det längesen jag spelade NMS. Men när jag höll på så minns jag att det var kul att ge sig ut på äventyret att hitta The Galactic Hub, tänkte det var värt att nämnas. Det kanske är nåt för dig @FryinRyan.
Nu blev man sugen. Har inte spelat sen relase.
Har spelet på skiva till ps4. Funkar de på ps5?
Jadå, du får även gratis PS5 uppgradering av spelet.
jag börjar få dåligt samvete över så mycket gratis. känner jag gärna vill ge dom en 100 lapp till i alla fall
Plocka upp ett eller två av deras andra spel så blir de glada!
Gräv material, full inventory, släng lite material, gräv annat material sorry full inventory... men för fan släng lite annat material. Gräv lite mer mat... full inventory...
Men ja, designa ett spel byggt på att farma mats och ha en inventory som blir full var tredje minut.
Core game loop
Plocka upp items som inte får plats i din inventory.
Alright! Tack för din input då i guess…
Ja min poäng var mest att det troligtvis inte spelar roll om det automatiskt är pvp
Men efter att ha kollat upp det så kan jag konstatera att det är pvp .
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>