Sol, vår och spelhelg! Vad spelar du?
It Takes Two. Kört strax över 5 timmar nu och paus tills i morgo.
Förbenat så bra spel.
Aldrig kört något liknande när det kommer till variation iaf och allt spelar så bra med. Finns inget att klaga på.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
Blivit mycket Immortals Fenyx Rising den här veckan. Försöker noggrant att rensa en domän i taget på alla små pluppar och har faktiskt riktigt roligt ännu. Precis kommit till min fjärde domän.
Till påsk ska jag försöka få med mig sambon på It Takes Two. Hon är definitivt ingen gamer, men både co op-kampanjen av Portal 2 samt Overcooked 1 och 2 har vi spelat igenom tillsammans och haft mycket nöje med. Jag hoppas Fares inte gjort spelet alltför svårt för henne.
Crash Bandicoot 4 till PS5 blandat med prequel DLC till Xenoblade Chronicles 2
Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty
Har fokuserat sedan slutet av 2020 mot Resident evil på Ps4 (2-7 avklarat) och nu äntligen inne på TLOU2 det "sista" jag har kvar på PS4 är Nier automata, började litegrann på det men släppte det för RE serien .. många skriver att det ska vara riktigt bra men har inte fått feelingen där ännu (några få timmar in på spelet visserligen)
Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein
Har en lunta med skisser och anteckningar liggandes på diverse grejer jag tänkt skapa i Blender3D som jag ligger lite back på så blir nog mer att pyssla med det för mig. Hinner jag med lite spel så lutar det nog mot att jag sparkar igång GzDoom
Började spela It Takes Two med sambon idag direkt det damp ned i brevlådan.
Hon var inte sugen på TV-spel, men gjorde det för min skull.
Efter ett tag så sa hon "det här var ju riktigt kul"!
Sen var man tvungen att ut och jobba natt, så fick bli 2 timmar idag bara...
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |
Påbörjade Prey!
bra spel nu när dom stora buggarna är fixade var lite fallout 76 nivå på flopp när det releasade
för min del blir det att foka på Remnant, riktigt kul än så länge! ska testa coop i helgen. (grymt ps+ gratislir om inte annat)
Har fokuserat sedan slutet av 2020 mot Resident evil på Ps4 (2-7 avklarat) och nu äntligen inne på TLOU2 det "sista" jag har kvar på PS4 är Nier automata, började litegrann på det men släppte det för RE serien .. många skriver att det ska vara riktigt bra men har inte fått feelingen där ännu (några få timmar in på spelet visserligen)
jag som du hade också hört mycket bra om Nier. Tror jag har tryckt in 20+ timmar bara därför men nu har jag gett upp det. tröttnade på avsaknad av utmaning, droppen var en utdragen bossstrid som jag somnade (helt sant) säkert 2-3 ggr under... kan också bero på nackdelen med att ha nattsömnen störd av dom små änglarna till avkommor.
att tillägga om Nier, souls serien har förstört mycket för mig så det kommer till att lägga ribban på vad jag vill ha för utmaning i spelen. Där kommer aldrig Nier nära för mig. Coola idéer i spelet och jag gillar konceptet samt mixen av genres.
Backloggen för hela slanten. Håller på med God of War och har kommit kanske en fjärdedel in eller så. Det är stort, mäktigt, bitvis krävande, och nästan hela tiden underhållande. Även om jag hade föredragit mer utforskning och färre strider. Detta kommer ta ett tag. När jag behöver andas ut lite hoppar jag in i det fantastiska Yooka-Laylee and the Impossible Lair.
För mig blir det Star Wars Jedi: Fallen Order, det är bra!
Körde igenom det för några veckor sen, ”mysig” sw atmosfär och bra story. Dock tyckte jag det var svårt så körde igenom på enklaste svårigheten :).