Spelhemligheter vi bär på.
Vilken hemlighet du går och bär på... måste vara en tung börda.
Eller en massa gottis att se fram emot?
Glömde till och med av att nämna att jag inte har spelat GTAV heller, trots att jag spelade hela serien från 1990-talet och fram till femman. Vet inte riktigt hur det gått till. Så här i efterhand känns det bara... konstigt.
Sitter och väntar på det perfekta tillfället att spela och sedan blir det inget av istället. Den ofrivillige AAA-vägraren.
Jag blev tvungen att gå ner till easy i ett litet område i doom eternal. Jag skäms! Easy!!
Inget o skämmas för, jag körde stolt hela spelet på easy ☺️
Har inte tid o nöta längre, vill bara mata o må bra!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Svår hemlighet att bära på. Känns som om folk tror att man "inte gillar roligt" om man inte tycker om Nintendo.
Lite som tvspelsvärldens svar på Metallica, evigheter sedan dom var bra på skiva eller live men folk fortsätter att hylla utan kritiska ögon. Nintendo har tyvärr åldrats lika dåligt som många andra Japanska utvecklare. Synd då de var en av de bättre för 20 år sedan.
Intressant drag i människan att så många ”utgår” ifrån att produkten är fel på och inte att det är en själv det ligger hos. Vanligt exempel är att så många tycker Fortnite är skit men ändå spelar uppenbarligen enormt många.
Jag spelade Fortnite som fan första halvåret. Innan det blev en stor hit. Jag gillade det som fan då. Men dom la hela tiden till nya saker. Det var för mycket. Idag tycker jag inte det är bra. Det var enkelt och rent i början.
Lägger till:
Kört med summons i samtliga souls-borne-spel på vissa bossar efter xxx antal försök 😑
Hehe been there than that doing it again 😀
Jag älskade "Thief:Deadly shadows" men vågade aldrig ta mig igenom Shalebridge Cradle. Jag kommer dock nu flera år senare att ge det ett nytt försök, och då ska det fan gå. Vill verkligen igenom detta spel. Även om jag ska steka hela mitt nervsystem på kuppen.
Speldjävulen angrep mitt kranium...
Efter nått år i Diablo 3 når ja parragon 3000 och då loggar nån in med parragon 20000 och visar mig de mest otroliga krafter ja inte trodde fanns , alldeles lagom till Diablo 4 *)
Ja har kastat in handduken i mitt levlande , de liksom ha tappat spännings stinget
"In To The Void "
Min hemlighet är jag älskar hårdvara, kan lätt lägga 30k+ på en dator, köpte även 3080 till ockerpris på blocket men de enda jag spelat med de kortet är age of empires 3 definitive edition. Med 2080Ti spelade jag så gott som bara Two Point Hospital.. 🤫
Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch
- Spelat Witcher 3 i 2 timmar för att sedan aldrig starta det igen. Varför? För att jag hatar att spela på lägre inställningar. Har ingen bra dator utan får köra på medium/low inställningar. Förstör upplevelsen. Ännu mer hatar jag att spela på mindre än 60 fps. Känns som att man kör sin skruttiga bil på en väg eller område gjort av diamant. Känns som att man totalförstör en otrolig upplevelsen som någon annan producerat/levererat.
- Vet inte vad Bloodborne är för något annat än att det är ett spel där man håller i ett vapen.
- Har aldrig spelat Zelda.
- Igår kväll skrev jag en kommentar här på FZ i tråden "Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden". Jag sa att jag hade spelat Odyssey i 10-20 timmar vilket är en lögn. Snarare 1-2 timmar. Och att det tog tid att ta sig framåt i spelet och därför slutade jag. Sanningen är att jag fastnade i en grotta i 30 minuter och blev stressad av att tiden gick när jag istället kunde göra något "produktivt". Stängde av spelet. Kände hur klockan tickade och livet blev en aning kortare. Nu har jag svårt att spela spel där man kan fastna för jag känner hur tiden rinner iväg på något fruktansvärt onödigt.
- Anledningen till att jag tvekar att köpa Valhalla är för att jag vill undvika att betala 600 kr och fastna i en grotta för att sedan aldrig mer spela spelet.
Känns som att en sten sjunkit ned från bröstkorgen. Känner mig lite lättare. Tack för dagens terapisession.
Min sambo gav mig ett switch med Pokémon Sword samt Breathe of the Wild.
Båda spelen är verkligen 'mehh', men hennes glädje när hon gav mig det gör att jag får dåligt samvete om jag inte "älskar varje stund" i spelen.
Jag startar spelen 2-3 gånger i veckan och låtsas vara exalterad och ha otroligt kul.
Detta är påfrestande, men kan inte svika henne ... måste ha kul ... Måste klara spelen så jag kan gå vidare med mitt liv ...
På den tiden jag bodde hemma, 56.6k modem. Laddar ner demo av Alien vs Predator, tar ca två och en halv timme. Installerar, spelar några minuter, stänger av innan jag sett min första alien.
24 år senare... Oh, Alien isolation finns på game pass. Installerar... Startar, stänger av och avinstallerar innan jag sett min första alien.
Är nåt med den där varelsen som framkallar sånt obehag i mig. Får fortfarande mardrömmar efter att ha haft Alien maraton som jag brukar ha med några års mellanrum.
Vill verkligen spela dom där spelen, men de går inte.
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!