Todd Howard "utesluter inte" fler Bethesda-titlar i samma anda som Fallout 76
Jag tyckte Fallout76 var helmysigt, lite buggigt och lite som saknades men ändock helmysigt. Fram till det totalt obefintliga endgamet. Första gången man nuke:ade och andra-tredje gången man fick uppleva det med, och första gången man vann mot drottningen var lite coolt. Men sedan? Thats it? Buggig bossevent som var dötrist med inge nämnvärd reward. Å mig veterligen har det inte hänt ett jota sedan dess (De la till raid dungeons, som jag inte testat, och nu har de tagit bort det. Men annars är väl the queen bitch fortfarande endgamecontent?).
Hade kunnat vara så mycket mer, men fram till man nådde endgame så var det ändock ett helt gäng timmar med mys.
Det känns som om att Bethesda håller på att gå samma väg som Blizzard, från att faktiskt vara någonting till att bli en i mängden/helt obefintliga.
Tror inte att det skadar att Microsoft köpte upp dem, men så länge man låter Todd Howard härja fritt så kommer deras spel fortsatt att bli successivt sämre.
Det går ju trots allt att följa deras tidigare track record.
Det roliga är att jag alltid "drömt" om någon form av multiplayer i Fallout spel. Det är väl det som saknats när man springer runt och skjuter gröna mutanter och lyssnar på Butcher Pete. Dessvärre blir det ju i praktiken fyllt med mikrotransaktioner och avsaknad av bra story.
Varför är det så svårt att göra multiplayer spel med bra story? Här kunde Fallout banat väg. Tänk att vara med i Tunnel Snakes eller andra gäng och strida mot varandra.
Låter bra för min del, har spelat nästan 300 timmar cooperativt med polare i Fallout 76, haft kul hela tiden.
Dock krävs mer Endgame Content om dom försöker sig på detta igen, och betydligt mer buggtestande/fixande innan release.
Time flies like the wind
Fruit flies like bananas