Medlem
Skrivet av ghoül:

Wall of text

Så länge FZ inte blir en ny lunarstorm eller liknande är jag nöjd.

Det finns bättre sätt att hedra folk än att skapa en tråd där man länkar till en film på youtube och skriver RIP. Tex tända ett ljus, skicka blommor till familjen. Eller möjligtvis inte bara skriva RIP, utan också kanske lägga till en dikt och berätta om hur man känner sig, tankar om det mm.

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Jag får ställa en fråga till er som skrivit RIP till denna Therese:

Varför ska man sörja en person man inte ens känner oavsett hur tragiskt det är?

Inte fan sörjer ni alla som dör i Darfur eller valfritt annat krisdrabbat ställe i världen.

signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Inte fan sörjer ni alla som dör i Darfur eller valfritt annat krisdrabbat ställe i världen.

Jag kände inte flickan som dog jag kan inte direkt säga att jag personligen sörjer just denna människa men jag kan ju alltid visa en unna respekt med att skriva Vila i Frid

det är väl absolut inget mer med det?
Samma som om du nu skulle dö så skulle jag säkerligen skriva Vila i Frid om någon hade nämnt dig i en tråd, även fast jag inte känner dig men jag skulle nog göra det för visa lite respekt, ingen stor sak

Citat:

Det finns bättre sätt att hedra folk än att skapa en tråd där man länkar till en film på youtube och skriver RIP. Tex tända ett ljus, skicka blommor till familjen. Eller möjligtvis inte bara skriva RIP, utan också kanske lägga till en dikt och berätta om hur man känner sig, tankar om det mm.

Klart det väl finns betydligt bättre sätt att hedra folk som dött än på sättet trådskaparen gjort? Men det är ju garranterat bättre än att börja klaga

Och jag har hellre ett Lunarstorms liknande FZ än Flashback inspirerat, Lunarstorm har ju konstigt nog ett mognare kommunity även fast medelåldern garranterat är yngre:S

Medlem

Finns folk som dör i Afrika varje dag pga. svält eller annat och detta är minst lika tragiskt. RIP.

signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av Zelaxe:

Jag kände inte flickan som dog jag kan inte direkt säga att jag personligen sörjer just denna människa men jag kan ju alltid visa en unna respekt med att skriva Vila i Frid

det är väl absolut inget mer med det?
Samma som om du nu skulle dö så skulle jag säkerligen skriva Vila i Frid om någon hade nämnt dig i en tråd, även fast jag inte känner dig men jag skulle nog göra det för visa lite respekt, ingen stor sak

+1
Det var likadant när det gällde Tsunamin. Folk gnällde och frågade varför det inte fanns trådar om värre katastrofer som skett. Vill någon att det hellre ska diskuteras om Darfur, så skapa en tråd om det då. Varför man ska ifrågasätta och kritisera trådar som denna förstår jag inte. Det ena utesluter väll ändå inte det andra?

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Inte för att dra ner på någon eller något, men:
Jag anser inte att det finns något "speciellt" med det här. En ung kvinna har blivit bragd om livet, som varken du eller jag känner, mer än så är det inte. Jag personligen finner att det är lite fel "forum" för det hela. Med detta menar jag inte att jag inte respekterar människoliv, men jag känner varken respekt eller sorg över "Therese". Tyvärr, kanske.

signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Är det jag eller har det av någon skum anledning blivit mer okej att tycka att skriva rip till folk man inte kände är trams sen R.I.P Engla tråden. Kände mig ganska ensam mot CastorFiber där R.I.P Engla Oj vilka minnen. Tänker till baks på den tiden när jag bara körde med rejält stora överdrifter och ofta. De kunde tolka rätt då och det vart inte enklare för dem nu när jag har överdrift blandat i åsikten. Jag ser också Polish, Famest, sno0zer, nagash och båtsman. Vad hände med dem egentligen? Allt var bättre för här på fz

För överigt är det tjockt att förkorta och inte översätta Rest in Peace.

signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Jag personligen finner att det är lite fel "forum" för det hela. Med detta menar jag inte att jag inte respekterar människoliv, men jag känner varken respekt eller sorg över "Therese". Tyvärr, kanske.

Känner jag av en viss arrogans här?

du tycker mer att det är okej att snacka om politik, religion och rasism, vänsterextremism, högerextremism i ett spel forum, än att en person väljer att skriva en tråd för hedra en ung flicka som blivit mördad?

Inaktiv

Hans inlägg bör nog inte tolkas bokstavligen utan mer filosofiskt ghoül. När han säger forum menar han nog att det inte platsar på internet forum. Ett forum kan vara en plats folk möts på. Kanske anser han detta inte behöver diskuteras med andra i internet forums. I ett forum till skillnad från en IM chat sparas inläggen och läses av andra därför kan man itne skiva vad som helst här. Det man skriver måste kunna diskuteras på riktigt man kan inte liksom börja prata om något tomt som favorit mat eller hålla på som ace84 gör. Det går inte

signatur

Inaktiv

Om MaxH skulle titta in i tråden kan jag meddela att jag skrev överstående innan jag såg varningen.

signatur

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Är det jag eller har det av någon skum anledning blivit mer okej att tycka att skriva rip till folk man inte kände är trams sen R.I.P Engla tråden. Kände mig ganska ensam mot CastorFiber där R.I.P Engla Oj vilka minnen. Tänker till baks på den tiden när jag bara körde med rejält stora överdrifter och ofta. De kunde tolka rätt då och det vart inte enklare för dem nu när jag har överdrift blandat i åsikten. Jag ser också Polish, Famest, sno0zer, nagash och båtsman. Vad hände med dem egentligen? Allt var bättre för här på fz

om du inte gillar fz så var inte här då.

Förövrigt.. vila i frid.
Jag kände, visste inte vem det är.. men det är lika bra att säga det ändå :)!

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Så går det när fjortisar får tag i alkoläsk.

Hahah! I seriously lol'd!

Medlem

Förlåt att jag går offtopic, men jag måste påpeka en sak för Aiek: Bara för att man säger att det var bättre förr betyder inte det att man ogillar det nu.

signatur

Inaktiv

Har följt detta ett tag nu. Det är skit hemskt. Detta händer inte ofta att ungdomar har ihjäl varandra. Men kan man ha ihjäl en person har man något fel i huvudet. Pojkvännen som mördade Therese kommer såklart komma ut om något år och få leva ett normalt liv. Men han kommer nog aldrig att glömma det. Han får leva med det hela livet.

Rest in peace!

:heart:

Medlem
Skrivet av showerguy:

. Detta händer inte ofta att ungdomar har ihjäl varandra.

http://en.wikipedia.org/wiki/School_shooting

http://karisable.com/youngmurder.htm

signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av showerguy:

Har följt detta ett tag nu. Det är skit hemskt. Detta händer inte ofta att ungdomar har ihjäl varandra. Men kan man ha ihjäl en person har man något fel i huvudet. Pojkvännen som mördade Therese kommer såklart komma ut om något år och få leva ett normalt liv. Men han kommer nog aldrig att glömma det. Han får leva med det hela livet.

Rest in peace!

:heart:

det är ganska vanligt att ungdomar har ihjäl varandra inte direkt någon norm men inte ovanligt alls, inte ens här i lilla sverige

det som är mer ovanligt är väl orsaken till varför hon blev mördad

kanske går lite offtopic, men jag tror dem flesta personern oavsett vart man bor vilket uppväxt man haft osv kan begå mord utan att vara psykisk störda, det är väl mer orsaken till själva gärningen som kan vara rejält störd

Medlem

Vad jag vet, är det fem ungdomar varje år som blir mördade av andra ungdomar. Om det är mycket eller lite får ni avgöra själva.

signatur

Medlem
Skrivet av bjosarn:

Vad jag vet, är det fem ungdomar varje år som blir mördade av andra ungdomar. Om det är mycket eller lite får ni avgöra själva.

jag vet inte riktigt vad som räknas som ungdom nuförtiden kanske är 18 år neråt?
har bara en känsla av att det är något mer än just 5 personer varje år med tanke på hur ungdomslivet präglas med mycket våld och oftast med knivar och dylikt

Har du någon källa man kan kolla?

än så länge vet jag 3 personer som man kan klassificera som ungdomar som blivit mördade i år här i sverige och det känns som en stor siffra i vårat land
inte direkt något ämne jag håller koll på men det kan vara intressant att se en statistik tragiskt nog

Medlem

Jag reserverar mig för om jag blandat ihop "ungdom" med "tonåring". Jag vet också att man gör olika definitioner av olika undersökningar. Men jag läste det i Metro när någon "expert" uttalade sig i frågan. Jag ber att få återkomma efter jag läst brottsstatistik.

Edit: Har kontaktat BRÅ med följande frågor: Definitionen av "ung" i statistik rörande dödligt våld.
Och hur många fall det sker per år i Sverige, om man ser till de senaste 5-10åren.

signatur

Medlem

Jag har kontaktat Miakel Rying, forskare vid Mittuniversitetet. Hans specialare är dödligt våld. Ber återigen att återkomma.

signatur

Medlem

Orka hålla på att bry sig när folk dör. Barn i Africa och alla länder dör hela tiden så varför inte göra en video om det istället för ett enskilt fall? Eller menar du att en 15-åring är värd mer än miljontals barn bara för de lever i u-länder eller ;)?!

signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av Vaizard3:

Orka hålla på att bry sig när folk dör. Barn i Africa och alla länder dör hela tiden så varför inte göra en video om det istället för ett enskilt fall? Eller menar du att en 15-åring är värd mer än miljontals barn bara för de lever i u-länder eller ;)?!

det här har ju tagits upp flera gånger under denna tråd och michael jacksson tråden, jag rekommenderar att du läser varje inlägg innan du postar sådant här onödigt igen

Och om du youtubar lite så hittar du videos folk gjort om dödsfall och misär i U-länder också

sen om du nu inte bryr dig varför skriver du ens i den här tråden?
fråga jag ställer till varje person med samma åsikter som dig, men jag får aldrig något svar

Medlem

Alla är ensamma mot CastorFiber.
Personligen, för att jämföra engla och denna tjejen så blev jag arg och upprörd över att en blekfet gubbe mördat ett stackars försvarslöst barn - ett fjårtisdrama som slutar med mord är beklagligt alla kategorier men inte mer än så.

Jag är med Bjornsan på denna.

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Alla är ensamma mot CastorFiber.
Personligen, för att jämföra engla och denna tjejen så blev jag arg och upprörd över att en blekfet gubbe mördat ett stackars försvarslöst barn - ett fjårtisdrama som slutar med mord är beklagligt alla kategorier men inte mer än så.

Jag är med Bjornsan på denna.

Äh, den enda skillnaden på detta och Engla är att man kunde dra en massa skämt om engla...

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Inaktiv

Sluta censurera fz ffs eller så drar jag!. ta tillbaks mitt inlägg.

Medlem
Skrivet av Vitriolos:

Sluta censurera fz ffs eller så drar jag!. ta tillbaks mitt inlägg.

Oh, nej! Drar du?
Testa att droppa din attityd, det är inte fräckt att kalla barn för fula och äckliga.

signatur

Inaktiv

Förlåt visste inte att man måste gilla alla människor isåfall gillar jag väl Hitler också då.

Medlem
Skrivet av Vitriolos:

Förlåt visste inte att man måste gilla alla människor isåfall gillar jag väl Hitler också då.

Han var ju en jävel på att måla iallafall!

signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Han såg iaf. inte ful och äcklig ut.

signatur

123
Skriv svar