Se 13 minuter gameplay från Black Myth - Kinas svar på Soulsbourne-spelen?
Som ett stort fan av Dark Souls kan jag bara instämma, det här ser väldigt intressant ut. Videon gav mig även en hel del Sekiro "vibbar" och jag anar att det är det spelet som utvecklaren hämtat en hel del inspiration från. Imponerande att det kommer från en studio som är helt okänd, iaf för mig.
Som ett stort fan av Dark Souls kan jag bara instämma, det här ser väldigt intressant ut. Videon gav mig även en hel del Sekiro "vibbar" och jag anar att det är det spelet som utvecklaren hämtat en hel del inspiration från. Imponerande att det kommer från en studio som är helt okänd, iaf för mig.
De har funnits i fyra år, släppt spel som inte verkar ha gjort något jättestort intryck i väst. Ska bli intressant att följa!
Är en som älskar souls genren och metroidvania, efter har sett detta så kan jag säga att combat och musiken är top notch. Men personligen så är jag inte ett stort fan utav valet på spelets karaktärer och fiender, har aldrig fallit mig i smaken med hela furry grejen.
Överväger dock att köpa spelet för gameplayens skull 👍
Väldigt imponerade strider och gameplay, From Soft har ett och annat att lära sig här.
Inte alls, Älskar FromSoftwares strider, Det är inte meningen att det ska vara smidigt och flashigt.
Såg väldigt intressant ut! Undrar bara hur ”kinofierat” det är bara?!
Vet inte exakt vad du syftar på med "kinofierat" men det är väl en bra sak om det är lite annorlunda. Och jag tänker att även om man gillar det japanska mer eller något annat så är det ändå kul och bra med lite variation. Något är säkert sämre än vad man önskar men annat kanske också är bättre.
Vet inte exakt vad du syftar på med "kinofierat" men det är väl en bra sak om det är lite annorlunda. Och jag tänker att även om man gillar det japanska mer eller något annat så är det ändå kul och bra med lite variation. Något är säkert sämre än vad man önskar men annat kanske också är bättre.
Vet att t.ex skelett, sexuell anspelning osv. Inte får visas. Så lär inte bli som Dark souls men man hoppas
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Måste säga, det har gått ett tag sedan jag blev hypad av en trailer, men ju längre videon gick desto mer involverad blev jag. Är inte jätteintresserad av FROM-spelen, men det här plockar jag nog upp om det ens har hälften av vad trailern visade.
Det är också på tiden att vi får se spel som utspelar sig på andra ställen än Japan, Europa och USA. Har tänkt under en lång tid att det finns så många mytologier och livsöden i världen, men man ser ingenting av det i filmer och spel. Att inget vettigt gjorts av Journey to the West förut är ju väldigt underligt, med tanke på hur känd den ändå är.
Sun Wukong som hjälte igen för 1000e gången i ett kinesiskt spel. Vilken överraskning... *gäsp*
Synd för dig men jag gissar att majoriteten av användarna här på FZ inte har spelat tusen kinesiska spel som baserats på berättelsen så det här känns som en frisk fläkt. Senaste spelet jag spelade där huvudkaraktären är baserad på Wukong var Enslaved till 360 och det var najs men inte kinesiskt.
Dessutom ser det här spelet intressant ut, till skillnad mot Godfall eller vad det heter som visades upp här om veckan.
Ser coolt ut men det ser inte 100% ut som gameplay, ser ut som någon vertical slice. Skriptat för själva videon.
Sun Wukong som hjälte igen för 1000e gången i ett kinesiskt spel. Vilken överraskning... *gäsp*
Vad finns det för andra kinesiska spel? Tror inte jag spelat ett enda.