Mina glas exploderar!
Mina glas exploderar utan anledning! I morse stod jag och prata med brorsan medan han spelade dator och helt plötsligt exploderade ett glas när han nudda ett annat glas bredvid med armbågen. Och nu på kvällen så diskade jag och när jag ställde disken i diskstället sprängdes ett glas som redan var där när glaset jag ställde ner nuddade det lite lätt, dessutom sprängdes det inte ens på den sidan glaset nuddade. Är det nån som har nån aning om vad det beror på? väderspänningar? vill inte att fler glas ska explodera. //MVH Martin.
EDIT: När jag ändå är på G, är det nån annan som ochså har problem med att FZ varit grymt seg dom senaste dagarna?
Mina glas exploderar utan anledning! I morse stod jag och prata med brorsan medan han spelade dator och helt plötsligt exploderade ett glas när han nudda ett annat glas bredvid med armbågen. Och nu på kvällen så diskade jag och när jag ställde disken i diskstället sprängdes ett glas som redan var där när glaset jag ställde ner nuddade det lite lätt, dessutom sprängdes det inte ens på den sidan glaset nuddade. Är det nån som har nån aning om vad det beror på? väderspänningar? vill inte att fler glas ska explodera. //MVH Martin.
EDIT: När jag ändå är på G, är det nån annan som ochså har problem med att FZ varit grymt seg dom senaste dagarna?
Glasen kanske är gjorda av talibaner, eller så kanske glasen är självmordsbombare.
Glasen kanske är gjorda av talibaner, eller så kanske glasen är självmordsbombare.
Haha!
On topic - Det kanske är ett spöke
Kan Gordon Freeman tala?
Hehe, jag tänkte med fråga om glasen var tillverkade i mellanöstern.
Glasen är nog feltillverkade, om ingredienserna inte stämmer perfekt i glaset blir det lätt fel - har du nyss köpt dem så gå tillbaka till butiken med dem, de lär ha haft samma problem med andra kunder.
Annars är det värmen.
My goal in life is to be the person my dog thinks I am.
Hur länge har du haft glasen?
Jag har haft glas som exploderar när de utsätts för båda kyla och värme samtidigt. Ett glas fyllt med isvatten råkade t.ex nudda en kastrull på bordet, och det resulterade i en explosion.
Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.
Tadaa!
Om jag minns rätt ska svaret stå här, du får översätta till svenska själv.
Illiud Latine dici non potest!
Man ska även undvika att stapla (speciellt helt runda) glas på varandra efter diskning. En liten vridrörelse kan då få ett, eller båda, glasen att explodera i händerna. Learned by doing (eller vad man säger).
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Brain: De glasen som exploderat i mina händer är blåa och kommer säkerligen från IKEA, dvs. inte gjorda på 40-50talen.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/