Blizzard överklagar 18-årsgräns för Starcraft II
plz, jag körde sc1 när det kom ut och då gick jag i 2an. Ingen bryr sig om åldergränser...
Kanske inte du men dem som gör spelet och säljer spelet har ett ansvar att märka det tex 18+ sen om föräldrarna eller försäljaren i fråga tillåter dem är det ju en sak.
Utvecklarna vill ju knappast hamna i legala problem, dessutom är inte alla barn mogna nog att kunna skilja på fiktion och verklighet, alla är inte som du.
Det gäller även vuxna och folk med andra problem också, spel har olika påverkan på olika personer helt enkelt.
Sen är väl inte 18 års gräns så mycket ändå. Eller börjar jag bli gammal xD
Nej tycker inte det heller, Sydkorea har även 18-års gräns för våldsamma filmer. Men som någon sa, Blizzardspel brukar väl inte vara speciellt brutala? Kan inte svara för hur SC2 är för jag har inte spelat det.
Blizzard vill förstås sälja till så många de kan, så de gör avkall på det artistiska (som i det här fallet tydligen var för våldsamt Sydkorea) och gör en snällare version åt dem. Sånt händer rätt ofta i USA också, då filmer snällas till lite för att bli PG13 istället för R t.ex.
Det är för att folk inte ska spela ihjäl sig, eller för att ännu en gång försöka kontrollera människor...