Skulle du vilja ha Fragzone-Fredag som podcast?
Stämmer, när vi lämnade Geeks-byggnaden tog vi med oss Fulkultur och den drivs vidare ungefär som förut men med ett avsnitt per månad just nu. Ett normalt avsnitt består av mig, Amanda, Lövet och Gustav, men alla från gamla Geeks är alltid välkomna att gästa det är egentligen bara att hojta.
De senaste avsnitten, länklistor och liknande hittar man på https://fulkulturpodden.tumblr.com som vanligt.
PS: Jag gillar Fragzone-Fredag som video jag, det är kul att se folk. Men jag gillar podd också.
"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."
Personligen föredrar jag att dra igång er stream/video på Youtube och att samtidigt knäppa en kall och äta lite lasagne eller kyckling med ris, eller vad man nu äter på en fredag. Detta framför att dra igång en podcast och göra något annat samtidigt.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Podcast är ett ord som kommer försvinna. (turligt nog)
Vadå då?
Sett till det svenska mediautbudet som berör spel så tycker jag inte vi behöver ännu en spelpodd – det finns redan väldigt många, en del bra och en del mindre bra. Men det finns inte många svenska Youtube-magasin om spel.
Det viktigaste för mig är att ni fortsätter med FZ-Fredag på ungefär det sätt ni gjort.
Jag tycker bara att P3 Spel är riktigt bra av svenska spelpodcasts. Sverige är i stort behov av en till bra spelpodcast, i synnerhet om den leds av FZ-duon.
Kunskapsförmedlare.
Fräcka Fredag var en kul grej i början men vi har hellre ett namn som är unikt för oss.
Hehehe det var en lååång startsträcka
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
@anon_119148: Jo, 2004.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Nu är den uppe på Spotify, submittat till Itunes och tillgänglig för direkt nedladdning via nyheten för det senaste avsnittet.
Nu har vi bytt från Libsyn till Anchor.fm, där den enda egentliga förändringen är att de inte verkar ha någon direkt nedladdningslänk till avsnittet i mp3-format.
Nu har vi bytt från Libsyn till Anchor.fm, där den enda egentliga förändringen är att de inte verkar ha någon direkt nedladdningslänk till avsnittet i mp3-format.
Om jag har lagt till podcasten i min spelare förra veckan, måste jag hitta den igen någonstans nu då?
Om jag har lagt till podcasten i min spelare förra veckan, måste jag hitta den igen någonstans nu då?
Näe, sker bakom kulisserna!
Det verkar ha blivit något knas när vi gick över till en annan plattform, så att två olika podcasts skapades på Spotify. Det är denna som gäller framöver. https://open.spotify.com/show/1EzLZ3jptIAbpaI2GrCW9M?si=g_9hO...
Så, tredje avsnittet ute, det andra genom Anchor. Riktigt trevlig tjänst, kunde sköta allt från mobilen, inklusive lägga på intro och trimma start- och stopptider.