Tävling – Vinn en Playstation Classic!
En bild säger mer än 30 ord. Nog allt har Playstation satt sina spår. (Hoppas inte min fru läser )
Inget och stoltsera med men nu kanske det finns en anledning😉
[img="http://forumbilder.se/H8VQ5/dd2078e6-b204-4f10-b88f-b4e1223ddbfc.png?width=150"]
Hade aldrig möjlighet att skaffa en PS1 men äskade verkligen spelen. Spelade en del av spelen på emulator och senare lånade jag en PS1 för att spela igenom FF VIII. Jag har enormt bra minnen av det spelet och det är lite synd att det inte finns med bland spelen i listan. Däremot finns ju alltid FF VII och Destruction Derby. Även GTA och Resident Evil var spel som spelades mycket på den tiden.
Det allra första spelet jag spelade till Playstation var Gran Turismo, min farbror hade köpt konsollen och spelen Tekken 3, Gran Turismo och Spyro the Dragon (tre fantastiska spel), något som kom som en ordentlig överraskning då jag behövde hos mina farföräldrar (där han också bodde) under några veckors tid p.g.a. min brors operation som tog mina föräldrars tid och energi för ett par veckors tid. Hur som helst så har detta sedan utformat hur mycket jag har tyckt om bilar och framför allt bilspel därefter. Fart och fläkt har alltid varit något som har fascinerat mig sedan den dagen, adrenalinet likaså.
Mitt bästa minne från Playstation tiden var när jag skulle spela Resident Evil 1 första gången. Jag var inte så gammal så man blev ju väldigt rädd många gånger så att min styvpappa fick hjälpa mig med vissa banor. Men PS1 var startskottet för mitt spelintresse. Många timmar med kompisarna spenderades att spela Crash, Ridge Racer och Gran Turismo 1.
Känslan och minnet. När man startade upp MGS, man såg introt där Snake infiltrerade Shadow Moses Island i en Micro ubåt. Stämningen, man kastades in i det okända, musiken och titeln som uppenbarades där man stod heroiskt i hissen upp mot den snötäckta helikopterplattan... resten är historia, kära minnen, en spel serie som alltid greppat mig,get mig glädje, skänkte mig känslor av sorg och vemod, känsla av att kämpa och göra något rätt men sedan har det uppenbarat sig att man blivit lurad och använts som en schackpjäs.