Fortnite i stretched - därför spelar många med udda upplösningar
Allt fler sänker upplösningen för att få fler fps och lättare att sikta.
#fortnite, #fortnite-stretched
Jag minns CS1.3-1.6 när man kunde spela i Software eller vad det nu hette där det var 100% pixelgrafik istället för vanlig grafik som i OpenGL. Då kunde man trycka på + knappen på tangentbordet för att förstora bilden och få en en slags inzoomning.
Siktet med fyra streck (nord, syd, väst och ost) blev då så att siktet var på norra gröna strecket så du fick i princip ett "punktsikte" med alla vapen! Blev sjukt lätt på avstånd då med USP! ^_^
Jag minns CS1.3-1.6 när man kunde spela i Software eller vad det nu hette där det var 100% pixelgrafik istället för vanlig grafik som i OpenGL. Då kunde man trycka på + knappen på tangentbordet för att förstora bilden och få en en slags inzoomning.
Siktet med fyra streck (nord, syd, väst och ost) blev då så att siktet var på norra gröna strecket så du fick i princip ett "punktsikte" med alla vapen! Blev sjukt lätt på avstånd då med USP! ^_^
Minns CS med ”legografik”, bunnyjumps som i Quake, knappt någon rekyl och headshotta med desert eagle. Var som att spela Quake med en instagib railgun.
Satan vad CS-spelarna började lipa och gnälla på fusk.
Men fz.. besviken jag blir. Allt började i quake spelen (om man pratar om multiplayer delen).. låga upplösningar, skruva ner på grafiken och fov.. sen kom cs och tog efter.. snart påstår ni att cfg kommer från cs, ow eller fortnite?
Aj aj aj.. smaaaauka kaaauka!
Vad jag vet satt man inte och sträckte ut Quake på det horisontella planet?
Men fz.. besviken jag blir. Allt började i quake spelen (om man pratar om multiplayer delen).. låga upplösningar, skruva ner på grafiken och fov.. sen kom cs och tog efter.. snart påstår ni att cfg kommer från cs, ow eller fortnite?
Aj aj aj.. smaaaauka kaaauka!
Tror dock att just stretched var mer poppis i CS.
När widescreen-skärmar tog över på LAN körde Quake-spelare istället med svarta kanter.
Like so:
Ok, men vad får man för fördel med stretched? Det framgår inte av artikeln.
Fiendemodellerna blir bredare så det ska i teorin bli lättare att träffa dem eftersom det är lättare att träffa ett större mål. Dock förlorar man lite överblick åt sidorna.
Man måste dock ändra sin yaw och pitch för att inte musrörelsen ska bli konstig.
Ok, men vad får man för fördel med stretched? Det framgår inte av artikeln.
Står ju ganska tydligt att modellerna i spelet upplevs större och lättare att träffa.
att folk orkar... om det ger någon fördel borde det klassas som fusk och vara förbjudet. är så trött på folk som mixtrar och har sig bara för att få "optimala" inställningar. är därför jag kör mina multiplayer spel på Xbox där alla har lika förutsättninger, om man inte räknar bra ping som fördel.
att folk orkar... om det ger någon fördel borde det klassas som fusk och vara förbjudet. är så trött på folk som mixtrar och har sig bara för att få "optimala" inställningar. är därför jag kör mina multiplayer spel på Xbox där alla har lika förutsättninger, om man inte räknar bra ping som fördel.
eller större tv och bättre ljud, samt att man kan köpa upp sig till en xbox one x och få ännu mer fps och upplösning.
Bara kassa spelare som måste göra nått sånt.
Haha, därför folk som Ninja kör det?
Samma taktik som med cod 2 för vadå, 10 år sen. Tänk då hur det blev med den redan då kassa grafiken jämfört med idag.
cod 2 tio år sen, wut?
Korkat!
Förlorar ju allt vad FOV heter.
Så varför inte sätta ett förstoringsglas framför skärmen?
Eller skaffa glasögon om gubbarna på skärmen är så små och suddiga att ni inte ser dem?
Eller jag vet. Skaffa en större skärm!
Då får ni både (visuellt) större gubbar, men bibehåller FOV.