Bad Company 2 är bästa Battlefield-spelet – enligt nästan 30% av FZ-läsarna
Battlefield 2 var utan tvekan bäst. Det FPS jag spenderat flest timmar i, vill inte ens veta hur många tusen.
Troligtvis större delen av dom läsarna har aldrig spelat dom tidigare spelen, då dom va som färskast.
precis min tanke.
Fanns det ens fordon i BC2?
Det hade gott om fordon. Bilar, pansar, helikopter, jeep, you name it.
För mig är det väldigt tajt mellan BF1942 och BC2.
Det som gjorde att jag älskade BC2 var dom förstörbara omgivningarna som BF aldrig gjort på samma nivå sedan det spelet.
Oasis var sjukt kul då nästan hela byn kunde jämnas med marken. Och sen den där sköna känslan när någon satt och campade vid dörren av ett hus, och man bara plockade fram granatkastaren och skapade en ny dörr! XD
Jag har BBC 2 men jag är osäker på om jag har spelat det då jag troligen köpt det på en rea. Är det en sekvens där man springer på en alptopp mellan eldar för att hålla sig varm?
Jag röstade faktiskt på BF3 pga oslagbar multiplayer som var bättre än BF4.Däremot så är jag osäker på om mitt favorituppdrag där man ligger uppe i en lägenhet på natten och blickar ut över en parkering är från BF3 eller BF4. Därifrån är det sniper deluxe silent edition. Någon som har koll?
Måste säga att jag är förvånad över resultatet. Älskade BC2 och BC2: Vietnam men inte mina favoriter. Lite för arkadigt för min smak men lätt bästa kampanjen av dom jag spelat. Min favorit måste nog vara BF4, levelution var rätt "meh" men annars tyckte jag att det hade skönaste gameplayet och känslan. Körde aldrig BF2 när det var nytt (förutom demot på en PC Gamer disc) så har inte riktigt samma förhållande till det mot senare Battlefield.