Resident Evil-filmskaparen gör Monster Hunter-rulle
Förvånad att det inte kommit/annonserats en film som bygger/remake på Battle Royale. Känns ju som om det skulle vara ett klart enklare koncept att göra något vettigt på. Har svårt att se att detta blir speciellt bra...
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Förvånad att det inte kommit/annonserats en film som bygger/remake på Battle Royale. Känns ju som om det skulle vara ett klart enklare koncept att göra något vettigt på. Har svårt att se att detta blir speciellt bra...
För att Hunger Games är tillräckligt nya så att det nog är svårt att få investerare att backa en sådan sak.
För att Hunger Games är tillräckligt nya så att det nog är svårt att få investerare att backa en sådan sak.
Tror nog det går alldeles utmärkt även om Hunger Games och The Maze finns. Svårt att kanske konkurrera med Hunger Games när det gäller budget och rollista dock evenvtuellt
@tricky:
Finns en kinesiskt film om barn som hanmnar på en ö,som ska hä ihjäl varandra och sist som överlever kommer tillbaka till civilisationen.
Tror den heter battle royale eller nå liknande.
Japansk är den väl? Det var den filmen jag syftade till. Kom väl tidigt 2000 och var väl en filmadaption av en bok och jag inte missminner mig?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Mina tankar går till stunttjejen Olivia Jackson som nästan dog och förlorade sin arm under filminspelningen till Resident Evil: The Final Chapter tack vare en kamera kran som inte fungerade som den skulle. https://www.instagram.com/p/BISTAIzB6of/?taken-by=olivia_stun...
Och inte nog om det, den filmen, ja den är inte ens värd att se så dåligt inspelad och klippt som den är, tyvärr.
Exempel: Resident Evil: The Final Chapter (2017) - Winged Demon Scene (1/10) | Movieclips
Tror nog det går alldeles utmärkt även om Hunger Games och The Maze finns. Svårt att kanske konkurrera med Hunger Games när det gäller budget och rollista dock evenvtuellt
Japansk är den väl? Det var den filmen jag syftade till. Kom väl tidigt 2000 och var väl en filmadaption av en bok och jag inte missminner mig?
@Zainter: det är en japansk film från 2000 med the one and only Takeshi Kitano som heter Battle Royale
Hade för mig den kom från kina (eller ja utspela sig), har för mig när jag sökte efter dessa typer av filmer. Påstods det utspela sig i kina, men förstår konceptet bättre om det är japan som är skådeplatsen (har ju rätt märkliga och töntiga tv shower där borta).
Även har det släppts en amerikanska motsvarighet, där med fångar från ett fängelse. Tog rätt känd skådespelare till huvudperson
Har även sett första hunger games och även The Maze (fick övertala mig själv för att huvud taget se den (hunger games gjort att man tappa suget för dessa filmer), tror det var i år jag såg den första tog något år alltså), men ärligt är inte själva Battle Royale genen något för mig (historien/bakgrundskomplotten är intressant i både hunger games och The Maze men resten har jag svårt för, det var inte lika påtagit i The Maze utan där var det mer samarbete och inte döda varandra som var poängen så den kan man ge en chans).