Recension – Vi utforskar ett raserat Stockholm i Apex Construct
Sveriges huvudstad drabbas av en våldsam katastrof och två AI-karaktärer i konflikt med varandra, i ett lovande spel som drabbas av Move.
#apex-construct, #psvr, #rift, #vive
Såg när de annonserade spelet. Verkar som att jag hade lite högre förväntningar. Men ett helt ok spel Joakim? Du verkar ju vara mer nöjd över detta i jämförelse med Survive haha
Det är okej. Kunde blivit något extra, om bland annat kontrollerna fungerat bättre. PS Move-kontroller i VR är inte det mest pålitliga, tyvärr.
@Joakim Kilman: Helt förståeligt. Men fanns det inställningar till VR för att cenetrera din position? Vet att en del har haft problem med VR när det kommer till att markera motion kontrollerna samt headsetet. Brukar ofta finnas en sån inställning för att positionera höjd för systemet. Har haft en del problem själv som är hyffsad lång, men inställningarna brukar hjälpa.
@Joakim Kilman: Helt förståeligt. Men fanns det inställningar till VR för att cenetrera din position? Vet att en del har haft problem med VR när det kommer till att markera motion kontrollerna samt headsetet. Brukar ofta finnas en sån inställning för att positionera höjd för systemet. Har haft en del problem själv som är hyffsad lång, men inställningarna brukar hjälpa.
Du menar inuti spelet eller själva VR-setet överlag? Med PSVR ser ju kameran det den ser, liksom. I regel är det enklast att försöka justera den så att en ser så stor del av ditt rörelsemönster som möjligt. Inuti spelet kan man alltid hålla in options-knappen för att centrera vyn om det blir osynk eller knas (vilket dock ibland leder till att det buggar ur totalt om man har otur).
@Joakim Kilman: Inuti spelet, brukar finnas där man kan höja och sänka var golvytan ska vara så man får en bra höjd med själva headsetet. Sen är det ju också viktigt att ställa in kameran så kontrollerna och VR hjälmen är innanför rörelsezonen. Sen ett bra tips är att inte vända ryggen till kameran då kontrollerna kan tappa anslutning om din kropp hamnar mellan kontroller och kameran.
Värt att notera är att det släpps till Rift och Vive lite senare i år.