En första gameplay-glimt från deppiga stadsbyggaren Frostpunk
Hur ställer du dig till barnarbete och att dryga ut matransonerna med sågspån?
Om det är hälften så bra som This War of Mine så är det ett givet köp.
Det får jag nog köpa när jag kommer hem tror jag. Ser riktigt nice ut!
I övrigt, älskar stilen i Frostpunk och hela konceptet. Blir nog ett köp på den också när den släpps
Ja, alla som inte kört This War of Mine bör omgående inhandla och spela det, riktigt bra! Fick direkt mysklubba i byxan när jag såg teasertrialern tidigare, har svårt att se att det här kommer vara mycket sämre
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Jag hoppas att spelet har tillräckligt med djup bara. Det jag tyckte var trist med This War of Mine var att det inte fanns särskilt många olika vägar till framgång, utan det blev liksom samma beprövade sätt varje gång. Råkade man dessutom få tag i vapen "för tidigt" blev resten av rundan tokenkel. Karaktärerna var väldigt glömska gällande hemska saker de gått igenom eller gjort.
Spelet blev väldigt mycket mer utmanande om man satte upp "meta"-regler, så som "nu får jag inte stjäla några saker". Men om man bara lät karaktärernas samvete styra så hade de ju glömt bort stölden, eller för all del mordet, några dagar senare. För min del vore det bra om spelet faktiskt minns saker längre.
Så jag hoppas att valen i Frost Punk faktiskt gör skillnad. Att tillåta barnarbete ska inte vara något som folk blir sura på i en vecka och sedan finner som normalt, utan en permanent nackdel på moralen (eller vad de nu kommer använda för parametrar).
@Sebbepojken:
Förstår inte kritiken. Har du kört på "easy"?