Epic överraskar, släpper Fortnite i sommar
Får en känsla av att byggandet kommer vara lika värdelöst som i Fallout 4.
Det är väl identiskt Rust-systemet.
Det är väl identiskt Rust-systemet.
Jag är ett stort fan av Rust, men hatade det i Fallout 4. Tyckte de inte liknande varandra alls. Var mycket i Fallout som kändes "bygg så här, inte så här". Man slog bara upp något lite snabbt och brydde sig inte om det sedan (för att det var så omständigt). I Rust tänker man mycket på dörrars placeringar och fönster m.m. Man känner sig mer som en arkitekt. Gillar byggandet mest i detta spel, då man inte vill vara raidad när man vaknar. Brukar skita i att gå på andras byggnader.
Forten såg ju absolut väldigt coola ut, men att skapa de där jättebyggnaderna i tredjepersonsvy såg lika kul ut som att betala räkningar. Sen... jag vet inte, lalla runt och farma mats? Kändes inte superspännande... ett spel som är en slags variant på tower defense behöver ska vara snabbt till byggandet och sedan köra, att spendera 30 minuter (eller mer?) på att gå runt å leta å farma mats för att sedan spendera 45min för att bygga sin bas med det man hittat innan man ens kan "börja spela" tilltalar inte mig alls...
Pre-order och early access... mja, fick mer känslan av att det kanske skulle (borde?) varit f2p.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
@sgt_lol: ja det var väl 3 år sen drygt som de announcade spelet?
Nja, det utannonserades först 2011. Snacka om att visa upp det för tidigt... :'D
Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc Ultra, Sonos Era 300 x 2.
VR: Meta Quest Pro
Ser väldigt kul ut men de verkar ha snott det mesta från 7 days to die, till och med namnet (Två veckor istället för en).
Som redan nämnt har Fortnite varit i utveckling bra mycket längre än 7 Days to Die.
Jag är ett stort fan av Rust, men hatade det i Fallout 4. Tyckte de inte liknande varandra alls. Var mycket i Fallout som kändes "bygg så här, inte så här". Man slog bara upp något lite snabbt och brydde sig inte om det sedan (för att det var så omständigt). I Rust tänker man mycket på dörrars placeringar och fönster m.m. Man känner sig mer som en arkitekt. Gillar byggandet mest i detta spel, då man inte vill vara raidad när man vaknar. Brukar skita i att gå på andras byggnader.
Sedan när man blir raidad tio gånger inser man till slut att det bara finns ett enda sätt att bygga på för att göra det så svårt för folk som möjligt att kunna komma in. Rust alltså.
Det här är samma trötta koncept som redan har gjorts i 10-15 spel. Minst.
Jätteintressant information.
Som redan nämnt har Fortnite varit i utveckling bra mycket längre än 7 Days to Die.
Det betyder inte automatiskt att de inte har lånat från andra för det.
Jätteintressant information.
Som redan nämnt har Fortnite varit i utveckling bra mycket längre än 7 Days to Die.
Ja efter att ha kollat upp det ser jag att idén till Fortnite (2011) var ett år före 7D2D (2012).
Om själva utvecklingen har varit 'bra mycket längre' vet vi ju dock inte med tanke på att man inte hade börjat jobba på Fortnite när man utlyste det 2011. Det fanns bara en idé och en trailer.
"Donald Mustard, said in 2017 that this announcement was "three weeks after we came up with the idea, before we even made the game""
-Wikipedia
Det betyder inte automatiskt att de inte har lånat från andra för det.
Nä, men nu var det den snarlika grundpremissen samt titeln det var fråga om, och den fanns på plats redan innan 7 Days to Die existerade.
Det var fan på tiden! Fast är inte så himla taggad på det här spelet längre efter att ha sett en massa gameplay.
Samma här