Medlem
Fredag

Idag är det fredag
(End of the objektiva del)

Vad gör allt trevligt folk ?

... Ja, ni otrevliga människor får svara också
Är sugen på att waste:a hela kvällen på att spela nå kul skit, förslag?

#blogg

Fredag

Missade, sry.

Får man fråga vad allt trevligt folk gör denna Söndag istll?

Jag lyssnar på skön musik och googlar efter sätt att skrämma bort hackspettar. Seriöst, två av de djävlarna väckte mig klockan fem i morse. Ratatatatatatat knack knack pang Brbbrrbrbrbrbrrrrrrrr "cheerio" tap tap tap tap.

signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Missade, sry.

Får man fråga vad allt trevligt folk gör denna Söndag istll?

Jag lyssnar på skön musik och googlar efter sätt att skrämma bort hackspettar. Seriöst, två av de djävlarna väckte mig klockan fem i morse. Ratatatatatatat knack knack pang Brbbrrbrbrbrbrrrrrrrr "cheerio" tap tap tap tap.

- Fixa två stora högtalare
- Rikta dom mot hackspettarna
- Slå på Cannibal Corpse på högsta volym
- Hackspettarna faller döda till marken

Problem solved

Men jag vill ju inte döda dem
Kan jag inte bara spela lite Lady Gaga, det borde väll skrämma bort dem. Det värsta som kan hända är att de tror att de gillar oväsendet och stannar kvar. Då blir det plan B.

signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Och Plan B = ?

Listen carefully,, i shall say this only once.

Först behöver vi en förlängningssladd, ca 20m. Sen en elektrisk tandborste, och ett fingermonster och en stege, en såg, hammare, spik och fogmassa.
När hackspetten är borta sågar vi till ett håll i vilken vi placerar den elektriska tandborsten, sladden låter vi löpa ner längs med under fasaden. När borsten är på plats applicerar vi fingermonstret. sen fixar vi till fasaden.

Nästa gång hackspettarna kommer ska de få sig en rejäl skrämma.

Detta är Plan B, kräver mycket jobb, därför prövar vi det sist.

signatur

Medlem

Du har planerat detta länge förstår jag!

Sen klockan fem i morse

Får man höra ett "Lysande Sickan!"

signatur

1
Skriv svar