Call of Duty: Infinite Warfare bjuder på krig i rymden – så ser det ut
Har det blivit inne att ogilla CoD nu?
Vart fick du det ifrån (baserat på kommentarerna i den här artikeln)? Sen har det väl länge varit populärt att ogilla CoD även fast många köper det. Om du syftade på min kommentar så menade jag mest på grappling hooken som verkade fungera väldigt likt från det man fick se i Titanfall 2.
Har det blivit inne att ogilla CoD nu?
Så har det väl varit sedan MW2? Mer berättigat i just detta fall dock, första trailern var riktigt dålig. Gameplayet här ser dock bättre ut, så kan de bara få till en längre och mindre korridorformad kampanj än vanligt är jag nöjd.
När ska de lära sig att man inte hör så där mycket ljud i rymden? Visst, jag förstår att de vill ha massa ljud för "dramatisk effekt" men det där var lite väl mycket. Tyckte de gjorde det bra i filmen Gravity. Där var det nästan helt tomt på ljudeffekter och det var väldigt stämningsfullt.
Hell Tengil, vår befriare!
Ljud i vacuum? Plötsliga rörelsestopp i rymden? Trots det, realistiskt ljud och så realistisk grafik som det går med den grafikmotorn. Öhm. Hur tänkte de egentligen? Ne. Absolut ingenting för mig! Om de satsar på realism, så tycker jag att de ska gå 100% realism och inte något annat!
När ska de lära sig att man inte hör så där mycket ljud i rymden? Visst, jag förstår att de vill ha massa ljud för "dramatisk effekt" men det där var lite väl mycket. Tyckte de gjorde det bra i filmen Gravity. Där var det nästan helt tomt på ljudeffekter och det var väldigt stämningsfullt.
Ljud i vacuum? Plötsliga rörelsestopp i rymden? Trots det, realistiskt ljud och så realistisk grafik som det går med den grafikmotorn. Öhm. Hur tänkte de egentligen? Ne. Absolut ingenting för mig! Om de satsar på realism, så tycker jag att de ska gå 100% realism och inte något annat!
När spelaren tar på sig hjälmen vid 1:48 står det "Artificial Audio Generation Initiated". Pilotdräkten simulerar med andra ord ljud så att piloten lättare ska kunna identifiera objekt och lokalisera ljudkällor. Detta är en ganska vanlig Sci-Fi-lösning på den annars ljudlösa rymden.
Ja och Gravity var ju också en väldig tråkig och dåligt skriven film. Förstår inte varför alla är så besatta av realism i spel, finns inget spel i världen med 100% realism för det hade inte varit speciellt kul.
Ja och Gravity var ju också en väldig tråkig och dåligt skriven film. Förstår inte varför alla är så besatta av realism i spel, finns inget spel i världen med 100% realism för det hade inte varit speciellt kul.
Ett namn: Arma.
Den spelserien är de mest realistiska soldatsimulatorerna som du kan komma åt på marknaden i dag. Men om man ska gå efter hur kameran i förstapersonsvyn agerar för soldaterna, så är trean mer arkadliknande jämfört med de äldre titlarna. Annars återspeglar den spelserien verkligheten väldigt bra.
Sen finns det givetvis andra titlar (Squad, Insurgency, med flera) som återspeglar verkligheten bra.
När spelaren tar på sig hjälmen vid 1:48 står det "Artificial Audio Generation Initiated". Pilotdräkten simulerar med andra ord ljud så att piloten lättare ska kunna identifiera objekt och lokalisera ljudkällor. Detta är en ganska vanlig Sci-Fi-lösning på den annars ljudlösa rymden.
Shattred Horizon gjorde likadant. Fast de hade det som mekanisk lösning med. Stängde man ner sin dräkt så blev man mindre synlig. Dock hörde man inte ett skit om vad som hände i omgivningen.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.