Dead Island: Riptide låter dig nyttja gamla sparfiler
Fick du till just din drömkaraktär i Dead Island? Återanvänd då denne i Riptide! Missa inte heller de första bilderna och detaljerna.
#deep-silver, #dead-island-riptide, #dead-island
Om det blir buggfritt, why not?
Ser ju rent spontant ut exakt som originalet med lite nya detaljer. Vet inte om jag tycker Dead Island räcker för ett spel till utan stora ändringar. Men den som lever får se antar jag.
Sant!
Och det underliggande skämtet i "den som lever får se" kommentarer i zombierelaterade artiklar är guld värda
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Är det bara jag som stör mig på Chrome Engine 5? (spelmotorn som Dead Island och Call of Juarez: The Cartel körs på)
Dead Island och Call of Juarez: The Cartel var två spel jag VERKLIGEN såg fram emot innan de släpptes.
Men efter att ha testat båda spelen på en high-end speldator så "känns" inget av de spelen "rätt" på något sätt.
Hade Dead Island: Riptide gjorts i en helt annan motor (som R.A.G.E, Cryengine, (eller i stort sätt vilken annan motor som helst förutom Source Engine & Skyrim's Creation Engine) så skulle jag förboka direkt.
Tycker spelet var otroligt roligt coop, lätt eller svårt spelar inte så mycket roll då det spelas för att man ska vara mer än en.
Dead Island var lite buggigt och kändes lite opolerat, men personligen tyckte jag det var kul. Det största problemet tycker jag nog att det aldrig kom tillräckligt många zombier för att det skulle kännas riktigt hotfullt.
Förhoppningsvis har dom fixat till saker och ting denna gång.
Ser ju rent spontant ut exakt som originalet med lite nya detaljer. Vet inte om jag tycker Dead Island räcker för ett spel till utan stora ändringar. Men den som lever får se antar jag.
Sant!
Och det underliggande skämtet i "den som lever får se" kommentarer i zombierelaterade artiklar är guld värda
Fast de var ju inte zombies... för senast jag kollade kunde man inte dränka odöda
I drank what?
Lyckas dom fixa till levelsystemet så att allt inte skalar hela tiden med level och vapen automatiskt blir värdelösa så fort man gått upp 2 levlar så kan det bli riktigt bra samt lite polering och utveckling av saker som inte riktigt kändes färdiga i 1:an.
Riktigt skoj i Co-op och närstriderna var skoj speciellt med en handkontroll.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.