"Cryengine 3 är lika bra som Unreal Engine 4"
Verkar inte att de själva klarar av att släppa spel som utnyttjar motorn. Eller varför släpptes Crysis 2 på PC med DX9, mediumres textures och utan PC-specifika inställningar vid release? Hade det inte varit för Nvidias sponsring kanske vi inte fått patcharna som fixade till det efteråt heller.
Att Crytek-chefen jämför två helt olika grafikmotorer och påstår att de är identiska är ju absurt. Dessutom har han mage å påstå att de redan hade dx11 då fast de fick implentera dx11 senare (fast det redan borde ha varit något som skulle ha funnits med från början vid release). Är ingen spelprogrammerare, men att utveckla ett spel med dx11 från grunden är väl inte samma sak som att tillsätta det i en patch senare?
Dessutom har dx11 bra många fler funktioner än tesselering att erbjuda.
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Jag tror mer på CryEngine 3 än Unreal Engine 4
Jo tack, vi har märkt det tidigare
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120617/epic-vi-visade-unr...
Själv tycker jag att UE oftast är cirka 100 gånger mer optimerad och "smooth" i jämnförelse med CE3.
Sen att man har samma features betyder inte att de är på samma nivå.
Har haft en annorlunda spelupplevelse men det kan vara för att mer spel använder UE än CE så det finns fler som använder UE på ett dåligt vis.
Märker också mer ofta att spel med UE har slowloading textures i spel, kan definitivt bero på hur bra dator man har men jag har sett high-end datorer ha samma problem med detta.
Har han fel dessutom att det UE visade upp detta år är vad CE visade upp tidigare?
CE är en bra mycket bättre spelmotor gällande att visa upp grafiskt-godis. Så är det.
Anledningen är enkel: CE-motorn skapades i grund och botten för PC, UE för konsoll.
Detta var även anledningen till att Crysis2 inte kom med dx11 vid release så inte konsoll-ägarna skulle bli avundsjuka på PC-folket.
UE4 tror jag kommer bli mest utnyttjad av alla motorer, däremot så kommer nog DiCE´s Frostbite kommer också bli en motor att hålla ögat på. EA har redan flera spel som använder den. Jag tror UE4 och FB3.0 kommer bli framtiden.
Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)
Verkar inte att de själva klarar av att släppa spel som utnyttjar motorn. Eller varför släpptes Crysis 2 på PC med DX9, mediumres textures och utan PC-specifika inställningar vid release? Hade det inte varit för Nvidias sponsring kanske vi inte fått patcharna som fixade till det efteråt heller.
Quote for truth
Ja, ja Crytek, och min penis är större än din.
Av det man sett av UE4 så är den långt framför Cryengine 3. Sen vet vi ju sen tidigare att Epic gör riktigt väloptimerade motorer.
Om nu CE3 är "next-gen" ready, varför inte släppa loss kraften? Det finns hårdvara som är redo, och Crysis kunde dom släppa några år innan det fanns hårdvara för det. Upp till bevis nu Crytek och låt oss se vad er motor går för med Crysis 3.
Lista på spel som använder Cryengine
Lista på spel som använder Ureal Engine
Cevat Yerli har visserligen rätt i det han säger men det hela bottnar i hur många som väljer att använda deras motor. UE4 gör (precis som han själv säger) allting som CE3 gör fast SÅ mycket bättre. Epic presenterade en polerad, precis, ren & optimerad motor med bra flyt i rörelserna vilket vi inte har sett på evigheter. Det är det som gör den next gen, den har till synes allting ordentligt gjort ifrån grunden ändå ut till spetsen.
Cryengine 3 SDK för gratis bruk
Detta är grafisk gröt i mina ögon, en smet av effekter i för många lager som försöjer dölja en gammal grund. Inte imponerad, inte längre intresserad.
CE är en bra mycket bättre spelmotor gällande att visa upp grafiskt-godis. Så är det.
Anledningen är enkel: CE-motorn skapades i grund och botten för PC, UE för konsoll.
Detta var även anledningen till att Crysis2 inte kom med dx11 vid release så inte konsoll-ägarna skulle bli avundsjuka på PC-folket.
Nej.
Det där "deferred shading", är det inte det de använder i Skyrim för skuggorna? Det ser ju rent hemskt ut. Kanske det bara är implementationen i Skyrim? Hur som helst så hoppas jag inte andra spel får samma kassa skuggor.
Är jag ute på hal is nu så får någon mer än gärna upplysa om hur det ligger till.
Edit: Eller heter skuggorna i Skyrim "deferred shadows"?
Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.
Lista på spel som använder Cryengine
Lista på spel som använder Ureal Engine
Cevat Yerli har visserligen rätt i det han säger men det hela bottnar i hur många som väljer att använda deras motor. UE4 gör (precis som han själv säger) allting som CE3 gör fast SÅ mycket bättre. Epic presenterade en polerad, precis, ren & optimerad motor med bra flyt i rörelserna vilket vi inte har sett på evigheter. Det är det som gör den next gen, den har till synes allting ordentligt gjort ifrån grunden ändå ut till spetsen.
Cryengine 3 SDK för gratis bruk
Detta är grafisk gröt i mina ögon, en smet av effekter i för många lager som försöjer dölja en gammal grund. Inte imponerad, inte längre intresserad.
Cryengine är för fan sprillans ny. Och Cryengine 3 blir bra, när dom gör att man kan spränga småhus och skjuta sönder träd som i Cryengine 2, dvs crysis 1.
Visst, nu kan dom säkert kötta in det i sina spel redan, men det vet vi inte förän dom visat de. Dumma jävla konsoller som begränsar oss PC spelare.
Lista på spel som använder Cryengine
Lista på spel som använder Ureal Engine
Cevat Yerli har visserligen rätt i det han säger men det hela bottnar i hur många som väljer att använda deras motor. UE4 gör (precis som han själv säger) allting som CE3 gör fast SÅ mycket bättre. Epic presenterade en polerad, precis, ren & optimerad motor med bra flyt i rörelserna vilket vi inte har sett på evigheter. Det är det som gör den next gen, den har till synes allting ordentligt gjort ifrån grunden ändå ut till spetsen.
Cryengine 3 SDK för gratis bruk
Detta är grafisk gröt i mina ögon, en smet av effekter i för många lager som försöjer dölja en gammal grund. Inte imponerad, inte längre intresserad.
Intressant lista den där.