The Sims: Medieval
Som en av de första i världen fick FZ spela nästa del av sagan om Sims. Välkomna till medeltiden.
#the-sims, #the-sims-medieval, #the-sims-3, #the-sims-2
Jag har aldrig varit intresserad av The Sims. Trots det, är detta Sims det mest intressanta hittills. Men det är ändå Sims, så det blir inget köp för min del. Min sambo däremot, kommer nog köpa det dag 1, om jag säger att det existerar.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Ja jag är intresserad av det här liret i alla fall. Trean var innovativ i gameplay-aspekter men det var ju ändå samma spel. Det här kan dock vara kul att prova och känna sig lite vilsen eftersom tillvägagångssättet är annorlunda.
Där slog du huvet' på spiken. För ovanlighetens skull ser man fram emot att känna sig förvirrad och lite vilsen.
En Bamseponny av folket
"När du spelar det i flera timmar dras du in i stämningen och får känslan av att vara där och då, på den magiska platsen."
Det bästa spelet någonsin alltså? För jag har minsann aldrig känt att jag varit DÄR när jag spelat ett spel.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Har aldrig testat Sims och lär aldrig göra det heller, men kan ändå tycka att det är kul att de förnyar konceptet lite. Alltid bra att ta något steg åt sidan ibland för att folk inte ska tröttna, så länge man hittar tillbaka senare så man inte tappar pöbeln.
Min bättre hälft brukar gilla Sims så hon lär inte vara sen att införskaffa det här när det släpps. Så länge det släpps på PC/Mac dvs.
"När du spelar det i flera timmar dras du in i stämningen och får känslan av att vara där och då, på den magiska platsen."
Det bästa spelet någonsin alltså? För jag har minsann aldrig känt att jag varit DÄR när jag spelat ett spel.
Med livlig fantasi kommer man en bra bit tycker jag. Sen hjälper det så klart om spelet tål att spelas. Jag ska låta det vara osagt om The Sims Medieval kommer vara ett sådant spel. Vi får se.
En Bamseponny av folket
Det är klart man kan känna sig, att man är där.. uhh
hejsanhejsanhejsan