Valve pensionerar Counter-Strikes mest kända bana
Troligtvis bara tillfälligt. Kartan behöver en rejäl omgörning och då brukar Valve plocka ut kartan för att sedan lägga till den igen när jobbet är gjort.
Själv hoppas jag på mer färg. Den är så grå och trist i nuvarande form
Med ett namn som Dust skulle gröna nyanser och blå vattenfall kännas fel.
Troligtvis bara tillfälligt. Kartan behöver en rejäl omgörning och då brukar Valve plocka ut kartan för att sedan lägga till den igen när jobbet är gjort.
Jepp, förmodligen detta som kommer ske. Förhoppningsvis vågar de göra även små gameplayförändringar också för enligt mig är det inte bara färg och form som är trist i nuvarande version. Den har blivit riktig stel att både spela och att kolla på. Rätt beslut av Valve imo iaf
Well. Ja. Texturer behövs göras om, om något.
Men det är den mest balanserade banan i CS:GO utanför pro-scenen
Fattar inte Valves beslut, de gör en massa saker utan någon vidare koll på communityn.
De gör om banor och ljud utan att verka gå via nån testfas. Jag är inte emot förändring, men istället för att ta väck en populär bana eller göra om en bana helt, så kan de väl göra en ny bana istället.
Dust2 är som McDonalds för mig, jag vet exakt vad jag få och kan gå någon annanstans om jag inte vill ha de längre.
Fattar inte Valves beslut, de gör en massa saker utan någon vidare koll på communityn.
De gör om banor och ljud utan att verka gå via nån testfas. Jag är inte emot förändring, men istället för att ta väck en populär bana eller göra om en bana helt, så kan de väl göra en ny bana istället.
Dust2 är som McDonalds för mig, jag vet exakt vad jag få och kan gå någon annanstans om jag inte vill ha de längre.
Nu är det ju så att detta egentligen bara påverkar proffsmatcher. Det kommer fortfarande gå att köra D2 i matchmaking eller faceit/esea om man så vill. Såklart förstår man deras vilja att uppdatera banorna för att få en mer uniform och modernare feeling över spelet med nya ljud och omgjorde banor, speciellt d2 som sett i princip likadant ut sedan csgo lanserades 2012.
Håller med om att deras kommunikation med communityt är dåligt men de försöker iaf hålla spelet någorlunda relevant och vad kommer få nya spelare mer intresserade? Förmodligen ett nytt shiny Dust2. Tror många dock håller med om att de nya ljuden som lagts in har gjort spelet betydligt behagligare för öronen. Säga vad man vill om HRTF-funktionen men de visar iaf att de har planer för spelet och att de vill fortsätta utveckla det. Bristen på kommunikation och att de inte använder betan de introducerat för nya funktioner kommer dock tråkigt nog fortsätta att göra folk upprörda oavsett hur bra uppdateringarna är i slutändan :/
Härligt att se någon för en gång skull skriva "bana" och inte karta.
Det är väl för fasiken inga kartor man springer runt på utan banor!
Ett typiskt exempel på hur ord direkt översatta från engelska till svenska blir så fel.
Också en frustrerad skribents sätt att inte skriva "bana" trehundra gånger. Tycker karta fungerar bra som synonym.
Det är som wrestling, den kommer säkert tillbaka i ny spandex.
http://imgur.com/vwsPVgL Dock är ju dust 2 redan omgjord flera gånger
wat.
Valve har bra koll på vad communityt tycker.
Dels via kodsnippets i releaser (Som inte har med releasen att göra) samt ett beta program.
Alla förbättringar skriker folk på för "Att det var bättre för!!111!!1one!!" - men nämn en gameplaypatch som gjort spelet sämre enligt mätningar (Ej dina personliga preferenser)
http://imgur.com/vwsPVgL Dock är ju dust 2 redan omgjord flera gånger
Uppdaterad grafik/utseende är inte omgjort. Om du jämför med andra kartor som Nuke och Inferno där de faktiskt har gjort om delar av kartan och hur man spelar den.
Dust 2 behöver mer alternativ och inte bara ett gäng chokepoints som den har idag. Finns inget passage som är bredare än 20 cm på den banan så förhoppningsvis balanseras den om.
Du har en poäng! Dock gillade jag den gula 1.6-versionen. Mycket gult där, inte bara grådassigt
Nu är det ju så att detta egentligen bara påverkar proffsmatcher. Det kommer fortfarande gå att köra D2 i matchmaking eller faceit/esea om man så vill. Såklart förstår man deras vilja att uppdatera banorna för att få en mer uniform och modernare feeling över spelet med nya ljud och omgjorde banor, speciellt d2 som sett i princip likadant ut sedan csgo lanserades 2012.
Håller med om att deras kommunikation med communityt är dåligt men de försöker iaf hålla spelet någorlunda relevant och vad kommer få nya spelare mer intresserade? Förmodligen ett nytt shiny Dust2. Tror många dock håller med om att de nya ljuden som lagts in har gjort spelet betydligt behagligare för öronen. Säga vad man vill om HRTF-funktionen men de visar iaf att de har planer för spelet och att de vill fortsätta utveckla det. Bristen på kommunikation och att de inte använder betan de introducerat för nya funktioner kommer dock tråkigt nog fortsätta att göra folk upprörda oavsett hur bra uppdateringarna är i slutändan :/
Jag läste artikeln som att den kommer finnas kvar i Casual-läge och inte Competitive, men nu säger Xrick6 att det inte stämmer. Så jag och ryssarna kan lugna ner oss lite.
HRTF är en intressant ide, men är man så van med de vanliga "dassiga" ljudet så tackar jag nej och kör utan. Bra att valet finns iaf. Sen vet jag inte om de försöker hålla de mer relevant eller det handla mer om att utvecklarna vill göra sig mer relevanta. Skins för handskar var inte ett steg i progression så att säga
Säger bara why fix something thats not broken
Du har en poäng! Dock gillade jag den gula 1.6-versionen. Mycket gult där, inte bara grådassigt
Du borde ta en titt på https://vibrancegui.com/
Jag läste artikeln som att den kommer finnas kvar i Casual-läge och inte Competitive, men nu säger Xrick6 att det inte stämmer. Så jag och ryssarna kan lugna ner oss lite.
HRTF är en intressant ide, men är man så van med de vanliga "dassiga" ljudet så tackar jag nej och kör utan. Bra att valet finns iaf. Sen vet jag inte om de försöker hålla de mer relevant eller det handla mer om att utvecklarna vill göra sig mer relevanta. Skins för handskar var inte ett steg i progression så att säga
Säger bara why fix something thats not broken
Jag hatade HRTF i början men en kompis tvingade mig att testa det några games och nu känns det helt naturligt. Förstår dock varför folk väljer att inte köra med det, övergångsfasen är vidrig
I slutändan är ändå Valve ett företag och kan de göra enkla lösningar som ger inkomster kommer det att genomföras (handskar). Förstår det ur ett businessperspektiv men som tur är det inte något som påverkar hur spelet spelas. De har ju visat att de vill göra spelet bättre med t.ex hitboxuppdateringen, hotfixes för andra hitboxbuggar och HRTF. Tycker man inte spelet behöver fixas mer gör det väl inget att de lägger till handskar eller skiftar lite i banrotationen? Eller finns det något du tycker att de borde fokusera på istället?