Microsoft: Tangentbord kommer dö ut
Microsoft håller alltid på och pillar med saker som folk inte efterfrågar, tex när dom tog bort startmenyn i Windows 8.
Sen så gör dom aldrig klart saker ordentligt. Hur går det med Cortana tex? Funkar ju bara i USA. Dom kunde ju haft emd Cortana i övrika språkversioner med fast på engelska.
Tycker det är märkligt hur vissa får för sig att vi måste gå vidare från tangentbord och mus, som om de är kassa för att de är gamla. De tycks aldrig ha tänkt tanken att känsel är en av människans starkare sinnen, vi har en otroligt välutvecklad motorik i framför allt händer och armar, och har full koll på var vi har våra kroppsdelar i alla lägen.
Begriper inte alls varför man så gärna vill skapa input-system som inte utnyttjar ett av våra främsta sinnen maximalt.
“640K ought to be enough for anybody.” -Bill Gates (1981)
Det är faktiskt ett felaktigt citat, han har aldrig sagt det utan är bara en "urban myth".
Det finns faktiskt inget belägg alls för att det skulle vara en myt utöver det faktum att Gates personligen har dementerat att han har sagt det eftersom det får honom att framstå som en idiot.
Om du är intresserad så finns det en utredning här:
http://quoteinvestigator.com/2011/09/08/640k-enough/
Det enda jag kan tänka mig som slår tangentbord mus i effektivitet är om man bara behöver tänka fram resultat, att prata är långsammare än att skriva så det är ingen ersättning. Men den dagen man bara behöver tänka för att få saker att hända så hoppas och vet jag att jag är död.
“640K ought to be enough for anybody.” -Bill Gates (1981)
Det är faktiskt ett felaktigt citat, han har aldrig sagt det utan är bara en "urban myth".
Det finns faktiskt inget belägg alls för att det skulle vara en myt utöver det faktum att Gates personligen har dementerat att han har sagt det eftersom det får honom att framstå som en idiot.
Om du är intresserad så finns det en utredning här:
http://quoteinvestigator.com/2011/09/08/640k-enough/
Fast om du läser artikeln så säger de ju att det inte går att koppla honom till citatet då det inte finns några säkra källor. Samt att han själv förnekade det med kommentaren:
I’ve said some stupid things and some wrong things, but not that. No one involved in computers would ever say that a certain amount of memory is enough for all time.
Så han är ändå ödmjuk nog att erkänna att han har sagt dumma och felaktiga saker så varför skulle han förneka denna då?