ESL plockar upp Unreal Tournament som e-sport
Definitivt mer intressant än CS.
Varför ens jämföra dem? Folk.
Inte förvånade. Ska bli kul att lira ett nytt UT. :c
För att båda är E-sporter och jag tycker att CS är en rätt tråkigt och konstigt FPS medans Unreal Tournament är snyggt och väldigt annorlunda. Därför jämför jag.
Av teasern att döma är ju hitboxen helt bisarr? Raket flyger tre meter över en karaktär som då exploderar i tusen bitar.
När då i videon? Timestamp plz
Om du tänker på ca 0:50 är det ju en granat från flak cannon som sitter ganska klockrent rakt i pallet.
"tänk snabbt!"
Kul att ESL plockat till sig UT4, synd bara att dom inte gjorde det ett par veckor tidigare så att grabbarna man lirade med inte hade känt sig manad till att dela på sig och slå följe med den redan i särklass starkaste klanen på den europeiska scenen, kanske rentav i världen just nu, i brist på aktivitet. Kanske tänker vi om, det får man ju hoppas på, och det vore även roligt om UT4 kunde få lite luft under vingarna snart och allra helst då inom TDM
Av teasern att döma är ju hitboxen helt bisarr? Raket flyger tre meter över en karaktär som då exploderar i tusen bitar.
Om du tänker på ca 0:50 är det ju en granat från flak cannon som sitter ganska klockrent rakt i pallet.
"tänk snabbt!"
Raket sprängs långt framför motspelaren, trots att den annars hade missat:
Explosionen från shock rifle-projectilen stannar ett par meter framför väggen bara för att explodera lika långt från motspelaren (som dör innan AoE utlösts):
Motspelaren dödas långt innan raketen nått väggen och skadat genom AoE:
Ytterligare en konstig hitbox från Shock Rifle, där projectilen synligt passerar motspelaren i luften och denne ändå dör:
Granat exploderar långt ovan motspelaren (i luften) redan innan Bio-Rifle-skottet exploderat:
För att båda är E-sporter och jag tycker att CS är en rätt tråkigt och konstigt FPS medans Unreal Tournament är snyggt och väldigt annorlunda. Därför jämför jag.
Hur är CS konstigt i jämförelse med Unreal? logiken...
Hur är CS konstigt i jämförelse med Unreal? logiken...
För att CS som i grunden är uppdragsbaserat alltid slutar med att två spelare står och campar i varsitt hörn med AWP. Rolig åskådarhobby..
"tänk snabbt!"
Raket sprängs långt framför motspelaren, trots att den annars hade missat:
http://i.imgur.com/epYzjlG.jpg
Explosionen från shock rifle-projectilen stannar ett par meter framför väggen bara för att explodera lika långt från motspelaren (som dör innan AoE utlösts):
Motspelaren dödas långt innan raketen nått väggen och skadat genom AoE:
Ytterligare en konstig hitbox från Shock Rifle, där projectilen synligt passerar motspelaren i luften och denne ändå dör:
Granat exploderar långt ovan motspelaren (i luften) redan innan Bio-Rifle-skottet exploderat:
grymt inlägg!
Tycker första raketen 0:14 träffar honom i knät.
Shock rifle 0:21 ser jag inget konstigt med alls?
Raket 2 vid 0:33 möjlig mismatch på några ms i explosionens animation och dödsanimationen, men det ser inte heller speciellt konstigt ut, ens i 0,25 speed. Här hos mig iaf
Shock rifle 2 0:41 missar litegranna om man kollar i superslowmo.
Flak 0:52 i 0,25 speed ser faktiskt lite lite konstigt ut. Du hade rätt. Tror att animationen ligger lite efter, en ping-bar hade varit bra i bild För övrigt småfräckt hur man ser kroppen brinna upp och skellettet stå kvar, terminator 2-intro-style