Dragon Age 2 får tre dialogval
"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund
Underbart, ännu ett RPG går i graven för att de ska sälja fler konsol versioner och kunna dra ner på produktionskostnaderna..
Visst, Mass Effect är bra spel, men de är inte rollspel, den saken är klar.
Bioware tappar mark.. bara att se på all deras fantasi och kreativitet vad gäller old republic.. Samma planeter och raser som var enda människa som bryr sig ens lite om Starwars känner till. Healer tank och dps systemet.. yay.
Va fan, kom igen Bioware!
Varför klagar ni för? Spela inte spelet då om det är så förbannat dåligt. Jag kommer spela det och förmodligen älska det minst lika mycket som jag gjorde med det första. Jag tycker att detta med ett "badass" alternativ, det låter ju bara underhållande! Gå iväg och tjura i något hörn medan jag skrattandes spelar igenom spelet!
Jaha, ännu ett spel som dummas ner till förmån för casualgamers. Suck.
Blir som i Mass Effect där man inte har någon direkt aning om vad Shepard ska säga när man väljer i dialoghjulet.
Varför måste man ta bort R:et i alla RPG? trist.
Sluta spela WoW och upptäcka alla andra bra spel som existerar!
Så när företaget som gjort några av de bästa rollspel man spelat nu går casual 1000ggr om vad gör man då förutom att gråta?
Fan ge oss ett baldurs gate 3 bara. Behövs ingen ny motor. Bara fixa fram en ny lika fet kampanj som i tvåan. BGs stridssystem pissar över skiten som är dragon age.
Alltså, är det INGEN som läser länken som vem det nu var postade ovan?
DET ÄR INTE BARA TRE DIALOGVAL! DOM SOM SKREV ARTIKELN FATTADE FEL!!!!!!!!
Alltså du och han som postade den länken har ju i så fall inte förstått någonting...
Nu är jag ganska säker på att du är sarkastisk men man vet aldrig
Jaha, då har vi gått från rötterna till casual adventure/action med konsoll inspirerade inslag snarare än BG seriens arvtagare. ME var roliga spel, men framförallt 2:an kändes inte som ett RPG och nu när man lånar in till DA2, trist men kan nog bli ett kul spel. Vem skall ta över RPG tronen? Den känns för PC väldigt övergiven just nu...
A badly drawn wolf
Jag ser fram emot Dragon Age Effect: Origins of the Darkspawn Reapers.
Personligen har jag ingenting emot detta system då det ska tydligen vara mer än tre val, men jag blir djupt besviken ifall dem sätter en röst på huvudkaraktären, och låter texten var kortfattig som i Mass Effect, dvs., man vet inte vad Shepard kommer att säga eller göra.
I ett RPG ska man kunna leva sig in i personen man skapar.... men hur kan man göra det ifall denne person har en preset röst, och man får ingen information om vad han kommer att säga i en dialog?