Se när Arenanet förnedrar en Guild Wars 2-fuskare!
Så jävla nice, nu lirar jag dock inte spelet i fråga själv, jag kunde inte ens se vad som hände på filmen där han "fuskade" men fan va skönt gjort av dom att banna och göra som dom gjorde, hårda straff på online fuskare...!
En av de anställda hos ArenaNet loggade in på fuskarens karaktär, begick självmord, raderade den, och publicerade stuntet på YouTube.
EDIT: Jag missade att det var två klipp i artikeln.
Så jävla nice, nu lirar jag dock inte spelet i fråga själv, jag kunde inte ens se vad som hände på filmen där han "fuskade" men fan va skönt gjort av dom att banna och göra som dom gjorde, hårda straff på online fuskare...!
Osårbarhet och löjligt uppskruvad skada, med allt stryk han tog borde han ha smält efter första 30 sec.
Nåt för Dice att lära sig av istället för sina -"aja baja din fuskare där nu får du börja om med nollade stats men fortsätta förstöra som du vill för andra".
-"Förresten så har vi gjort så att stats på profiler blir gömda för normala spelare när fuskaren valt det så man inte kan se deras fuskstats för att göra sig säker på om personen myglar. Folk får helt enkelt leta upp externa sidor för vi gillar ju fuskare, de köper våra spel Ca$h is king".
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Det absolut tydligaste var att han blev dödad och sedan kom tillbaka några sekunder senare.
- Dels ska det vara omöjligt för honom att ta sig dit alls om inte muren/porten är sönderslagen (såvida det inte finns en mesmer med portal, men det gjorde det inte)
- Dels tar det betydligt mer än ett par sekunder att gå från närmaste waypoint till den platsen (minst 30 sek, men troligtvis minuter eftersom han borde ha respawnat på andra sidan kartan).
Sedan handlar det även om skada mm, men det har jag sett bugga ur pga lag vid andra tillfällen. Ovanstående sker dock bara inte.
Påminner lite om den gången vi fick ett troll i PlanetSide bannad genom att fejka både bild- och videobevis och skickade till SoE. Officiellt så var aldrig video eller screenshots bra nog (pga av att det kan fejkas (+ att vi arbetade med att göra sfx till filmer, tv, etc)), men han blev bannad i alla fall, så jag antar att "beviset" var "bra nog".
Man måste vara försiktig med detta.