Mod gör realistiska Arma III ännu mer realistiskt
Några saker jag stör mig på i arma III
1. inget blod/skador verkligen hur svårt som helst att se om man faktiskt träffar någon eller inte.
2. När någon blir träffad blir det ingen reaktion alls förutom att npc/spelaren rycker till oavsett vilket vapen man skjuter med.
träff=med rycka till det är det enda som händer vilket gör att vapenkänslan känns riktigt dålig ungefär som man skjuter med en softairgun mot nån de får lite ont men ingen som märks speciellt mycket,
2.5 Känns som många vapen gör alldeles för lite skada.
3. Gubben blir så trött väldigt fort, spelar ingen roll om han har en bazooka på ryggen eller inget alls känns som det kvittar och det här ska föreställa en tränad militär.
De saker jag nämner här funkade mycket bättre i arma 2 så vet inte varför de ändrat så mycket på det.
1. inget blod/skador verkligen hur svårt som helst att se om man faktiskt träffar någon eller inte.
2. När någon blir träffad blir det ingen reaktion alls förutom att npc/spelaren rycker till oavsett vilket vapen man skjuter med.
träff=med rycka till det är det enda som händer vilket gör att vapenkänslan känns riktigt dålig ungefär som man skjuter med en softairgun mot nån de får lite ont men ingen som märks speciellt mycket,
3. Gubben blir så trött väldigt fort, spelar ingen roll om han har en bazooka på ryggen eller inget alls känns som det kvittar och det här ska föreställa en tränad militär.
De saker jag nämner här funkade mycket bättre i arma 2 så vet inte varför de ändrat så mycket på det.
Jag håller med dig på flera punkter.
Vapen gör för lite skada/kroppspansar skyddar på tok för bra. Med den stört träffsäkra AIn så blir det ibland bara löjligt. Jag upplever att det blivit något bättre med tiden men är fortfarande långt ifrån en realistisk balans mellan AI och spelare.
Att gubben blir trött är dock inget jag har något problem med.
Man måste bara hantera det på rätt sätt.
Se till att aldrig springa med vapnet uppe någon längre sträcka, och sprinta helst aldrig om det inte är absolut nödvändigt.
Förflytta dig i fullt stående position och med vapnet nere så räcker din stamina mycket mycket längre.
Det är trots allt ganska många kilon i utrustning även på en lätt bestyckad soldat. Stridsväst, granater och vapen väger en del.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Jag håller med dig på flera punkter.
Vapen gör för lite skada/kroppspansar skyddar på tok för bra. Med den stört träffsäkra AIn så blir det ibland bara löjligt. Jag upplever att det blivit något bättre med tiden men är fortfarande långt ifrån en realistisk balans mellan AI och spelare.
Att gubben blir trött är dock inget jag har något problem med.
Man måste bara hantera det på rätt sätt.
Se till att aldrig springa med vapnet uppe någon längre sträcka, och sprinta helst aldrig om det inte är absolut nödvändigt.
Förflytta dig i fullt stående position och med vapnet nere så räcker din stamina mycket mycket längre.
Det är trots allt ganska många kilon i utrustning även på en lätt bestyckad soldat. Stridsväst, granater och vapen väger en del.
Främst i single player jag stör mig på det med stamina, då det blir väldigt mycket springa och kånka runt på sprängämnen och allting. sen tycker jag de borde ha något slags kilo system så man faktiskt kan se hur mycket saker och ting väger istället för en ruta längst ner som fylls på.
Visst har väl en uppfattning om ungefär men ändå.
edit: Och han blir trött av typ allt inte bara springa , utan rulla , byta vapen osv, riktigt jobbigt
Kommer checka ACE3, men de flesta features finns redan i dag, exempelvis i AGM.
Det som e riktigt najs att man lägger ihop flera moddars funktioner i en jättemod så man kan plocka bort 4-5 enskilda.
Det underlättar när man ska introducera nya spelare till sin klan, annars ska de sitta och ladda ner, installera och konfigurera flera moddar....och vips var det speleventet över. Bättre med en bautafil.
Välkomna till Arma 3 Kronor om du är sugen att spela lite mer realistiskt!
http://steamcommunity.com/groups/Arma3Kronor
Har den kommit ut, isåfall vart får man tag i det? Om inte, isåfall när?
Further information, teasers, trailers, details and bananas will be released in the days and weeks to come! Never fear - ACE3 will be in your hands soon.
Going Forward - ACE3 is currently under heavy development, and is close to reaching its initial release goals. We are currently planning on releasing these offerings to the public after the Marksman DLC becomes final, meaning a rough estimate can be made for our release sometime this month