Uncharted 4 försenas!
Inte spelat en minut av Uncharted men har en ps4 hemma. En remastrad version av Uncharted 1-3 vore nåt så jag kan komma ikapp!
Oj helvete det hade varit något. Men jag tror nästan det kommer en remastered version senare. Serien är så otroligt bra att den kommer passa next gen också vilket kommer resultera i några miljoner sålda exemplar extra.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Inte spelat en minut av Uncharted men har en ps4 hemma. En remastrad version av Uncharted 1-3 vore nåt så jag kan komma ikapp!
Oj helvete det hade varit något. Men jag tror nästan det kommer en remastered version senare. Serien är så otroligt bra att den kommer passa next gen också vilket kommer resultera i några miljoner sålda exemplar extra.
Ja, titta bara på hur bra The Last of Us sålde till Playstation 4 - trots att det släpptes bara ett år efter PS3-versionen.
Ja, titta bara på hur bra The Last of Us sålde till Playstation 4 - trots att det släpptes bara ett år efter PS3-versionen.
Googlade snabbt och hittade inget som skriver om hur bra det sålde med undantag för 1.5 miljoner första 24 timmar.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Att skjuta upp lanseringen av ett spel är ett tecken på att utvecklaren vill ge konsumenten det bästa.
Motsatsen har präglat delar av 2013 och 2014 med trasiga lanseringar och ointresse för just konsumentens bästa.
Får en känsla av att utvecklare... eller snarare ägare och förlag börjat fatta hur kostsamt det kan bli att lansera för tidigt & trasigt.
I slutändan blir utvecklarna förlåtna om spelkvalité och lanseringen blir bra trots efter löften blivit försenat.
Motsatta situation blir aldrig bra, oavsett hur tidigt det än lanseras.
Att skjuta upp lanseringen av ett spel är ett tecken på att utvecklaren vill ge konsumenten det bästa.
Motsatsen har präglat delar av 2013 och 2014 med trasiga lanseringar och ointresse för just konsumentens bästa.
Får en känsla av att utvecklare... eller snarare ägare och förlag börjat fatta hur kostsamt det kan bli att lansera för tidigt & trasigt.
I slutändan blir utvecklarna förlåtna om spelkvalité och lanseringen blir bra trots efter löften blivit försenat.
Det är också ett tecken på att de har snackat om det för tidigt, vilket är ett stort problem i branschen.
undrar om inte detta kan bero på skådisarnas tillgänglighet.
när ND skrev manus för UC3 fick de anpassa storyn efter det. Jag vill minnas att det gjorde att Elena Fisher tog mycket mindre plats i spelet än vad det var tänkt från början. (emily rose gjorde tv-serie ungefär samtidigt som UC3 gjordes.)
om det är så att någon eller några av skådisarna fått andra uppdrag kan det vara enda sättet för att få ihop den berättelse man vill.
Det är också ett tecken på att de har snackat om det för tidigt, vilket är ett stort problem i branschen.
Du får det att låta enkelt, om du kan lösa detta med att "inte snacka om det för tidigt" delen blir du rikare än Markus Persson garanterat.
En oerhört svår utmaning att lösa med tanke på att du ska tillgodose marknadsavdelningens, utvecklarnas, ägarnas/investerarnas & förlagets viljor på en och samma gång. Samtidigt överväga om spelfunktioner, banor, story m.m. skall förbättras, utökas eller förnyas för spelaren och spelkvaliténs skull som utvecklarna kanske kommer på under utvecklingsfasen, allt detta till kostnad eller risk för försening. Alternativt omvänt p.g.a. överambitiösa visioner eller svårt förutspådda utmaningar minska kvalitén för att hinna med tidsplanen.
Det de visade såg för jävligt ut så jag är glad att de tar tid på sig.
Wat
Det de visade i gameplaytrailern var grått (grönt) och tråkigt. Kan hända att det var många polygoner och bra flyt men designen var skit och animationerna tillgjorda. Många scener i Uncharted 2 var mycket mer imponerande än detta.
Jag hoppas på en mer öppen värd i 4:an
Alla spel lämpar sig inte för öppna. Har svårt att se hur ett open world uncharted skulle göra spelet bättre? Tidigare delar är suveräna och skulle inte vilja ändra hur öppet det är.
Nu menade jag inte öppen som på samma sätt som Skyrim eller GTA. Men mer öppet. Det är fortfarande lite för linjärt enligt mig. Fortfarande en mycket bra spelserie, men den skulle må bra av en lite öppnare värld.
uncharted ska inte vara öppen värld, lagomt öppna nivåer istället
Ungefär ja. Kanske en design ungefär som i Dishonored
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
Det de visade såg för jävligt ut så jag är glad att de tar tid på sig.
Wat
Det de visade i gameplaytrailern var grått (grönt) och tråkigt. Kan hända att det var många polygoner och bra flyt men designen var skit och animationerna tillgjorda. Många scener i Uncharted 2 var mycket mer imponerande än detta.
Jag tyckte det såg riktigt nice ut! Kändes som dom tagit de sömlösa övergångarna mellan förbestämda animationer och självstyrning ännu längre nu. Men smak är smak!