Uncharted-trilogin på PS4 vore "nice", säger Naughty Dog
De gör det med The Last of Us och det är inte omöjligt att vi också får se Uncharted-trilogin till Playstation 4.
#the-last-of-us-remastered, #naughty-dog, #uncharted-drakes-fortune, #uncharted-2-among-thieves, #uncharted-3-drakes-deception, #sony, #uncharted-4-a-thiefs-end
98% av jobbet är redan gjort när dom ska porta spelen till PS4. Bara börja jobba på konverteringen och lägga in grafiska förbättringar.
Är inte precis som om dom ska designa spelet från grunden med en portning.
God of War, Metal Gear osv var riktigt bra remakes till PS3 så något i den stilen fast med Uncharted till PS4 vore inte alls dumt. Men självklart ska dom inte stjäla tid från att göra uppföljare till TLOU eller Uncharted 4.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
I min åsikt var det osäkerheten kring vad som hänt i apokalypsen som gjorde Last of Us spännande.
Nu har vi ju sett vad apokalypsen medförde och vad den lett till. En uppföljare skulle totalt eliminera den känslan och bli mycket mera vardagsmat. Låt Last of Us vara den kompletta och någorlunda originella historien det var!
Uncharted passar mycket bättre som en franchise. Indiana Jones-äventyr kan man ju iterera med hur mycket som helst utan att det blir tråkigt.
Skulle vilja spela UC3 innan 4an. Det var så mycket strul med den på PS3 så jag avstod och sålde konsollen. Sony försökte proppa in alldeles för mycket skit i PS3.
Detta är ju faktist den primära anledningen till varför remakes är kul för konsumenten. Många av oss testar en ny franchise när vi köper en konsol, då växer ju genast intresset för föregångare.
98% av jobbet är redan gjort när dom ska porta spelen till PS4. Bara börja jobba på konverteringen och lägga in grafiska förbättringar.
God of War, Metal Gear osv var riktigt bra remakes till PS3 så något i den stilen fast med Uncharted till PS4 vore inte alls dumt. Men självklart ska dom inte stjäla tid från att göra uppföljare till TLOU eller Uncharted 4.
Det är skillnad på att porta över ett spel så det är i princip samma med lite grafisk polering, och att göra en remastered med en grafikmotor anpassad för en nyare konsoll vilket tar bra mycket mer tid.
Ett nytt Crash eller något helt nytt isåfall.
Uncharted har funnits så pass länge att har man inte hunnit spela det så är det nog inget man köper i nyversion ändå.
Jag säger emot dig tillsammans med alla andra av världens Xbox 360 lirare som gått över till ps4. Skulle LÄTT köpa en sådanhär version!
Jag spelar om de tre första spelen, och de är fortfarande lika bra som första gången jag spelade dem. Grafiken de lyckas pressa ur PS3:an är fantastisk.
Det är skillnad på att porta över ett spel så det är i princip samma med lite grafisk polering, och att göra en remastered med en grafikmotor anpassad för en nyare konsoll vilket tar bra mycket mer tid.
Dom jobbar på ett nytt uncharted så spelmotorn har dom färdigt. Enda dom behöver göra är jobbet med flytta över allt från PS3 versionen till PS4.
Det kommer självklart ta lite mer tid än så och kan inte porta över allt exakt som det är i tidigare spelen. Texturer måste förbättras och fler objekt måste placeras ut på banorna.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Ett nytt Crash eller något helt nytt isåfall.
Uncharted har funnits så pass länge att har man inte hunnit spela det så är det nog inget man köper i nyversion ändå.
Jag säger emot dig tillsammans med alla andra av världens Xbox 360 lirare som gått över till ps4. Skulle LÄTT köpa en sådanhär version!
Jag kanske är en av få som hade båda sidornas konsoller, sen kanske jag kan hålla med lite ändå, har missat tredje delen eftersom jag sålde den innan den kom. Så det kanske vore ganska "nice" ändå, om detta inte tar upp en massa värdefull tid som skulle kunna bli något bättre
Hyra in lite sommarjobbskodknackare kanske
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |