Super Mario 3D World
Efter inte särskilt nya "New"-titlar vill nog Mario helst glömma 2012. Men 2013 kommer han och vi alltid minnas som året han tog co-op in i en ny dimension och sin värld in i nästa generation.
#nintendo, #new-super-mario-bros-2, #new-super-mario-bros-u, #super-mario-galaxy, #super-mario-3d-world, #super-mario-3d-land, #super-mario-galaxy-2
Årets julklapp för alla spelglada familjer ( inkl. Wii U, om en sådan saknas )!
Ser fram mot att kasta mig in i kattdräkten, stryka runt, klättra och ställa till allehanda bus. Bowser kommer behöva klä om sin soffa efter det här!
Så ska det låta
Borde jag slå in spelet till mig själv och spela överraskad på julafton?
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Blir nog ett köp när jag är klar med Zelda
Zelda till 3ds är helt underbart. Ett jul-måste för de med 3ds.
Och Zelda Windwaker HD för de med WiiU, så ska en klassiker putsas!
"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett
Damn, då vet jag vad man ska skaffa för spel då med andra ord.
Nu kommer jag ju låta tråkig och emo, men jag tycker mer om Galaxy där man inte har Co-op. Så släpps det ett nytt Galaxy till Wii U, då blir det köp.
"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/
Återstår att se hur kul det är om man lirar ensam. Eftersom min enda Nintendo-spelande kompis bor 50 mil bort och Nintendo väljer att, år 2013, släppa ett co-op-spel utan internetstöd.
(Japp, är en aning bitter!)
Jag tillhör inte vare sig Nintendo- eller Mariofanatikerna, och satte på det här tillsammans med dottern med viss tveksamhet i lördags. Dottern är lite mer pro-Mario. Efter en något stötig inledning var vi fullkomligt fast; länge sen vi garvade och skrek så mycket åt varandra. Vi bara fortsatte och fortsatte. Fruktansvärt kul. Men mycket mindre så när man är ensam.
Fast en sak var dum tycker jag; man delar allt man hittar, men ändå får man efter allt se en stapel på vem som varit bäst och samlat mest. Upplagt för bråk mellan syskon till exempel (och pappa och vuxen dotter).
Det här plus Wii party U är höstens, kanske årets, bästa spel att lira tillsammans (de är ju väldigt olika) tycker jag.
Årets julklapp för alla spelglada familjer ( inkl. Wii U, om en sådan saknas )!
Ser fram mot att kasta mig in i kattdräkten, stryka runt, klättra och ställa till allehanda bus. Bowser kommer behöva klä om sin soffa efter det här!
Så ska det låta
Borde jag slå in spelet till mig själv och spela överraskad på julafton?
Jag överväger en liknande lösning för egen del, men jag har ännu inte tagit ett beslut i frågan. Spelet bör vara i postens system om ett par dagar och familljen är ännu inte delgiven.
Det kommer bli slitigt att inte ta del av det innan julafton, men någon form av band får man lov att lägga på sig själv. Julrimmet kan bli fantastiskt kul till denna julklapp!
Vad i helve..... verkar som de mosat in allt de bara kan. Aja inget för mig då jag slutade med mario och allmänt nintendospel när de fick för sig att bara göra spel till en egen konsol som "ingen" annan ville leka med (dvs nintendo 64).
"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886