Hjälp med att hitta nåt roligt tidsfördriv

Medlem
Hjälp med att hitta nåt roligt tidsfördriv

Hallå där allihopa!
Jag letar efter ett spel som är körbart på en laptop (4 gb ram, intel hd 4000, i5 2,4ghz). Jag har hittat massor av spel som verkar vara roliga, men kan inte spela dom i skolan då skolans nätverk har blockerat den typen av anslutningen (verkar det som iaf). Av alla spel jag har försökt spela så har jag hittills hittat 1 spel, runescape.. Och det är jag inte helt förtjust i längre sen dom förstörde combat systemet. Jag har suttit och funderat på vad det är för skillnad på typen av connection som runescape använder sig av och som tex drakensang använder. Nån som kanske kan förklara detta för mig?
Vad jag letar efter är kanske nån typ av mmorpg eller nåt liknande som runescape eller vad som helst, jag är beredd att pröva olika spel, sålänge det funkar på datorn. Jag kan även tillägga att jag gillar spel som är "diablo style" eller vad man ska kalla det. Tar som sagt emot alla förslag, både offline spel och multiplayer spel. Även fast multiplayer spel är att föredra då jag då kan spela med mina klasskamrater!

Sen antar jag att just nu tänker flertalet av er att jag kommer sitta och spela på lektionerna osv, men då kan jag redan nu säga att jag inte kommer göra det. Anledningen till varför jag vill ha nåt roligt tidsfördriv är eftersom jag har 2 långa håltimmar i veckan och då brukar det bli ganska långtråkigt att slösurfa hela tiden.

Om du har några frågor eller om nåt är oklart så är det bara att fråga på så svarar jag så fort jag kan! Tack på förhand.

Edit 1: Jag känner till starbound och det är garanterat ett spel jag kommer spela såfort betan kommer ut, kan även tipsa er att ta en titt på starbound då det verkar helt underbart kul!

Medlem

Spelade själv väldigt mycket Guild wars (1) när jag gick i ettan, helt ok MMO som även funkade på skolans nätverk utan problem (Lär ju självklart vara olika dock) Inte heller speciellt krävande, utan lirade det på skoldatorn. (Ungefär samma specc som din)

Annars så tycker jag du skall ta en titt på lite äldre spel.

Baldur's Gate 1 och 2, såväl som Icewind dale 1 och 2, och Neverwinter nights (kanske även att NWN2 funkar på datorn) är perfekta spel som kan ta upp emot 40-50 timmar att klara ut (Så de räcker i flera veckor) och du kan tom spela 6spelare Co-op via lan eller internet.

Vi har även spelat en hel del Heroes of might and magic 3, likaså Battlefield 1942 och 2.
Funkat utan problem och varit riktigt kul.

Edit: höll nästan på att glömma. Ni "måste" testa Total annihilation ifall ni gillar RTS spel, helt underbart att lira 2-8 pers i skolan. Blir helt lagom mycket "flame"

signatur

Rwa?

phi
Medlem

http://www.nquake.com

Bästa sättet att tävla om vem som har störst e-pillesnopp i klassen.

Medlem

Håller med Annanaz, kör Baldurs Gate(gärna enhanced edition för att komma åt multiplayer, det är svinkul).

Medlem

Tack för tipsen! Ska kolla upp dom mer noggrant senare. Har ni några idéer på varför jag kan spela runescape men inte drakensang osv osv. Är det vilken typ av uppkopplingsmetod eller nåt liknande som dom använder?

Medlem

Och ni kanske har nåt förslag på nåt ev. browser spel som ni kan tänka er funka på skolans nätverk?

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Håller med Annanaz, kör Baldurs Gate(gärna enhanced edition för att komma åt multiplayer, det är svinkul).

Original BG har ju också multiplayer

Skrivet av jimsam100234:

Och ni kanske har nåt förslag på nåt ev. browser spel som ni kan tänka er funka på skolans nätverk?

Varför kör ni inte bara Lan spel? Funkar väll utmärkt på skolans nät?
Funkar det inte så testa med hamachi (Ingen aning varför det gör skillnad, iom att man redan är i ett lan. Men vi behövde använda hamachi för att lana iaf.)

signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av jimsam100234:

Skrivet av annanaz:

Varför kör ni inte bara Lan spel? Funkar väll utmärkt på skolans nät?
Funkar det inte så testa med hamachi (Ingen aning varför det gör skillnad, iom att man redan är i ett lan. Men vi behövde använda hamachi för att lana iaf.)

Är inte helt säker på att det funkar med hamachi, men kan ge det ett försök.Som sagt, skolans nätverk är vääldigt strikt. Aja, hursomhelst, tack för alla förslag. Ska pröva på dom nu

Medlem

Unreal Tournament är ju helt klart värt att pröva i en datasal. Det var ett mycket bra tidsfördriv på vår kurs i webdesign under gymnasietiden

Inaktiv

Ugh! Håll dig borta från rpgs i skolan. Jag själv hade aldrig velat sitta där och spelat BG tex i alla fall. Just pga du har elever i närheten, tid och tänka på osv. Hellre hemma i lugn och ro!

Kör något fps/bilspel istället.

Medlem
Skrivet av Grimley:

Ugh! Håll dig borta från rpgs i skolan. Jag själv hade aldrig velat sitta där och spelat BG tex i alla fall. Just pga du har elever i närheten, tid och tänka på osv. Hellre hemma i lugn och ro!

Kom med några förslag också isåfall.

Inaktiv
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Grimley:

BF: Vietnam, CoD 2, Warsow, TFC, TF2, Trackmania 1 & 2, Grid, Soldat.

Edit: Fear, Painkiller.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av jimsam100234:
Skrivet av Grimley:

BF: Vietnam, CoD 2, Warsow, TFC, TF2, Trackmania 1 & 2, Grid, Soldat.

Edit: Fear, Painkiller.

Tyvärr så är ju TF2 ett steamspel, och steam kräver online (om man inte kör offline men då kan man inte köra mp) och skolans nätverk blockerar steams anslutning. Tack för dom andra tipsen, blir att kolla upp dom också!

Medlem
Skrivet av phi:

http://www.nquake.com

Bästa sättet att tävla om vem som har störst e-pillesnopp i klassen.

Detta ser väldigt intressant ut! Man tackar för tipset!

Inaktiv

FALLOUT TACTICS;)

Medlem

Om Kongregate fungerar så har du skoltiden räddad

Medlem

Tack för alla svar! Uppskattar alla förslag! Kom gärna med mer förslag då det ska räcka för 3 år!

Medlem

Nu kommer jag låta gammal vilket jag iof är jämfört med dig
Men ställ bort datorn på håltimmarna, umgås med klasskamrater och annat folk, sätt er i fiket, drick kaffe och snacka lite skit. Lira pingis/biljard (om möjligheten finns) eller varför inte spela kort eller något simpelt brädspel.
Dator får man ju tillräckligt av hemma.

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Nu kommer jag låta gammal vilket jag iof är jämfört med dig
Men ställ bort datorn på håltimmarna, umgås med klasskamrater och annat folk, sätt er i fiket, drick kaffe och snacka lite skit. Lira pingis/biljard (om möjligheten finns) eller varför inte spela kort eller något simpelt brädspel.
Dator får man ju tillräckligt av hemma.

Vi brukade gå på stan tillsammans och kolla affärer, men tog snabbt slut på affärer att kolla in i, så blev bara samma tråkiga. Vi går och fikar ibland, men vi har x antal pengar, inte hur mycket som helst
Ett tag spelade vi även schack men tröttnade även på det efter ett tag.
Snacka skit? Det gör vi på lektionerna medans vi arbetar.

Medlem

Det eviga svaret är det samma, även om frågan är lite annorlunda: Hotline Miami

signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

IRL terrorism är ju alltid kul.

signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv

7 Sins är ett väldigt skrämmande spel. Kolla upp det!

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

Det eviga svaret är det samma, även om frågan är lite annorlunda: Hotline Miami

+1 Hotline Miami är underbart

Medlem

Jag hade också detta problem förut i skolan men sen märkte jag att jag kunde spela steam sålänge man spelade som "offline" på sin profil. Alltså när jag var online på steam och försökte hiita någon server till vilket spel som helst så gick det inte men om jag var offline på steam alltså inte bara visas som offline så går det att hitta servrar, kanske är värt är försök

1
Skriv svar