Call of Duty: Ghosts i 720p på Xbox One

Robot
Medlem
Call of Duty: Ghosts i 720p på Xbox One

Det har cirkulerat många nyheter om att PS4 kommer att prestera bättre. Nu börjar det komma konkreta bevis på det också.

Medlem

Väljer man maskin efter vilken som kan klämma fram den bästa grafiken så vet jag vad jag skulle råda.

Medlem

meh, vet inte vad jag ska välja just nu. Vad jag säkerligen vet är att jag hatar fanboys från båda sidorna !

PS4 > Xbone har varit känt sen länge.

Medlem

Så båda de två "stora" FPS-spelen (COD & BF) är snyggare på PS4? Det måste svida för MS. Jag undrar hur de kommer att replikera det här.

Medlem

Xbox 720 confirmed

Medlem

Tror och hoppas att detta mer handlar om launch titel och / eller dåliga tools för utvecklarna än att XB1 skulle vara så mkt sämre.

Jag kommer antagligen äga båda två, men det är inte bra för spelbranchen om XB1 failar :/
Om XB1 verkligen är så mkt sämre finns risken att den drar ner alla multiplatform spel som släpps för den nya generationen.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så båda de två "stora" FPS-spelen (COD & BF) är snyggare på PS4? Det måste svida för MS. Jag undrar hur de kommer att replikera det här.

Med Kinect och sina TV-features.

Skämt åsido så är det inte kraft som avgör om en konsoll blir succé. Det är mjukvaran och priset som är avgörande.
Ska bli nice med Super Mario 3D land och Mario Kart i 1080p 60fps dock.

Medlem

Känns fräscht.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Tror och hoppas att detta mer handlar om launch titel och / eller dåliga tools för utvecklarna än att XB1 skulle vara så mkt sämre.

Jag kommer antagligen äga båda två, men det är inte bra för spelbranchen om XB1 failar :/
Om XB1 verkligen är så mkt sämre finns risken att den drar ner alla multiplatform spel som släpps för den nya generationen.

Skillnaden är nog inte så stor men IW strävar efter 60fps och det klarar inte One i 1080p. De skulle mycket möjligt kunna köra 1080p i 30fps men har valt 720p i 60fps istället.
One är svagare. Långsammare minne och långsammare GPU. Det är bara att läsa specarna.

Inaktiv

Next-gen, yeah! Hahaha!

Medlem

pinsamt för m$

få blir en PS4 denna generation.

signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tur man kör pc så man själv kan bestämma...

Medlem

säger bara FAIL... allt som körs 720p på next gen är BIG FAIL.

Medlem

Det är i alla fall skönt att se att även serier som är starkt förknippade med Xbox och som MS pumpar in mycket pengar i inte medvetet "försämras" på PS4 som vissa spekulerat om.

Är det någon utvecklare som vågat berätta varför det skiljer så mycket mellan versionerna?

Avstängd
Skrivet av Busko:

Så även Killzone i multiplayer och de andra storspelen till PS4?

Medlem
Skrivet av Killbom:
Skrivet av Busko:

Så även Killzone i multiplayer och de andra storspelen till PS4?

Killzone 4 körs dock i 1080p

Medlem
Skrivet av vuze2143:

meh, vet inte vad jag ska välja just nu. Vad jag säkerligen vet är att jag hatar fanboys från båda sidorna !

+1111
Kunde inte hålla med mer!

signatur
Medlem

Hahahahaha, hahahahhaha! Hahahahahahha! .... Ha!

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Tyvärr är det nog inte så. Xbox one är helt enkelt sämre hårdvaru-mässigt. Anledningen är den sketna kinect prylen som ska inkluderas i varje köp och för att inte slutprodukten skulle kosta för mycket fick de dra ner på hårdvaran. Båda konsolerna är byggda på x86 arkitektur dvs pc, så att de är gröna på toolkitsen kan de inte dra som ursäkt längre

Medlem

Vi lever snart 2014, där 1080p är gammalt redan. Och Xbox One klarar inte ens av att leverera grafikkort som pallar 1080p. Dom vill faila på riktigt, inte för att jag bryr mig om konsoler, men de håller tillbaka utvecklarna av spel, som vill göra spel snygga.

Microsoft behöver en riktig ansiktsuppyftning, de kanske borde satsa mer på nöje, än på spel. Då de ej verkar vara deras starkaste sida.

Inte ens Halo kan rädda dom!

Medlem

Var det någonting jag såg fram emot denna generation var det 1080p... Blir iallafall en PS4, där körs BF4 åtminstone i 1600x900 (kommer dock köra bf4 på PC) & Killzone i 1920x1080

Medlem

"Xbox is about to become the next water cooler"
-Kanske inte var en så bra ide trotts allt?

Medlem

Det går verkligen utför för Microsoft. Jag köper verkligen att Xbone presterar sämre än PS4 då GPU:n i Xbone är sämre, men att dom har mage att ta drygt 500 MER för Xbone än vad PS4 kostar har jag otroligt svårt att köpa.
Köper jag en konsoll så är det råstyrkan som spelar roll och inte allt lull lull runt omkring.

Nu vet jag vad grabben INTE kommer att få i julklapp iallafall.
Nej just det ja, den har ju inte lanserats här då...

Medlem

jag kan ärligt säga att jag hellre har stabila 60fps än 1080 och kan xbone leverera det om de kör 720 så ok. Folk är alldeles för besatta av 1080/720. Upplösningen är inte det viktigaste, åtminstone inte för mig.

Visst är den konstigt att en next-gen konsol inte kör 1080, men det finns säkert en anledning till det. Hade de kunnat hade de säker kört det.

signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Någon som kommer ihåg att när nya konsoler kom fanns de snyggaste spelen typ 1 år framöver där, och PC låg efter ett tag. Verkar inte som det blir så hehe

Medlem

Varför all denna uppståndelse? Spelkänsla, story och gameplay osv väger väl mer? Inte?

Eller det kanske är så att konsolspelare vet om att de inte kan uppgradera konsolen utan måste ha så bra kräm i den som möjligt vid release?

Måste kännas surt att hamna på efterkälen redan vid release...

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jaha! De är det one betyder ..XBox 1p ..bra vi fick det utklarat.

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Sprillans nya konsoler som inte orkar 1080p... Seriöst?

123
Skriv svar