Diskussion – Premiärspelen till Playstation 4
Naughty Dog lär väl hålla på med Uncharted 4 - det är en stor titel som Sony nog gärna ser klar till en konsolrelease.
En annan stor titel som säljer konsoler är ju Gran Turismo så en sjätte del lär vara på gång. Det mesta som Polyphony skapade från grunden till femman lär vara användbart även till nästa generation så det borde gå fortare denna gång. Möjligen att man släpper en Prologue först.
Guerrilla Games har inte hörts av på ett tag och ryktas ha två team där ett jobbar på Killzone 4 och det andra på ett action-RPG.
Sist jag såg något om Media Molecule så höll de på med ett "R&D project". Eftersom de lyckades väldigt väl med "skapa och dela med sig"-delarna av LBP så tippar jag på att de arbetar med de sociala bitarna på "PS4".
Själv hoppas jag nog mest på att det nya Wipeout-spelet som Studio Liverpool ryktades hålla på med när de stängdes överlevde med den del av personalen som flyttade till Evolution.
I övrigt så brukar Santa Monica vara inblandade i massor av projekt, ny IP (?) från Sucker Punch, Last Guardian har kanske blivit next-gen och någon japansk utvecklare kanske jobbar på något exklusivt spel.
Warren Spector, kom igen. Deus Ex 4!
Ska jag vara helt ärlig så vill jag faktiskt inte se ett nytt Uncharted. Älskar de 3 spelen som släppts men med en ny konsol borde Naughty Dog starta något nytt, precis som de gjorde vid releasen av Ps3. Får se om de bygger vidare på The Last of Us, även om de sagt att slutet inte ska bygga upp till en uppföljare.
Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21
Ska jag vara helt ärlig så vill jag faktiskt inte se ett nytt Uncharted. Älskar de 3 spelen som släppts men med en ny konsol borde Naughty Dog starta något nytt, precis som de gjorde vid releasen av Ps3. Får se om de bygger vidare på The Last of Us, även om de sagt att slutet inte ska bygga upp till en uppföljare.
Det är klart de fortsätter med Last of Us om det blir en succé.
De har två team nu så ena halvan har ju gjort något annat än Last of Us sedan Uncharted 3 kom ut. Den stora skrällen när Last of Us visades upp var ju att det var ett spel från just Naughty Dog eftersom det bara var några veckor efter Uncharted 3 kommit ut. Sony vet att Uncharted kan locka köpare så de vill nog ha minst en del till på "PS4".